تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برکناری ۱۳ ذخیره‌ی نظام از صندوق ۵۰۰ نفری!

  • کد خبر : 163794
  • 12 مهر 1395 - 17:53
برکناری ۱۳ ذخیره‌ی نظام از صندوق ۵۰۰ نفری!

درحالی که تخلف بیش از ۵۰۰ مدیر نجومی‌بگیر محرز شده است، تاکنون تنها ۱۳ دولت‌مرد از کار برکنار شده‌اند و مابقی ذخیره‌ها همچنان در زمین بازی جولان می‌دهند.

به گزارش «کمال مهر»؛به نقل از آناج، از قدیم گفته‌اند آدم دروغگو حواس ندارد و همین تمثیل در ادبیات سیاست‌مداران ایرانی عینیت یافته است که نتیجه‌ی آن بروز کوهی از تناقض‌ها در برابر دیدگان میلیون‌ها ایرانی می‌باشد. سخنگوی دولت نجومی‌بگیران را ذخیره‌های نظام می‌داند و با ردِ اظهارات منتقدان تعداد مدیران صاحب فیش‌های حقوقی نامتعارف را ۴۰ نفر اعلام می‌کند و مدت‌ها بعد رئیس دولت در سفر استانی به کرمانشاه چند نفری را به آمار نوبخت می‌افزاید و از نجومی‌بگیران ۱۰۰ الی ۳۰۰ نفری سخن به میان می‌آورد.

چندین ماه از فیش‌های اعصاب خردکن دولت‌مردان گذشته است و دیوان محاسبات از دریافتی‌های ناحقِ ۳۹۷ مدیر و اعطای تسهیلات با سود تا ۵ درصد به ۱۰۴ تَن از مدیران با ارائه‌ی اسناد محکمه‌پسند پرده‌برداری می‌کند اما سرانجامِ این تحقیقات به کجا خواهد رسید؟

همه می‌دانیم که به خاطر برخی ملاحضات سیاسی، نهادهای نظارتی تک‌به‌تک حقوقِ مدیران را مورد واکاوی قرار نداده‌اند و بی‌شک اگر این قضیه همه‌گیر می‌شد شاید تعداد مدیران نجومی‌بگیر کابینه یازدهم از مرز ۱۰۰۰ نفر می‌گذشت اما حالا که مصلحت را بر این دانسته‌اند، حداقل انتظار از سردمدار دولت تدبیر و امید عزل تمام آن ۳۹۷ نفر و ۱۰۴ مدیر رانتی می‌باشد و در وهله‌ی بعدی مردم منتظر شنیدن جمله‌ی «آغاز بررسی پرونده‌های مدیران متخلف و برخورد با آنان» از زبانِ محسنی اژه‌ای هستند.

رهبر معظم انقلاب پیش‌تر با تاکید بر لزوم پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی، فرموده بودند: «دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند. اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، باید این‌ها را از این کار‌ها برکنار بکنند.»

حال بیش از یک ماه از بیانات رهبر انقلاب می‌گذرد و طبق اذعان محمدباقر نوبخت تنها ۱۳ نفر از مدیران متخلف برکنار شده‌اند و مابقی همچنان به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند؛ آیا با این اوصاف می‌توان گفت دولت‌مردان طی اقدامی ولایت‌مدارانه از دستور امام خامنه‌ای اطاعت و تمام آن ۵۰۰ نفر را عزل کرده‌اند؟

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x