تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

برخی از ته دل، از آمریکا می‌ترسند/ باید برای مدیریت جدید حج فکری کرد/ فضای مسابقه فوتبال صددرصد عاشورایی شود

  • کد خبر : 164402
  • 16 مهر 1395 - 14:00
برخی از ته دل، از آمریکا می‌ترسند/ باید برای مدیریت جدید حج فکری کرد/ فضای مسابقه فوتبال صددرصد عاشورایی شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شما می‌‎توانید از دلارهایی که آمریکا دزدیده بی نیاز باشید، باید از آمریکای غاصب حق خود را بگیرید اما نباید به این کشور چشم امید داشته باشید.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز با بیان اینکه امام حسین (ع) نیروهای خود را کم نمی‌دید و به قدرت داخلی خود توجه داشت اظهار داشت: بی‌خود نیست که مقام معظم رهبری سفارش می‌فرمایند که به خود تکیه کنید. ایشان در اقتصاد مقاومتی می‌فرمایند شما توان بسیاری دارید؛ شما پر از امکانات هستید که باید از آن‌ها استفاده کنید.

وی افزود: حتی می‌توانید از دلارهایی که آمریکا دزدیده بی‌نیاز باشید. باید از آمریکای غاصب حق خود را بگیرید اما نباید به این کشور چشم امید داشته باشید چراکه آمریکا جز کارشکنی چیز دیگری ندارد.
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به عدم هراس امام حسین از دشمن و الگوگیری حضرت امام خمینی (ره) از این مساله گفت: عده‌ای از آمریکا واقعا خائف‌اند و از ته دل از آمریکا می‌ترسند. این‌ها جرأت نمی‌کنند اقدامی که مدنظر مقام معظم رهبری است را انجام دهند و می‌گویند باید بالاخره به نحوی با آمریکا کنار آمد.
وی ادامه داد: هنگامی که حضرت امام (ره) می‌خواستند نظام شاهنشاهی را ساقط کنند، در جواب آن‌هایی که می‌گفتند آمریکا پشت شاه است، فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
آیت‌الله موحد کرمانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت فریضیه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود حکومت اسلامی ساقط خواهد شد و دست بدان می‌افتد که در این صورت دیگر اسلامی نیست بلکه حکومت شرک، کفر و نفاق خواهد بود.
وی ادامه داد: تمام کارهای خوب اگر در جنب امر به معروف و نهی از منکر قرار بگیرد و بخواهیم آنها را وزن کنیم، تمام آنها به منزله رطوبت دهان در برابر اقیانوس کبیر است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مساجد به برکت این فریضه می‌توانند فعال باشند، گفت: اگر جلوی فساد و گناه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر گرفته نشود،‌ خون شهدا، انقلاب، دین و اخلاق همه بر باد می‌رود.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه روح نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: در زمان ما الی ماشاء الله منکر وجود دارد که بزرگترین آن که باید جلوی آن بایستیم، سلطه آمریکا است.
وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی زیر سلطه آمریکا قرار دارند گفت: این کشورها یا از آمریکا می‌ترسند یا اینکه تطمیع‌ می‌شوند. ببینید وضع آل سعود چگونه است، ببینید این نانجیب‌ها، رژیم صهیونیستی و داعش چه می‌کنند. تمام اینها ایادی آمریکا هستند و خودشان هم موجودات نجسی‌اند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر بیدار کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود حج را بر ایرانیان بست و اجازه نداد تا ایرانی‌ها به حج بروند و مقداری اینها بیداری کند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت امر به معروف و نهی از منکر در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: باید اتاق فکری در این نظام مقدس وجود داشته باشد تا تمام این منکرات چه داخلی و چه خارجی را احصاء کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: فساد اخلاقی، رشوه، بالا بودن آمار طلاق، تشریفات بالا برای ازدواج و سوء استفاده از بیت‌المال که یکی از آنها حقوق‌های غیر متعارف است، جز منکرات داخلی محسوب می‌شود که باید اتاق فکری بنشیند و حجم آنها را مشخص و برای آن برنامه‌ریزی کند.
وی تاکید کرد: امت اسلامی نباید فقیر نباشد فقر عامل اصلی این فسادها است. اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی در ریشه‌کن کردن فقر دارد.
آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بزرگداشت نیروی انتظامی گفت: نیروهای مسلح تضمین‌کنند امنیت هستند. مردم به برکت نیروهای مسلح می‌توانند آرام باشند.
وی در ادامه با اشاره به فاجعه منا گفت: این فاجعه داغی است بر دل هر مسلمان و بلکه هر انسان با وجدانی؛ کشورهای اسلامی نباید فراموش کنند که باید برای مدیریت حج فکری کنند. چه زمانی آل سعود نالایق باید مدیریت حج را داشته باشد؟
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بازی هفته آینده ایران و کره و حواشی پیرامون آن گفت: فوتبال مسئله عجیبی شده؛ از طرفی تذکرات داده شده و ما هم تذکر می‌دهیم و از طرف دیگر برخی می‌گویند اگر این را در ایران تعطیل کنیم توالی فاسد زیادی خواهد داشت، لذا اگر قرار باشد در شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام شود، سراسر فضای مسابقه بایستی صد در صد عاشورایی و کربلایی باشد.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: باید در و دیوار سیاه شود و باید تمام فضا سیاه پوش شود و به جای کفی که زده می‌شود فریاد یاحسین بلند شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x