این نمایشگاه از ساعت ۱۰ امروز (۲۵ شهریور) برپا ست و تا روز جمعه ۲ مهرماه ادامه خواهد داشت. اما به نظر می رسدنمایشگاه نوشت افزار ایرانی کرج در مدت برپایی باید با برندهای معروفی دست و پنجه نرم کند! برندهایی که تمام استندهای ورودی شهر و حتی مکان های تفریحی و عمومی کرج را تصاحب کرده اند و آزادانه رخ نمایی می کنند و گویا قرار است تمام رشته های این نمایشگاه را پنبه کنند!
شاهد این مدعی حضور برند معروف Faber-Castellدر یکی از بوستان های شلوغ شهرکرج (باغ فاتح) است که توانسته حتی برخلاف ممنوعیت حضور خودرو در قسمت پیاده روی پارک با ماشین سرخ رنگی از کودکان پارک با دادن بادکنک و مدادرنگی رایگان دلربایی کند!
در آن جا کودکان کرجی مدادهای آلمانی را با ذوق بر برگه هایی که نشان(تجاری) Faber-Castell روی آنها حک شده می فشارند تا مدادرنگی رایگان هدیه بگیرند! خانواده ها نیز با شور و شعف کودکانشان را راهی غرفه نقاشی Faber-Castel می کنند تا به خیال خودشان با زرنگی، کودکانشان را صاحب مداد رنگی رایگان کنند! اما این خانواده ها نمی دانند که همان مدادرنگی ها بر آینده فرزندانشان خط بطلان خواهند کشید.
بی شک ترویج محصول یک برند غیرایرانی صرفا تبلیغ آن نخواهد بود، بلکه ناخودآگاه ما را به سمت ترویج و تثبیت فرهنگ استفاده از محصولات غیرایرانی و به تبَع آن افزایش بیکاری و مصرف گرایی پوچ می کشاند.
حال نکته قابل تامل این است که چرا در صورتی که مسئولین اکثر شهرهای کشور با شرکت در برنامه زنجیره ای برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی سعی در تحقق شعار سال (اقتصادمقاومتی ، اقدام وعمل) را دارند، مسئولین کرج نه تنها در این خصوص حرکت چشم گیری نداشتند بلکه استندهای شهری و حتی بوستان های شهر را نیز بی چون و چرا در اختیار تبلیغ محصولات غیر ایرانی قراردادند؟
منصفانه باید گفت برندهای غیرایرانی با صرف هزینه های هنگفت، به خوبی در کرج مشغول بازاریابی هستند اما سوال اینجاست که آیا نمی شود نهادهایی همچون شهرداری ها از پتانسیل بوستان های عمومی شهر و البته اختصاص کمی از بودجه بخش معاونت های فرهنگی و اجتماعی خود ترویج فرهنگ استفاده و حمایت از تولید ملی را از جمله آموزش های شهروندی قرارداده و حرکتی مثمر ثمر برای کشور در نظر بگیرند؟
انتهای پیام/