تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ابعاد تازه ای از حذف درس “شهید فهمیده” از کتب درسی/ اتفاقی که رسانه اسرائیلی از آن خبر داده بود!

  • کد خبر : 162429
  • 04 مهر 1395 - 8:17
ابعاد تازه ای از حذف درس “شهید فهمیده” از کتب درسی/ اتفاقی که رسانه اسرائیلی از آن خبر داده بود!

اسرائیل هیوم می نویسد: “برای دستیابی به توافقی سازنده با ایرانی ها باید ابتدا استراتژی ها، تاکتیک ها و حتی متن کتاب های درسی آن ها با آموزه های “شهادت طلبی” به صورت کلی تغییر یابد.

به گزارش ش«کمال مهر»؛ به نقل از مرصاد، روزهای گذشته خبری در خصوص حذف درس پانزدهم کتاب ادبیات فارسی پایه ششم ابتدایی با عنوان “رهبرکوچک” منتشر شد. درسی که داستان شهید حسین فهمیده را روایت می کرد.

 

این اقدام در حالی انجام شده است که یک رسانه مشهور “اسراییل هیوم” بعد از توافق هسته ای ایران با ۵+۱ در مطلبی به تشریح یک توافق خوب پرداخته و از حذف برخی دروس در کتب درسی دانش آموزان به عنوان مقدمه ای برای تغییر یاد می کند. این رسانه دقیقا به درس حذف شده شهید فهمیده اشاره کرده است.

 

اسرائیل هیوم می نویسد: “برای دستیابی به توافقی سازنده با ایرانی ها باید ابتدا استراتژی ها، تاکتیک ها و حتی متن کتاب های درسی آن ها با آموزه های “شهادت طلبی” به صورت کلی تغییر یابد.  توافق با آیت الله ها بدون چنین تغییراتی، می تواند شروع شمارش معکوس برای اولین جنگ هسته ای باشد. پس از برجام متن کتب درسی ایرانیان که به دانش آموزان، شهادت طلبی را آموزش می دهد، تغییری نکرده است و هنوز در کتب آنها درسی به نام “رهبر کوچک” [داستان شهادت حسین فهمیده] وجود دارد.

 

یادداشت روزنامه اسراییل هیوم را “یورام اتینگر” نوشته است.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=162429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x