تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

‍ اختلاس و فساد اقتصادی در زمان شاه و وضعیت کنونی

  • کد خبر : 161184
  • 27 شهریور 1395 - 18:15

وقتی در مورد فساد اقتصادی دوران شاه صحبت میشود ، بسیاری این سئوال را مینمایند ، که اکنون نیز اختلاس و فساد و دزدی در کشور ، کم نمیشود ؟! پس این نظام چه فرقی با نظام شاه دارد ؟!

 

 

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از استادپرس،در فضای مجازی و رسانه های معاند شبهه ای را علیه نظام مفدس جمهوری اسلامی پخش می کنند بدین صورت که  وقتی در مورد فساد اقتصادی دوران شاه صحبت میشود ، بسیاری این سئوال را مینمایند ، که اکنون نیز اختلاس و فساد و دزدی در کشور ، کم نمیشود ؟! پس این نظام چه فرقی با نظام شاه دارد ؟!  در جواب این عزیزان باید گفت ، که شما در مورد یک نکته دچار اشتباه در محاسبه شده اید .

این اختلاسها و فسادها در جمهوری اسلامی ، از طرف کجا بررسی و تشکیل پرونده و به اطلاع مردم میرسد ؟! به غیر از این است که قوه قضائیه این نظام با این عناصر فاسد برخورد مینماید و خود هم اطلاع رسانی مینماید ؟! آیا اگر قوه قضائیه با این پرونده ها برخورد نمی کرد و این پرونده ها را سربسته میگذاشت و اجازه هم نمی داد که از طریق رسانه ها و روزنامه ها اطلاع رسانی گردد ، اصلا ما در جریان این فسادها قرار میگرفتیم ؟!

آیا همان کاری که در نظام شاه انجام میگرفت و طبق خاطرات هویدا نه اجازه بررسی و نه اجازه رسانه ای شدن فسادها را در جامعه میدادند ، دلیلی بر پاکی سیستم نظام شاه بود ؟!  آیا با رحیمی به عنوان معاون اول رئیس جمهور ، با شهرام جزایری با امیر منصور آریا و پهلوان و بابک زنجانی و ….. کسی به غیر از قوه قضائیه برخورد نمود ؟!!

آیا وقتی حضرت علی (ع) با هرمه مسئول بازار اهواز برخورد مینماید و آبروی وی را میبرد ، دلیل بر فساد حکومت حضرت و مقایسه آن با زمان عثمان است . آیا حضرت وقتی با عثمان بن حنیف برخورد مینماید ، دلیل بر فساد حکومت علی (ع) است ؟!

آیا برخورد حضرت با اشعث بن قیس ، دلیل بر اشکال حکومت بود ؟! آیا برخورد با منذر بن جارود فرماندار اصطخر در حکومت حضرت و قعقاع بن شور فرماندار کسکر و مصقله بن هبیره شیبانی کارگزار حکومت علوی و قاضی شریح مسئول قضاوت حکومت امیرالمومنین به خاطر فساد ، دلیل بر فاسد بودن حکومت ایشان بود ؟! زمان حضرت علی (ع) نیز فساد وجود داشت ، زمان عثمان هم وجود داشت ، ولی حضرت اصل را بر مبارزه با فساد قرار داد .

پس چرا ما باید تحت تاثیر رسانه های معاند نظام قرار گیریم و برخورد قوه قضائیه با فساد را دلیل بر مقایسه دو سیستم نظام جمهوری اسلامی و نظام شاهنشاه قرار دهیم . همانطور که در خاطرات خود هویدا و فردوست و …. آمده است ، سیستم شاه اصلا با فساد برخورد نمی نمود !

در ثانی آن موقع رأس نظام کسی مثل شاه فاسدی بود که در بهترین کاخها و بهترین سفرهای خارجی و هزاران ملک و حساب بانکی و جشن های شاهنشاهی و جشن ولیعهد و … روزگار میگذراند .و تمام فامیل و خویشان شاه در فساد اقتصادی و اخلاقی غرق بودند .ولی هم امام خمینی و رهبری انقلاب در خانه و امکاناتی در سطح پائین ترین اقشار جامعه مشغول به زندگی هستند .که حتی دشمنان رهبری به ساده زیستی امام خمینی وامام خامنه ای اعتراف نموده اند .

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=161184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x