تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تقاضای سیّد حسن نصرالله از ایران در حوزه سلامت

  • کد خبر : 160759
  • 25 شهریور 1395 - 1:15
تقاضای سیّد حسن نصرالله از ایران در حوزه سلامت

دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشورمان خواستار ادامه همکاری در حوزه درمان، بهداشت و سلامت مردم نیازمند شد.

به گزارش«کمال مهر»؛، سید رضا نیری – دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور (سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی ) به دعوت سید حسن نصرالله – دبیرکل حزب الله به لبنان سفر کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در دیدار اختصاصی جهت تجلیل با آقای نیری و هیأت همراه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ۳ دهه وی در شورای مرکزی کمیته امداد و تأسیس این نهاد در لبنان و خدمات ارزشمند وی در روزهای بحران این کشور گفت: امروز بوی امام را استشمام می‌کنم و من از طرف خودم و حزب الله از خدمات شایسته شما طی ۳ دهه خدمت تشکر می‌کنم.

وی خدمت رسانی به مردم نیازمند را مهم خواند و بر ادامه این کار خیر تأکید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در این جلسه خواستار ادامه همکاری در حوزه کاری در زمینه درمان، بهداشت و سلامت مردم نیازمند شد.

بر اساس همین گزارش از سیدرضا نیری – دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در مراسم جداگانه که مسئولین سفارت ایران و نهادهای ایرانی، کمیته امداد، نماینده ارشد حزب الله و جمعی از خیرین حضور داشتند تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین – رئیس هیأت اجرایی حزب الله طی سخنانی با ابراز خرسندی از دیدار آقای نیری گفت: دیدار امروز یادآور ۳ دهه خدمت خالصانه شما در کمیته امداد از ایران و دوستی مردم ایران نسبت به مردم لبنان را زنده کرد.

وی اضافه کرد: ما عنایات شما در کمیته امداد در حمایت از تشکیل این نهاد در لبنان حتی حمایت از جنگ زدگان و مهاجرین در جنگ و تجاوزهای صهیونیستی در سالهای ۲۰۰۶، ۱۹۹۶ و ۱۹۹۳ را فراموش نمی‌کنیم.

رئیس هیأت اجرای حزب الله افزود: دوستی و نزدیکی دو کشور را بر اساس آرمانها و اهداف دینی و منش و اخلاق امام راحل می‌دانیم.

وی ادامه داد: پایه گذاری و تشکیل کمیته امداد در لبنان باعث شد که مردم لبنان با همت بیشتر و تلاش در این امر خداپسندانه بصورت جدی شرکت کرده و در امور رسیدگی به مردم خودشان اقدام کنند تا حدی که امروز تمام کمک‌ها از درآمدهای محلی بوده و سنتی است که شما و یارانتان در شورای مرکزی کمیته امداد بنا نهادید.

حجت الاسلام صفی الدین تأکید کرد: مردم ولایتمدار لبنان ضمن ارج نهادن به روحیه نیکوکاری آقای نیری و شورای مرکزی کمیته امداد در مدیریت بی نظیر وی طی ۳ دهه کمیته امداد و زحماتی که در این مدت متقبل شدند علاوه بر آن تأسی ایشان از امام و رهبر معظم انقلاب را قدر می‌دانند.

وی بیان داشت: ما خود را موظف می‌دانیم از آقای نیری به لحاظ سهم خدمات ۳۰ ساله در کمیته امداد و نقاط محروم که موجب همبستگی بیشتر مردم لبنان جهت کمک به همنوعان شده است تقدیر و تشکر کرده و تجلیل به عمل آوریم.

رئیس هیأت اجرایی خاطرنشان ساخت: در جریان زلزله رودبار و بم با حس نوع دوستی مردم لبنان کمک‌های خودشان را با دست مبارک آقای نیری و کمیته امداد به مردم ایران رساندند.

وی خاطرنشان ساخت: پایه گذاری کمیته امداد و یادگاری امام راحل از سوی شورای مرکزی کمیته امداد سهم اساسی آقای نیری داشتند و خیرات و برکاتی همراه داشت از جمله احداث مدرسه، ۵ مرکز توانمندسازی کودکان معلول، ۱۲ شاخه کمک رسانی، مراکز پذیرش کودکان بی سرپرست مراکز درمانی، حفر چاه آب در روستاها و ده‌ها طرح خدمت رسانی دیگر با هدایت وی و همکارانشان و کمک مردم لبنان صورت پذیرفت.

در این مراسم سید رضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور طی سخنانی با تقدیر و تشکر از مسئولین و کارکنان کمیته امداد و اعضای حزب الله گفت: کشور عزیز لبنان مرکز علم و فقاهت و ولایت و اسطوره استقامت است.

وی اضافه کرد: وجود حزب الله در این کشور موجب امیدواری و آرامش خاطر مسلمانان و آزادیخواهان و یأس و ناامیدی و خار چشم استکبار و صهیونیزم است.

نیری خاطرنشان ساخت: ما همه بدهکار انقلاب اسلامی و مدیون شهداء و جانبازان و خانواده آنها هستیم.

سرپرست اسبق کمیته امداد در مورد تشکیل این نهاد در لبنان گفت: کمیته امداد با همت امام و حکم ایشان در سال ۱۳۵۷ و اندک پول پربرکت امام و تأکیدشان تشکیل شد و بعد از چندی امام به ما و شورای مرکزی کمیته امداد امر فرمودند و مأموریت دادند که بروید به فرزندانم در لبنان کمک کنیم.

وی افزود: در لبنان جمعی خیرین لبنانی با خلوص نیت همت کردند و برای رضای خدا کمیته امداد را تشکیل دادند و چون اخلاص داشتند موفق هم بودند.

یادآوری می‌شود این مراسم که از سوی مسئولین و کارکنان کمیته امداد امام خمینی لبنان و خیرین برگزار شد از یار دیرین امام راحل و رهبری به عنوان یک نیکوکار پرسابقه و سرپرست اسبق کمیته امداد تجلیل به عمل آمد.

به گزارش مجمع خیرین سلامت کشور، از ابتدای تشکیل کمیته امداد به فرمان امام به عنوان دومین نهاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰ آقای سید رضا نیری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی، سرپرست و عضو شورای مرکزی در این نهاد مشغول خدمت به مردم بوده است.

وی از سال ۱۳۸۸ نیز تاکنون مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور مشغول خدمت رسانی به مردم ایران اسلامی در راستای سلامت مردم است.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x