تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پیشرفت اقتصادی با خرید هواپیمای لوکس بدست نمی آید/ از دل ایستادگی و مقاومت صنایع موشکی و دفاعی ایران متولد شد

  • کد خبر : 160658
  • 24 شهریور 1395 - 19:16
پیشرفت اقتصادی با خرید هواپیمای لوکس بدست نمی آید/ از دل ایستادگی و مقاومت صنایع موشکی و دفاعی ایران متولد شد

سردار محمدرضا نقدی گفت: راه پیشرفت اقتصادی این نیست که نفت خام خود را بفروشیم و با درآمد آن از هواپیمای لوکس و اتومبیل های گرانقیمت دیگران استفاده کنیم و باید بدانیم این نفت بلاخره روزی تمام خواهد شد.

 

 

گروه استانی«کمال مهر»؛؛ سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه دیدار با کار آفرینان و تولید کنندگان شهرستان فردیس که در محل سالن همایشهای شهرداری منطقه ۱۰ برگزار شد گفت: سالها است که تأکید مقام معظم رهبری را در مقوله اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم و امروز راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی نیز تنها همین است.

وی افزود: اکنون پس از سالها ایستادگی در برابرتوطئه های سنگین دشمنان در عرصه های نظامی، جنگی و فرهنگی تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی، عمل به اقتصاد مقاومتی توصیه شده توسط ایشان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز کشور ما درمیان آتشی که منطقه را دربر گرفته امنیتی بی نظیر دارد و جزو یکی از آرامترین کشورهای جهان است اظهار داشت: این امنیت و آرامش ثمره ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل سختیها و تهدیدات است و با همین مقاومت است که ما را در جهان به عنوان یک قدرت برتر می شناسند.

سردار نقدی ادامه داد: ایران قدرت بازدارنگی خود را از زمان دفاع مقدس کسب کرده و در دل آن ایستادگی هایی که در زمان جنگ با دستان خالی انجام دادیم به موفقیتهایی دست پیدا کردیم که بعدها راهگشای ما در بحرانها شد و اکنون نیز راه تبدیل شدن به قدرت اقتصادی و نجات از عواقب تحریمها و کارشکنی های استکبار  فقط و فقط اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: دشمنان همیشه تلاش کردند تا با به انزوا کشیدن ایران اسلامی در زمینه های گوناگون، پیشرفت و ترقی ما را مهار کرده و عقب ماندگی را جایگزین آن کنند که اگر خودمان به فکر مصالح خویش نباشیم، در حقیقت به دشمن کمک کرده ایم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه پیشرفت اقتصادی این نیست که نفت خام خود را بفروشیم و با درآمد آن از هواپیمای لوکس و اتومبیل های گرانقیمت دیگران استفاده کنیم و باید بدانیم این نفت بلاخره روزی تمام خواهد شد و وابستگی تمام عیار به نفت، اقتصاد تک محصولی اشتباه محض است.

سردار نقدی خاطر افزود: اگر چنین باشیم حتی به بالا و پایین رفتن قیمت نفت توسط آنان نیز محتاج بوده و دشمنان همین را می خواهند که وابسته باشیم و گوشمان در دستانشان باشد تا هر وقت خواستند آن را بپیچانند، متکی بودن به خام فروشی عاقبت ندارد و پیشرفت صنعتی و اقتصادی را موجب نمی شود و راه برون رفت از رکود اقتصادی امروز پرورش و راه اندازی صنایع تبدیلی است که مصداقی خوب برای عمل به اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی گفت: با پرداختن به صنایع تبدیلی هزاران نفر به کار مشغول می شوند و اقتصاد رونق پیدا می کند و این همان جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است که رهبری مدام به آن تأکید دارند و همین امر، دشمن را از پا در خواهد آورد.

رئیس بسیج مستضعفین و پیشکسوت دفاع مقدس همچنین با تاکید برنقش موثر مردم در عرصه ی اقتصاد کشور گفت :شعار گفتن و سخن رانی در مورد اقتصاد مقاومتی کافی نیست بلکه باید دست به اقدام و عمل زد  واین جزبا همراهی مردم امکان پذیر نخواهد بود همانطور که در طول ۸ سال دفاع مقدس پیروزی زمانی رقم خورد که مردم وارد صحنه ی مبارزه با دشمن شدند.

سردار نقدی با تاکید بر حمایت از صنایع تبدیلی کوچک به منظور رشد و شکوفایی اقتصادی کشور گفت: صنایع تبدیلی خانگی و روستایی کلید اصلی موفقیت در اقتصاد مقاومتی است زیرا بسیاری از هزینه های هنگفت کارخانجات بزرگ تولیدی مانند زمین، ماشین الات سنگین، هزینه های سنگین مصارف سوختی  و  …. را ندارد.

وی ادامه داد : توجه به صنایع تبدیلی میلیون ها تن ضایعات را تبدیل به ثروت کرده و هزاران شغل را در سطح کشور ایجاد میکند و اتلاف ناشی از عدم اطلاع و آگاهی از روش های بهینه سازی محصولات در بسیاری از بخش های کشاورزی موجب هدر رفت و اسراف شده است، احیا همین بخش به تنهایی می تواند ایران را تبدیل به قطب صادرات محصولات کشاورزی نماید، کشاورزانی که به دودلیل عمده نرسیدن محصولات به بلوغ کامل و دیگری اشباع شدن بازار و قیمت پایین متوجه ضرر بزرگی می شوند می توانند با خشک کردن محصولات و یا تبدیل آن به مشتقات علاوه برکاهش هزینه سود آوری قابل توجهی داشته باشند.

سردار نقدی از قول مساعدت بسیج با تولید کنندگان خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات به واحد های ایجادی، آموزش مهارت ها، تبلیغات محصولات  از جمله کمک های بسیج به تولید کنندگان است و اقتصاد مقاومتی چیزی جز افزایش بهره وری در بخش های مختلف تولید نیست، رسانه ها نیز وظیفه دارند تا در این جهت همگام با بسیج در انتقال مفاهیم اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان ساخت: توطئه های دشمن همواره در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی وجود  داشته است و امروز عرصه اقتصادی برای اعمال فشار بر کشور توسط دشمنان  انتخاب شده است و ملت ایران همواره در برابر فشارها ایستادگی کرده است.

وی در پایان افزود: ازدل این ایستادگی و مقاومت نه تنها نقشه های دشمن نقش بر آب شد بلکه نیروی جدیدی خلق شد و از دل مبارزه با دشمن در طول ۸سال دفاع مقدس بود که صنایع دفاعی و موشکی ایران متولد شد .

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x