تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شگردهای تبلیغی وهابیون

  • کد خبر : 163666
  • 11 مهر 1395 - 14:26
شگردهای تبلیغی وهابیون

کشورهای عربی مختلف از جمله مغرب، الجزایر و مصر تلاش‌های گسترده‌ای برای پاکسازی نظام ‌آموزشی کشورهای خود از میراث وهابیت تکفیری که بر مواد آموزشی و درسی چیره شده بود، انجام می‌دهند.

 به گزارش «کمال مهر»؛، مغرب دیگر تنها کشوری نیست که به اصلاح و تغییر شیوه‌های درسی در ماده آموزش اسلامی پرداخته است، بلکه کشورهایی همچون عراق، مصر،‌اردن و الجزایر هم به مغرب پیوسته‌اند.

بر اساس آنچه روزنامه هسپرس مغرب نوشته است،‌مغرب آخرین بررسی‌ها را بر روی تصمیمات مربوط به ماده آموزش اسلامی با سیم‌های خاردار سه‌گانه انجام می‌دهد به طوری که همچنان کتاب‌ها و شیوه‌ها از کتابخانه‌ها و نقاط توزیع دور است، دست اندرکاران امور آموزشی بر این باورند که این بازنگری در راستای پاسخگویی به نیازهای شرعی دانش‌آموخته دینی بر اساس سن و سال، زمان و رشد عقلی و روانی و شخصیت‌سازی وی صورت می‌گیرد.

با این گام، مغرب برای رهایی از میراث فرهنگی وهابیت تکفیری‌ای تلاش می‌کند که بر مواد آموزشی و درسی چیره شده است و هزاران تروریست در نتیجه فراگیری این آموزه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، افرادی که با گرویدن به وهابیت به تکفیر دیگران و حلال دانستن ریختن خونشان دست می‌زنند.

روزنامه مغربی به نقل از آنچه منابع آگاه خوانده است، نوشت وزارت آموزش مغرب متونی را که با تفسیرات مغرضانه سلفی‌ها و تکفیری‌ها مرتبط است،‌حذف کرده است.

مصر نیز همچون مغرب در راستای اصلاح و بازنگری در شیوه‌های آموزش دینی اسلامی و مسیحی گام برداشته از جمله به بازنگری گسترده‌ای در شیوه‌های علوم انسانی شامل ۹ ماده درسی دست زده است که در فصل جدید آموزشی نمود یافته است که در این زمینه کارشناسان متخصص، اساتید دانشگاه‌ها، اندیشمندان، نویسندگان و معلمان و نمایندگان الازهر و کلیسا مشارکت دارند.

بر اساس بیانیه وزیر آموزش مصر، حذف شامل موضوعاتی است که ممکن است به خشونت یا افراط‌گرایی تحریک و تشویق کند یا به گرایش‌های سیاسی یا دینی یا هر مفاهیمی که ممکن است مورد سوء‌استفاده قرار گیرد، همچنین دروسی از عقبه بن نافع و صلاح الدین ایوبی از شیوه‌‌های آموزش عربی حذف شده است.

الجزایر هم به نوبه خود اقدام به انجام تغییراتی در شیوه‌ها و مفاد آموزشی خود کرده است.

در اردن هم اصلاح شیوه‌های آموزش اسلامی ابعاد دیگری به خود گرفته و در این زمینه تیم‌هایی برای اصلاح این شیوه‌ها فعال شده‌اند.

جواد حنافی پژوهشگر مغربی امور آموزشی گفته است علاوه بر مغرب، کشورهای دیگری نیز برنامه تغییر شیوه‌ها و مقررات آموزشی را اجرا می‌کنند.

گروه تروریستی تکفیری داعش،‌مدارس مناطق تحت اشغال خود در  عراق و سوریه را به تدریس شیوه‌های درسی جدیدی که این گروه تکفیری وضع کرده و حاوی چگونگی آماده‌سازی نسل همفکر و معتقد به شیوه‌های انحرافی و التقاطی آن از جمله تکفیر عموم مسلمانان و تکفیر هر کسی  است که از نظر فکری با آنها اختلاف داشته باشد.

آنچه داعش تدریس می‌کند در حقیقت همان شیوه وهابی است که در عربستان سعودی تدریس می‌شود.

شیوه‌ها و شگردهای تبلیغی وهابیون

دیگر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که وهابیت به عنوان یک فرقه گمراه به ابزاری در دستان رژیم آل سعود برای تخریب اسلام ناب محمدی(ص) تبدیل شده که اقدامات و رفتارهای سراسر خشن و بی‌رحمانه و سنگدلانه وهابیون و دست‌پرورده‌های آنها، سبب مخدوش شدن وجهه اسلام شده است،‌وهابیون با اقدامات افراطی و ضد اسلامی خود، دین اسلام را به عنوان دینی خشک و خشن معرفی می‌کنند که هیچ گونه انعطاف‌پذیری و مهربانی در آن وجود ندارد و این اقدامات بهترین بهانه را به دشمنان قسم‌خورده امت اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد پروژه اسلام‌هراسی داده است.

وهابیون خود را مدعیان اسلام سَلَف صالح معرفی می‌کنند که با اسامی و رنگ و لعاب دینی و مذهبی در قالب گروه‌ها و احزاب مختلف به صورت مسلحانه همچون القاعده، جبهه النصره و داعش به ارتکاب هولناک‌ترین جنایات علیه مردم بیگناه اعم از شیعه، سنی، مسیحی و اقلیت‌های دیگر در سوریه، یمن،‌عراق و مناطق دیگر دست می‌زنند، تروریست‌هایی که به بهترین سرمایه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها برای تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی در جهان اسلام تبدیل شده‌اند.

حاکمان وهابی آل سعود که بر شبه جزیره عربستان مسلط شده‌اند با سوء‌استفاده از پول نفت متعلق به مردم عربستان و کسب درآمدهای هنگفت که بخش اعظم آن را صرف رفاه و خوشگذرانی خود و فرزندان و طیف ویژه‌خوار وابسته به خود می‌کنند،‌به تبلیغ فرقه منحرف و گمراه وهابیت دست می‌زنند،‌نکته جالب این‌که،‌آل سعود همواره تلاش می‌کنند تا رژیم خود را حکومتی منطبق بر قرآن و سنت نبوی(ص) معرفی کنند. با این حال کنفرانس مهم علمای اهل سنت که اخیرا در گروزنی چچن برگزار شد، بر تبرئه اهل سنت از وهابیت تاکید کرد تا شوک بزرگی به وهابیون وارد شود.

شگردهای تبلیغی وهابیون

آل سعود با تکیه بر خشونت و زور، مردم را به تسلیم در برابر عقاید انحرافی فرقه جعلی وهابیت وادار می‌کنند و شیوخ درباری آنها را که به دروغ نام علما را بر خود گذاشته‌‌اند به صدور فتاوایی در تکفیر هر کس که با وهابیت مخالف باشد، دست می‌زنند.

شیوخ وهابی با هرگونه آیین و شعائر مذهبی همچون برگزاری جشن سالروز میلاد باسعات پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) مخالفت کرده و آن را شرک می‌خوانند این در حالی است که آنها برگزاری جشن تاج‌گذاری آل سعود را مجاز می‌دانند.

وهابیون با ساختن و تعمیر مراقد مطهر پیامبران و ائمه اطهار(ع)، زیارت این اماکن مقدسه و همچنین قبور اموات، توسل به اولیای الهی و مسئله شفاعت، دعا و توسل مخالفت می‌کنند و هر کس را که با عقاید انحرافی آنها در این زمینه همراهی نکند،‌تکفیر می‌کنند.

رژیم آل سعود همه ساله به ویژه در موسم حج تمتع، میلیون‌ها جلد انواع کتاب حاوی عقاید و آموزه‌های انحرافی و ضد اسلامی فرقه وهابیت را به صورت رایگان در اختیار حجاج کشورهای مختلف قرار می‌دهند و مفتیان خود را برای پاسخگویی به سئوالات شرعی حاجیان برخی کشورها بر اساس فرقه وهابیت به خدمت می‌گیرند.

رژیم وهابی آل سعود برای تبلیغ و ترویج آموزه‌ها و عقاید فرقه انحرافی وهابیت در جهان میلیاردها دلار از پول نفت مردم عربستان را هزینه چاپ و توزیع کتاب‌ها و نشریه‌هایی به زبان‌های مختلف، احداث مساجد و مراکز به اصطلاح اسلامی و خیریه و مدارس در کشورهای مختلف به ویژه قاره آفریقا و کمک مالی به آنها پرداخته است.

معرفی و القای این ادعا که رژیم حاکم بر عربستان و فرقه وهابیت بهترین نظام اداری و محبوب مردم و منسجم با قرآن و سنت نبوی(ص) است مهمترین ماموریت بلندگوهای تبلیغاتی سعودی اعم از شبکه‌های پرتعداد ماهواره‌ای و روزنامه‌هاست، وهابیون هرگونه مذهب دیگر به ویژه تشیع و پیروی از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به زعم خود انحراف از دین اسلام مدنظرشان و بدعت و کفر معرفی کرده و مانع نزدیک شدن مردم به تشیع می‌شود.

آل سعود همچنین برای تبلیغ فرقه وهابیت به تاسیس کتابخانه‌های مدرن،  دانشگاه‌های بزرگ در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و جذب دانشجو از کشورهای دیگر به ویژه آفریقا اقدام کرده است.وهابیون در کتاب‌ها و نشریه‌های فراوانی که تهیه و  توزیع می‌کنند، به زعم خود تفسیر اسلام و سنت نبوی را مختص مرکز وحی(حرمین شریفین) و علما و ساکنان آن می‌دانند و هر گونه فکر و عقیده‌ای خارج از محیط حرمین را باطل قلمداد می‌کنند.

مفتیان وهابی که خود را به دروغ متولیان و مفسران جهان اسلام معرفی کرده و مدعی رهبری جهان اسلام هستند از طریق شستشوی مغزی مبلغان داخلی و خارجی در مراکز و دانشگاه‌هایی که به این منظور در عربستان احداث شده،  از آنها برای تبلیغ وهابیت و مبارزه با افکار و عقاید تشیع استفاده می‌کنند، آنها در این راستا، عرصه را بر مردم مظلوم شیعه عربستان به ویژه در مناطق شرقی تنگ کرده‌اند.

آل سعود طی سالیان اخیر از طریق دستگاه‌های تبلیغاتی و مراکز انتشاراتی وهابی، هزاران جلد انواع کتاب و نشریه را برای تبلیغ وهابیت و دشمنی با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) چاپ و در کشورهای مختلف توزیع می‌کنند.

دکتر عصام علی العماد الیمنی، شیعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام و فارغ التحصیل مدرسه امام محمد سعود عربستان سعودی است. وی که خود زمانی پیرو وهابیت بوده و به مذهب تشیع گرویده، پیشتر با تشریح مهمترین چالش‌های پیشِ‌روی گفتمان تقریب در جهان اسلام،‌توحید وهابی را ریشه همه فتنه‌ها دانسته و تاکید کرده بود وهابیت و جریان تکفیری مهم‌ترین مهم‌ترین مانع وحدت اسلامی است که همواره و به‌ویژه طی دو سه دهه اخیر کوشیده است تا با انواع شگردها بین مذاهب اسلامی اختلاف‌انگیزی کند.

وی تخریب چهره‌های برجسته و تأثیرگذار تقریبی دنیای اسلام میان اهل‌سنت و شیعه را از جمله ترفندهای وهابیت برای برهم زدن وحدت مسلمانان دانسته و قرائت وهابیت از مفهوم «توحید» را یکی از مهم‌ترین علل گسترش اختلاف میان مسلمین دانسته بود. به گفته وی، کتاب «التوحید» محمد عبدالوهاب دست‌مایه وهابیت برای دامن زدن به اختلافات سنی و شیعه است. اختلاف توحید وهابیت با دیگر کتب توحیدی در شیعه و سنی به حدی رسیده که همه کتاب‌های توحید برگرفته از قرآن و کلام اهل‌بیت(ع) را رد می‌کند و معتقدان به توحید با روایتی دیگر را کافر می‌داند و به جهان اهل‌تسنن وانمود می‌کند که توحید عبدالوهاب توحید سلف صالح و توحید خاص اهل‌تسنن است.

جنایات هولناک تروریست‌های تکفیری وهابی در سوریه، عراق و مناطق دیگر اوج فعالیت‌های نفرت‌انگیز فرقه متعصب و گمراه وهابی را نشان می‌دهد که به نام اسلام و دفاع از دین خدا،‌کشورهای اسلامی و عربی را جولانگاه خود کرده‌ و خواب و آرامش را بر مسلمانان و غیر مسلمانان حرام کرده‌اند. البته تلاش‌های گسترده رژیم وهابی آل سعود برای تفرقه‌افکنی در میان شیعیان و اهل سنت در جمهوری اسلامی ایران و تحرکات آنها برای وادار کردن اهل سنت ایران به تبعیت از آموزه‌های انحرافی و جعلی وهابیت و بهره‌برداری سیاسی از آنها به سبب هوشیاری برادران اهل سنت ایران و تاکید آنها بر حفظ وحدت و یکپارچگی و پایبندی و وفاداری‌شان به نظام مقدس اسلامی ناکام مانده است.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x