تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برگ برنده استقلال مقابل پرسپولیس در دربی ۸۳

  • کد خبر : 160888
  • 25 شهریور 1395 - 16:31
برگ برنده استقلال مقابل پرسپولیس در دربی ۸۳

برگ برنده استقلال در داربی پیش رو؛ هوش سرشار منصوریان در کنترل تاکتیکی سرخ ها خواهد بود. برانکو و هواداران ارتش سرخ همین چند ماه پیش در تقابل نفت و پرسپولیس به خوبی این ادعا را لمس کردند.

«کمال مهر»؛ علیرضا منصوریان سرمربی این فصل استقلال تا کنون ۵ مرتبه برابر پرسپولیس روی نیمکت نشسته که حاصل کسب دو پیروزی و قبول یک شکست برایش بود.منصوریان این بار در ایستگاه ششم لیگ شانزدهم چاره ای ندارد جز اینکه از سد پرسپولیس صدرنشین عبور کند. استقلال مدل جدید با آمدن علی منصور نه تنها انتظارات هوادارانش را برآورده نکرد که برعکس به دو قدمی انتهای جدول رسید تا بیش از هر زمان دیگری احساس خطر نماید.

استقلال منصوریان در ۵ هفته ابتدایی لیگ جاری هرگز روی پیروزی را ندید تا حالا بردن پرسپولیس برای علی منصور و شاگردانش از نان شب هم واجب تر باشد. این خواسته در نگاه اول عاملی خواهد شد برای افزایش روحیه هجومی استقلالی – که البته هنوز- رنگ برد را ندیده است. از سوی دیگر این نگرانی روی سکوهای آبی وجود دارد که تیمشان با توجه به نزدیک شدن به تصمیمات احساسی بیشتر – از این حیث – لطمه بخورد. لطمه ای جبران ناپذیر با قبول یک شکست سنگین احتمالی.

شاید هم برگ برنده استقلال در داربی پیش رو؛ هوش سرشار منصوریان در کنترل تاکتیکی سرخ ها باشد. برانکو و هواداران ارتش سرخ همین چند ماه پیش در تقابل نفت و پرسپولیس به خوبی این ادعا را لمس کردند و هنوز هم می ترسند اتفاق قبلی مجددا تکرار گردد.

آیا منصوریان جوان با متوقف کردن پرسپولیس دوباره احیا خواهد شد؟ تا جمعه ۲۶ شهریور باید صبر کرد.

در ادامه کارنامه خوب منصوریان مقابل پرسپولیس را در لیگ برتر می توانید ببینید:

نکته مثبت علی منصور

شاید یکی از نکاتی که کمک کرد تا علیرضا منصوریان زودتر از حد معمول روی نیمکت استقلال بنشیند نتیجه ای بود که با نفت برابر این تیم گرفت. بازنگری کارنامه علی منصور در تقابل با پرسپولیسی ها چندان دشوار نیست.

آنچه در کارنامه مرد محبوب سکوهای آبی به ثبت رسیده موفقیت‌هایش برابر رقیب سنتی استقلال است؛ مردی که در زمان بازیگری خود ۴ داربی را با پیروزی پشت‌سر گذاشت و نتیجه ۴ داربی را واگذار کرد و ۴ بار هم در تساوی دو تیم شریک بود.

منصوریان پنج مرتبه هم به عنوان سرمربی مقابل قرمزها به میدان رفته که حاصل آن ثبت دو پیروزی، یک شکست و دو تساوی برای او بوده است.

نوروزی گل زد، منصوریان باخت

علیرضا منصوریان- به عنوان سرمربی- اولین‌بار در ایستگاه سوم لیگ نهم برابر پرسپولیس قرار گرفت. در آن دیدار علی‌منصور جوان به عنوان سرمربی پاس در همدان پذیرای پرسپولیس شد و البته که سرانجام این بازی به کام سرمربی جوان نبود. آن روز هادی اصغری (۵۱) گل اول مسابقه را به نام پاس سند زد. با این حال محمد پروین (۷۵) و مرحوم هادی نوروزی (۸۹) دروازه سوشا مکانی و پاس را باز کردند تا اولین تجربه «منصوریانِ سرمربی» برابر پرسپولیس با ناکامی ‌همراه باشد.

تلافی بعد از ۶سال

پرسپولیس و علیرضا منصوریان دومین بار در لیگ چهاردهم رودرروی یکدیگر قرار گرفتند، نتیجه هم به کام منصوریان بود. سرمربی جویای نام نفت هفته اول فصل قبل با استفاده از گل دقیقه ۳۷ یک پرسپولیسی سابق (غلامرضا رضایی) از قرمزها یک امتیاز گرفت.

آن روز پیام صادقیان (۱۱) گل اول بازی را زده بود. جالب اینکه نفت در هفته شانزدهم باتجربه‌تر از نیم‌فصل نخست عمل کرد؛ این بار در دیدار دهم آذر ماه سال ۱۳۹۳ گل دقیقه ۹۳ ارسلان مطهری پیروزی ۲ بر یک منصوریان برابر قرمزها را به عنوان سرمربی رقم زد تا تلافی شکست ۶ سال قبلش با پاس دربیاید.

سپس در ایستگاه سیزدهم فصل جاری علیرضا منصوریان و پرسپولیس برای چهارمین بار برابر یکدیگر قرار گرفتند تا با تساوی یک – یک نفت و ارتش سرخ برانکو کارنامه علی‌منصور به عنوان سرمربی هم برابر پرسپولیس با دو پیروزی و یک شکست ۲ بر یک و دو تساوی یک– یک بسته شود.

نابود کردن آرزوهای رقیب

و بالاخره سرمربی محبوب سکوهای آبی پرسپولیس را در ویژه‌ترین زمان شکست داد تا از لحاظ آماری رقیب سنتی را «جا» بگذارد.

در ایستگاه۲۸ لیگ گذشته پرسپولیس برای مدعی ماندن در صدر جدول نیاز به شکست دادن نفت علی‌منصور داشت. با این حال تفکرات این سرمربی استقلالی پرسپولیس برانکو را فلج کرد تا در دقایق پایان بازی این هواداران پرشمار قرمز باشند که با ضربات دقایق۸۳ و ۹۲ وحید امیری و مجتبی حق‌دوست جام قهرمانی را از دست رفته ببینند.

در واقع این سرمربی محبوب سکوهای آبی بود که در سومین تقابل مستقیم با پرسپولیس به دومین پیروزی ارزشمند خود رسید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x