تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

  • کد خبر : 160388
  • 23 شهریور 1395 - 17:58
سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

اگر ترس از ارتفاع دارید، یا جزو افرادی هستید که تماشای زیبایی‌های طبیعت از ده‌ها متر بلندی، ضربان قلب‌تان را بالا می‌برد و لذتی از این هیجان نمی‌برید، بهتر است بی‌خیالِ سوار شدن “جذاب‌ترین تله‌کابین‌های” دنیا شوید.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛، توجه دولت‌ها به درآمدزایی کلان از محل جذب گردشگر موجب شده تا تنوع‌ جاذبه‌های گردشگری بیش از پیش اهمیت پیدا کند؛ از صخره‌های مرجانی تا مرتفع‌ترین پل‌های معلق؛ از پل‌های شیشه‌ای بر روی کوه‌ها تا تماشای حیات‌وحش از داخل خودروهای مخصوص.

در ادامه معرفی این جاذبه‌های گردشگری، روزنامه گاردین ۱۰ مورد از جذاب‌ترین و زیباترین تله‌کابین‌های دنیا در کشورهای مختلف را معرفی کرده است که تنها تماشای برخی از آنها به تنهایی برای بالا رفتن آدرنالین بدن کافیست؛ تله‌کابین‌هایی که هرچه بلندتر، طولانی‌تر و خطرناک‌تر  باشند، طرفداران بیشتری خواهند داشت.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۱) تله‌کابین «مریدا» – ونزوئلا

این تله‌کابین که در جهان مرتفع‌ترین است و در مکان دوم طولانی‌ترین تله‌کابین‌ها نیز قرار دارد، پس از سال‌ها تعطیلی از امسال فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است. این شاهکار مهندسی در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شد تا مسافران را در سفری ۱۲.۵ کیلومتری از شهر “ماریدا” به قله “پیکو اسپژو” در ارتفاع ۴۷۵۶ متری می‌برد. این تله‌کابین در سال ۲۰۰۸ بسته شد، اما فرآیند مدرنیزه کردن آن در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و از امسال دوباره فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و گردشگران را به سفری مهیج و دلهره‌آور بر فراز ابرها می‌برد.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۲) تله‌کابین «Peak ۲ Peak Gondola»- کانادا

طولانی‌ترین تله‌کابین (کابلی بین دو برج) جهان به طول ۳.۰۳ کیلومتر که در منطقه “بریتیش کلمبیا”ی کانادا واقع شده و منظره‌ای ۳۶۰ درجه به مسافران در رشته کوه‌های ساحلی اقیانوس آرام بین شهر “ویستلر” و کوه‌های «بلک کامب» ارائه می‌دهد. این سواری ۱۱ دقیقه‌ای بر فراز قله‌های آتشفشانی، جنگل‌های بارانی ساحلی و یخچال‌هایی طبیعی خیلی زودتر از آنچه که باید به پایان می‌رسد.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۳) تله‌کابین «کابریو»- سوئیس

این تله‌کابین که چیزی شبیه به یک اتوبوس بدون سقف است، دارای دو بخش است که بخش بالایی تجربه منحصر به فرد تماشای طبیعت را زیر سقف آسمان و فرصت فوق‌العاده عکاسی از دریچه «لوسرن» را فراهم می‌کند. این مسیر ۱۹۰۰ متری از کوه‌ «استانسرهورن» آغاز می‌شود و از طریق یک خط کابلی ۱۲۰ ساله به قله کوه می‌رسد؛ جایی که این تجربه هیجان‌انگیز را می‌توان با غذا خوردن در یک رستوران گردان در قله کوه به یادماندنی‌تر کرد.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۴) تله‌کابین «Mi Teleférico»- بولیوی

در حالیکه بسیاری از تله‌کابین‌ها برای مقاصد گردشگری ساخته می‌شوند، اما برخی از آنان از مهمترین وسایل نقلیه نیز محسوب می‌شوند که این امر در  شهر “لاپاز” بولیوی صدق می‌کند که در سال ۲۰۱۴ در واکنش به ترافیک گسترده در سطح شهر، اقدام به احداث یک تله‌کابین یا اتومبیل هوایی کرد. در این مسیر، مسافران از شهر لاپاز به شهر «اِل آلتو» در ارتفاع ۴۱۵۰ متری منتقل می‌شوند و تصویری فوق‌العاده از نمای بالایی شهر و رشته‌ کوه‌های آند در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده می‌شود. حرکت درون کابین‌های رنگارنگ و بدون سقف فرصت تماشای شهر را از زوایای گوناگون به شما می‌دهد.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۵) تله‌کابین کوه تیانمن- چین

کوه‌های درهم تنیده “تیانمن” در استان هونان چین فرصت بسیار خوبی برای افرادی است که ترس از ارتفاع خود را محک بزنند. جایی که پیاده‌راهی در ارتفاع ۱۴۰۰ متری در کنار صخره‌ها و مسیرهای شیشه‌ای ایجاد شده است که جدیدترین آن نیز ماه پیش افتتاح شد. این کوهستان همچنین دارای طولانی‌مدت‌ترین سواری تله‌کابین کابلی جهان است که ۳۰ دقیقه و در مسیری به طول ۷ کیلومتر و شیب باورنکردنی ۳۷ درجه به طول می‌انجامد. در بین مسیر، مسافران می‌توانند دره‌های جنگلی و انبوه، جاده معروف “۹۹ پیچ” و همچنین غار تیانمن معروف به “دروازه بهشت” را در دیواره‌های صخره‌ای رصد کنند.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۶) تله‌کابین “گنتینگ اسکای وی” – مالزی

این تله‌کابین که از میان جنگل‌های انبوه و استوایی عبور می‌کند، طولانی‌ترین تله‌کابین کابلی در جنوب آسیا محسوب می‌شود و مسافران را در کابین‌های رنگارنگ و ۸ نفره از ایستگاه «گوتونگ جیا» به هتل تفریحی در منطقه توریستی «گنتینگ هایلند» می‌برد. از آنجایی که این تله‌کابین از لحاظ سرعت نیز در جنوب آسیا بی‌همتاست، سفر ۳.۳ کیلومتری آن تنها ۱۱ دقیقه به طول می‌انجامد.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۷) تله‌کابین خارکیف – اوکراین

این تله‌کابین که در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق بر فراز منطقه شهری پارک «خارکیف گورکی» ساخته شد، با اندازه تله‌کابین‌هایی که از مناطق کوهستانی و دره‌ها عبور می‌کند اندکی متفاوت است، اما سواری بر روی آن هیجان کمتری ندارد و کابین‌های کوچک آن شبیه سطل‌های زباله هستند که از ارتفاع آویزان شده‌اند! گرچه این مسیر ۲۰ دقیقه‌ای در ارتفاع بالایی انجام نمی‌شود (بین ۸ تا ۲۶ متر)، اما حس سفر آرامی را بر فراز شهر به شما القاء می‌کند.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۸) تله‌کابین “پالم‌اسپرینگز”، آمریکا

همانطور که در این گزارش به آن اشاره شده، تله‌کابین‌ها برای شکستن رکوردها ساخته می‌شوند و تله‌کابین “پالم‌اسپرینگز” نیز از این قائده مستثنی نیست. این شاید طولانی‌ترین و یا مرتفع‌ترین در دنیا نباشد، اما بزرگ‌ترین تله کابین گردان در دنیا است که به آرامی می‌چرخد و بالا و پایین می‌رود. این تله‌کابین شگفت‌انگیز در سال ۱۹۶۳ در مدت ۲۶ ماه ازطریق ۲۳ هزار پرواز هلیکوپتر بر فراز کوهستان ساخته شد. این تله‌کابین گردشگران را تا ارتفاعات کوه‌های سانتا رزا و سنت جاسینتو می برد. این تله‌کابین‌ کُروی‌شکل در طول مسیر دو چرخش کامل انجام داده و در نتیجه مسافران بدون از دیدی ۳۶۰ درجه بهره‌مند می‌شوند.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۹) تله‌کابین “سوگارلوف”، ریودوژانیرو

شهرهای انگشت‌شماری در دنیا هستند که از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و دیدنی به پای ریودوژانیرو برسند؛ شهری که با کوه‌های پوشیده از درخت، چشم‌انداز زیبا از اقیانوس و سواحل شنی از گردشگران دلبرایی می‌کند. اگر فقط یک شهر باشد که دوست داشته باشید همانند پرنده بر فراز آن پرواز کنید، آن شهر همین ریودوژانیرو است.

به همین دلیل تعجبی ندارد که تله‌کابین کوهستان “سوگارلوف” یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر است که از زمان راه‌اندزای ان در سال ۱۹۱۲ تاکنون بیش از ۳۷ میلیون ننفر از آن بازدید کرده‌اند. دیواره‌های شیشه‌ای کابین‌ها تصویر و چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر ریودوژانیرو و مجسمه معروف “عیسی نجات‌بخش بر روی کوه “کورکووادو” به نمایش می‌گذارند.

سوار شدن به این تله‌کابین‌ها شهامت می‌خواهد +تصاویر

۱۰) تله کابین “نگونگ پینگ ۳۶۰”، هنگ کنگ

یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مجسمه عظیم بودا که با جنس برنز در ارتفاع ۲۶ متری کوهستان قرار گرفته، سوار شدن بر این تله‌کابین زیبا است که مسیر آن از مجسمه بودا تا صومعه “پو لین” که در وسط باغی زیبا قرار گرفته امتداد دارد. این تله‌کابین بسیار هیجان‌انگیز، از نظر امنیتی و ساختاری، بسیار مطمئن ساخته شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x