تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تقویت قوای نظامی ایران نظام سلطه را به عقب می‌راند/ برجام دقیقا هیچ برجامی نداشت و خسارت محض بود/ یقین بدانید خروجی برجام ورود داعش است

  • کد خبر : 161404
  • 29 شهریور 1395 - 0:59
تقویت قوای نظامی ایران نظام سلطه را به عقب می‌راند/ برجام دقیقا هیچ برجامی نداشت و خسارت محض بود/ یقین بدانید خروجی برجام ورود داعش است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اگر قوای نظامی تقویت شود آمریکا و کشورهای غربی ذره‌ای نمی‌تواند نگاه تهدیدآمیز به کشور و ملت ما داشته باشد.

به گزارش«کمال مهر»؛، حسین شریعتمداری در همایش خسارت محض که عصر امروز (یکشنبه ۲۸ شهریور) در محل حوزه هنری برگزار شد، در سخنانی با انتقاد از نحوه برخورد دولت یازدهم با آمریکا و غرب، گفت: داستان این روزهای ما از جایی شروع شد که دوستان ما جایگاه آمریکا را از جایگاه یک شیطان به عنوان یک رقیب سیاسی پایین آوردند. وقتی شیطان رقیب سیاسی شود، می‌توان با آن مذاکره کرد و به نتیجه مذاکره هم دل بست.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید شیطان به کسانی تسلط می‌یابد که آن را دوست داشته باشند، وقتی شیطان را به خلوت دلت راه بدهی، دیگر صاحب دلت نخواهی بود.

شریعتمداری اضافه کرد: در چنین شرایطی که آمریکا از قالب شیطان به جایگاه رقیب برای ما رسیده است، ممکن است رقیب بعدها به شریک هم تبدیل شود که لغزشهای بعدی هم احتمال وقوع خواهد داشت. دوستان ما توصیه حکیمانه حضرت امام (ره) را که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ را یک شعار معمولی می‌دانند و یا حتی آن را فراموش کرده‌اند. توصیه امام سکه رایج نبود و برا آن سکه تقلبی ضرب کردند و گفتند که امام هم معتقد به شعار مرگ بر آمریکا نبوده و از طرفی هم گفتند پیام عاشورا هم مذاکره بوده است.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا با تاکید بر اینکه برخی دوستان در دولت نهیب امام حسین (ع) در روز عاشورا بر سر عمر بن سعد را مذاکره تلقی کردند، اظهار کرد: این دوستان دست رد حضرت عباس (ع) بر سینه شمر را جهت ترک اردوگاه امام حسین (ع) را نادیده گرفته و از آن درس نگرفته‌اند و ماجرای ما از همین نقطه آغاز شده که به امروز رسیده است.

وی اضافه کرد: آمریکا در برخورد با ما از ترفند غرب مصنوعی استفاده می‌کند به طوریکه از این ترفند در زندانهای بگرام و گوانتانامو نیز استفاده کرده است؛ در این حالت زندانی سعی می‌کند برای جلوگیری از غرق شدن به هر دستاویزی چنگ بزند که از این طریق زندانی گام به گام به هلاکت می‌رود.

شریعتمداری در همین زمینه تاکید کرد: به عنوان مثال آمریکا برجام را آورد که ما را در حال غرق مصنوعی قرار دهد در حالیکه به قول آقایان که می‌گفتند دستاورد آن تقریبا هیچ بود اما ما می‌گوییم که برجام دقیقا هیچ برجامی نداشت و خسارت محض بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: آقایان در دولت در موضوع برجام آنچه که می‌پنداشتند با آنچه که تحقق یافت در دو نقطه متضاد بود.

وی خطاب به موافقان برجام و کسانی که فکر می‌کنند برجام دستاوردی داشته است گفت: شما فکر می‌کنید با چه کسانی طرفی هستید که می‌گویید با توافق سایه شوم جنگ را از سر کشور و ملت برداشته‌اید؟ اگر قوای نظامی تقویت شود آمریکا و کشورهای غربی ذره‌ای نمی‌تواند نگاه تهدیدآمیز به کشور و ملت ما داشته باشد. اگر حضور رزمندگان اسلام نبود، یقین بدانید که پیروزی حاصل نمی‌شد و امروز امنیت نداشتیم.

شریعتمداری تصریح کرد: وقتی برجام را به ما تحمیل می‌کنند یا باید راه طی کرده را برگردیم و یا اینکه این مسیر را ادامه دهیم، اگر همچنان به نگاه قبلی خود اصرار کنید حالا که چیزی به دست نیاورده‌اید مجبوریم این راه را ادامه دهیم که احساس غرق شدن به ما دست می‌دهد و مجبور به ادامه مسیر هستیم تا دستاوردی به دست آوریم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از سخنانش یکی از آسیبهای وارد شده به برجام را قبول تحریم ۱۷۱ ارگان و شخصیت سیاسی از سوی آمریکا و غرب پس از توافق برجام دانست و تاکید کرد: آنچه که در ذیل برجام پذیرفته شده سپاه پاسداران، نیروی قدس، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و حزب‌الله لبنان و شخصیت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در لیست تحریمهای غرب قرار دارد به طوریکه می‌توان به جرات گفت قاسم سلیمانی دست بیرون آمده مالک اشتر از آستین علی زمان است که باید قدر وی را بدانیم.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از قرارداد کنوانسیون FATF پرداخت و گفت: ما در تعریف تروریسم در قرارداد با FATF با غرب تضاد فکری داریم که این نیز دستاوردش تحقیقا هیچ بوده است.

وی با بیان اینکه باید در نقطه‌ای این مسیر متوقف شود، افزود: خروجی برجام یقین بدانید که ورودی داعش است، رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و امروز نیز می‌بینیم که با وجود توافق آتش‌بس در سوریه به ظاهر مواضع تروریستها را مورد حمله قرار می‌دهد اما پس از آن داعش و تروریستها در همان نقطه مستقر می‌شوند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: امریکاییها به هیچ عنوان قابل اطمینان نیستند که مسئولان باید به آن توجه کنند.

شریعتمداری در پایان خاطر نشان کرد: شرایط امروز ما خطرناک نیست بلکه خطیر است، آنهایی که بحران ندیده‌اند این روزها را بحران تلقی می‌کنند. ما روزهای سخت‌تر از امروز را نیز دیده‌ایم که با توکل و ایمان به خدا بر دشمنان پیروز شده و امروز هم با همان روحیه بر دشمنان غلبه خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=161404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x