تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مهاجرت یک ملی پوش به خارج از کشور

  • کد خبر : 167371
  • 06 آبان 1395 - 11:29
مهاجرت یک ملی پوش به خارج از کشور

امین ارباب ملی پوش ایروبیک ژیمناستیک کشورمان به دلیل بی توجهی مسئولان این رشته ادامه فعالیت ورزشی خود را در آمریکا انجام خواهد داد.

به گزارش«کمال مهر»؛ امین ارباب ملی پوش قزوینی ایروبیک ژیمناستیک کشورمان و دارنده مدال نقره مسابقات آسیایی ۲۰۱۲ برای ادامه کار خود در عرصه مربیگری به آمریکا رفت. امین ارباب سال گذشته موفق شده بود ۸ حرکت ابداعی ایروبیک ژیمناستیک را به ثبت فدراسیون جهانی برساند. کار بزرگی که همان روزها لابه لای اخبار گم شد و ارباب را دل گیر کرد. امین بارها در مصاحبه های مختلف از مسئولان درخواست کرد از او حمایت کنند تا بتوانند اهداف بزرگتری را که در سر دارد به ثمر برساند و به گفته خودش پرچم کشورش را در دنیا بالا نگه دارد. اما هیچ حمایتی از او نشد و تنها از سوی فدراسیون وقت مبلغ دو میلیون تومان به عنوان هدیه به او پرداخت شد.
مسئولان فدراسیون نیز بارها به او قول داده بودند که از گانزن رییس کمیته ایروبیک ژیمناستیک فدراسیون جهانی دعوت خواهند کرد تا به ایران بیاید و امین در برابر او حرکاتش را اجرا کند. این کار مطمئنا می توانست شروع خوبی برای ایروبیک ایران باشد اما این اتفاق هم نیفتاد و کار به جایی کشیده بود که ملی پوش ایروبیک اعلام کرد حتی یک تماس از فدراسیون به او نمی شود و کسی سراغی از او نمی گیرد. در نهایت ارباب ترجیح داد ورزش و زندگی اش را در آمریکا ادامه دهد. او یک ماه و نیم است که مهاجرت کرده است و در یک باشگاه بزرگ ژیمناستیک در ایالت جورجیای آمریکا مربیگری یکی از تیم های لیگ این ایالت را به عهده دارد.
ارباب به خبرنگار ما گفت: علی رغم میل باطنی ام ایران را ترک کردم و به آمریکا آمدم.
وی ادامه داد: اکنون در یک باشگاه ژیمناستیک مربیگری می کنم و تمرینات خود را نیز دنبال می کنم. امیدوارم روزی برسد که دوباره به کشورم برگردم و آموخته های خودم را به هم وطنانم منتقل کنم.
ملی پوش ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که آیا کسی از مسئولان فدراسیون و یا ورزش با او تماسی داشته اند تصریح کرد: وقتی در ایران بودم کسی از من سراغی نمی گرفت چه برسد به حالا که دیگر در ایران نیستم.
ورزشکاران قربانی تبعیضات ورزشی
بعد از موفقیت ارباب بسیاری از رسانه های دل سوز از جمله باشگاه خبرنگاران جوان بارها با این ملی پوش کشورمان مصاحبه کردند و از مسئولان خواستند تا حمایت خود را از این ورزشکار دریغ نکنند. اما به نظر می رسد مسئولان حتی یک بار هم نام امین ارباب را نشینده باشند. اگر یک فوتبالیست و یا یک والیبالیست می توانست دست به کاری بزند که در فدراسیون جهانی آن رشته ثبت شود و نام ایرانی جهانی شود باز چنین رفتاری با او می شد؟
امیدواریم روزی تبعیض در ورزش از بین برود و شاهد شکوفایی رشته هایی غیر از کشتی, والیبال, فوتبال و … باشیم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x