تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

تروریست‌ها، ۵۰ افسر سابق پلیس را در موصل اعدام کردند/ ورود نیروها به شهرک باطنایا/ آزادسازی ۵۴ روستا در محور جنوبی شهر

  • کد خبر : 167094
  • 04 آبان 1395 - 15:31
تروریست‌ها، ۵۰ افسر سابق پلیس را در موصل اعدام کردند/ ورود نیروها به شهرک باطنایا/ آزادسازی ۵۴ روستا در محور جنوبی شهر

اخبار روز نهم عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش را در اینجا مشاهده کنید.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم، پیشروی نیروهای مشترک عراق در محورهای مختلف اطراف موصل ادامه دارد و این نیرو‌ها موفق شدند روستاهای مختلفی را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.
بر اساس خبری که ستاد تبلیغات جنگ در عراق منتشر کرد، نیروهای مشترک عراق موفق شدند بیش از هفتصد و هفتاد تروریست را به قتل برسانند و بیست و سه نفر آنان را به اسارت بگیرند، نیروهای عراقی از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از هشتاد روستا و شهر را آزاد کرده‌اند.
در ناحیه شمالی و شرقی بعشیقه نیروهای مشترک موفق شدند چندین روستا را آزاد کنند، روستاهای مختلفی در شمال بعشیقه از جمله خزنه، خزنه تپه، طرب زاوه، موفقیه و طهراوه در مجاور برطله آزاد شده‌اند، در بخش جنوبی موصل نیز روستاهای کرملیس، زلحفه، عین نمرود و نعمانیه در محور مجاور حمدانیه آزاد شده‌اند.
بسیج مردمی نیز جبهه جدیدی را در محور جنوب غربی نینوا علیه تروریست‌ها گشوده است.
منابع عراقی فاش کردند تروریست‌های داعش بیش از چهل بیمار را که در بیمارستان موصل بستری بودند اخراج کردند تا بتوانند ده‌ها نفر از مجروحانشان را در بیمارستان جای دهند.
اخبار لحظه به لحظه از روز نهم عملیات آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در اینجا مشاهده کنید:
۱۵:۱۸ به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، نخستین گروه از آوارگان موصل عراق به اردوگاه الخازر در شرق این شهر رسیدند.
۱۵:۱۵ سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق اعلام کرد: پیروزی در موصل تنها به معنی آزادسازی استان نینوا نیست بلکه به معنای آزادی کامل خاک عراق از دست گروه تروریستی تکفیری داعش است.
 ۱۵:۱۰ دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد گزارش های اولیه در خصوص دهها مورد کشتار توسط گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در اطراف موصل طی هفته گذشته و همچنین اطلاعات جدیدی دریافت کرده است که گمانه زنی های اخیر را درباره استفاده عناصر داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی تقویت می کند.
۱۴:۵۲ یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد یکی از برجسته‌ترین کارشناسان بمب‌گذاری گروه تروریستی داعش همراه سه نفر از دستیاران خود، بواسطه انفجار بشکه ای حاوی مواد منفجره “سی ۴” در شهر موصل به هلاکت رسید.
۱۴:۳۰ شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: نیروهای پیشمرگه کُرد پس از چند روز محاصره روستای باطنایا در شمال شرق موصل وارد این روستا شدند.
۱۴:۲۸ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش اعلام کرد پیش از عقب‌نشینی از ساختمان فرمانداری شهر الرطبه در جنوب غرب استان الانبار عراق، این ساختمان را منفجر کرد و پنج نفر از کارکنان فرمانداری را کُشت.
۱۴:۱۴ فرماندهی عملیات الانبار عراق اعلام کرد ۴۰ فرد مسلح داعش از جمله چند عامل انتحاری در درگیری‌ها در شهر الرطبه در جنوب غرب این استان کشته شدند.
۱۳:۲۹ سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد اعلام کرد داعش جنایات گسترده‌ای در اطراف موصل مرتکب شده و از جمله ۵۰ نفر از افسران سابق پلیس را اعدام کرده است.
۱۳:۰۰ فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم و پیشمرگه وارد شهرک باطنایا در موصل شدند.
۱۲:۵۶ نیروهای عراقی مواضع تروریست‌ها را در اطراف منطقه حمام العلیل نزدیک شهر موصل به شدت گلوله باران کردند.
۱۲:۴۰ نیروهای پیشمرگ با یورش به منطقه نوران، روستای خورباسات را در محور شرقی موصل آزاد کردند.
۱۱:۱۶ نیروهای مسلح عراق وارد روستای بزاویه در پنج کیلومتری شرق شهر موصل وارد شده‌اند.
۱۱:۱۳ برخی منابع در عراق اعلام کردند نیروهای امنیتی عراقی منطقه القلاع در محور جنوبی موصل را محاصره کردند.
۱۱:۰۳ شاکر جودت فرمانده پلیس مرکزی عراق اعلام کرد پنجاه و چهار روستا در عملیات نیروهای مسلح این کشور در محور جنوبی شهر موصل آزاد شده است.
۱۱:۰۱ صد و بیست و هفت تروریست گروه داعش در عملیات نیروهای مسلح عراق در محور شمالی شهر موصل مرکز استان نینوا کشته شدند.
۹:۵۱ نیروهای عراقی منطقه کرملیس واقع در شمال بعشیقه در نزدیکی موصل را که از دست عناصر داعش آزاد شده بود، به طور کامل پاکسازی و امنیت را در راه‌های منتهی به آن برقرار کردند.
۹:۱۹ نیروهای ارتش عراق از آغاز هدف قرار دادن پایگاه های داعش داخل شهر موصل خبر دادند.
۸:۵۸ با نزدیکتر شدن نیروهای عراقی به شهر موصل از چند محور، گروه تروریستی داعش اکثر عناصر خود را به غرب این شهر منتقل کرده است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x