تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تکرار یاوه‌گویی‌‌های مقامات سعودی علیه ایران از زبان امیر مکه

  • کد خبر : 160899
  • 25 شهریور 1395 - 16:33
تکرار یاوه‌گویی‌‌های مقامات سعودی علیه ایران از زبان امیر مکه

«خالد الفیصل» امیر مکه در دنباله روی از دیگر مقامات سعودی، یاوه گویی های آنان علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از خبرگزاری عربستان (واس)، «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه روز چهارشنبه در نشستی خبری مدعی شد که «اگر به هر جریان سیاسی اجازه تظاهرات و سردادن شعار را بدهیم، پس چگونه مردم به حج بپردازند.»امیر مکه در خصوص غیبت حجاج ایرانی در مراسم حج امسال و امکان حضور آنها در سال های آینده گفت: عربستان در امور داخلی ایران دخالت نمی کند و اجازه نخواهیم داد از این اراضی مقدس و به طور کلی حج برای شعارهای سیاسی یا اموری که هیچ گونه ارتباطی با این سفر ایمانی ندارد استفاده شود.

الفیصل ضمن نادیده گرفتن حوادث متکرری که هر ساله برای حجاج در مراسم حج روی می دهد افزود: حجاج از تمام جهان به قصد عبادت و ادای حج وارد این اراضی مقدس می شوند و ماموریت عربستان ارائه تسهیلات به هر مسلمانی است تا این رکن اسلام را با امنیت و اطمینان بجا آورد اما اینکه از این امر برای شعارهای سیاسی استفاده شود ممنوع است و ممکن نیست اجازه آن را بدهیم.

وی همچنین با ادعای اینکه ممانعت از این امر با این قاطعیت به نفع مسلمانان و جمعی است که در این اراضی مقدس گردهم می آیند، افزود: اگر به هر کس یا جریان سیاسی اجازه شعار یا تظاهرات بدهیم حجاج چگونه حج به عمل خواهند آورد؟

امیر مکه با نادیده گرفتن مانع تراشی کشورش برای حضور حجاج ایرانی در مراسم حج و با ادعای اینکه دولت ایران مانع حج ایرانی‎ها می‌شود نه عربستان، گفت: عربستان از حج هر انسان از جمله ایرانی ها به شرطی که دولت ایران اجازه آن را بدهد استقبال می کند.

وی در ادامه یاوه گویی های خود و بدون اشاره به جنگ افروزی های کشورش در منطقه و فتنه انگیزی سعودی ها در سوریه، عراق و یمن افزود: اما پیام من به رهبران و دولت ایران این است که از خدا می خواهم آنها را هدایت کند و از رویکرد اشتباهشان در قبال برادران مسلمان عرب خود در عراق، سوریه و یمن بازدارد.

الفیصل گفت: اما اگر برای حمله به ما ارتش آماده می کردند ما لقمه راحتی نیستیم تا هرکسی علیه ما تجهیز شده و هر وقت خواست با ما بجنگد. ما پاسخ هر متجاوزی را خواهیم داد و در حفاظت از این اراضی مقدس و کشور عزیزمان به هیچ وجه کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x