تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

امروز تنها دستاورد تولید کننده ایرانی چک برگشتی و تعطیلی کارگاه است

  • کد خبر : 149732
  • 26 مرداد 1395 - 14:28
امروز تنها دستاورد تولید کننده ایرانی چک برگشتی و تعطیلی کارگاه است

یک تولید کننده کرجی با سابقه گفت: در فضایی که هیچگونه حمایتی از تولید کننده نمی شود، تنها چیزی که امروز نصیب تولید کنندگان گردیده ، بازار کساد، چک برگشتی، جولان اجناس چینی و کارگران فراری از کار است که نهایتأ منجربه تعطیلی کارگاه می شود.

به گزارش گروه استانی «کمال مهر»، یک تولید کننده کرجی با سابقه که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با “تیتر۱” گفت: در فضایی که هیچگونه حمایتی از تولید کننده توسط اتحادیه ها و مسئولین مربوطه نمی شود، رونق تولید ایرانی تنها در حد شعار است و تنها چیزی که تولید کنندگان امروز نصیبشان می شود بازار کساد، چک برگشتی، جولان اجناس چینی، کارگران فراری از کار و در نهایت تعطیلی کارگاه تولیدی است.

حرفهای شنیدنی تولید کننده کرجی/ امروز تنها دستاورد تولید کننده ایرانی چک برگشتی و تعطیلی کارگاه است

وی افزود: در کشور و جامعه ای که تولید را مهم و حیاتی برای نجات اقتصاد بیمار و اوضاع نا بسامان مستضعفین می دانند، تولید کننده زیر فشار بی توجهی ها، کارشکنی ها، عدم حمایتها و از همه بدتر قاچاق و واردات کالاهایی که بزرگترین دشمن تولید ملی است خرد شده و نصیبی جز رنج و نا امیدی ندارد.

این کار آفرین  که از سال ۶۰ تا کنون پس از مهاجرت از روستا به تولید پرداخته ادامه می دهد: افتخارم این است که یک روستایی رعیت هستم و باز هم برای خاک و وطنم تلاش میکنم تا محتاج واردات نباشد ولی در اینجا هیچ ارگانی از تولید کننده دفاع نمی کند، مشکلات مالیات، دردسرهای اتحادیه مانند این است که به شکار می گویند بدو و به شکارچی می گویند بگیر، در این فضا دیگر زور بازو بدرد نمی خورد و نامیدی و گرفتاری های اقتصادی دستاورد وارد شدن به عرصه تولید می شود.

وی با بیان اینکه اگر هم حمایتی وجود داشته باشد شامل ساده تر ها و مستضعفین این حرفه نمی شود اظهار داشت: به عنوان مثال یک سرزیپ ساده هم در کشور ما تولید نمی شود که من تولید کننده بتوانم آن را به آسانی و ارزانی به دست بیاورم و وقتی تولید می کنم و به بازار می فرستم می بینم، همان کالای من با رنگ و لعاب بیشتر و البته جنسی بی کیفیت در بازار فراوان است و اینگونه می شود که صنعت ما رونق نمی گیرد و به جایی نمی رسد.

این تولید کننده خاطر نشان کرد: در ابتدای کار میان کارگاه تولیدی من، تعداد زیادی کارگر مشغول به کار بودند ولی امروز به دلیل کسادی بازار و بی رونقی فروش همه کار را رها کرده اند و فرزندانمان نیز که دانشگاه را تمام می کنند، سابقه و تجربه ما را دستاویز قرار داده و از تولید فراری می شوند.

وی افزود: متأسفانه آینده سازان فردای کشور از رنج و درد تولید کنندگان این نتیجه را گرفته اند که پشت میز نشینی بهترین حرفه برای آنان است و با این مسئله باید نگران خیلی چیزها برای وطن خود باشیم.

امروز تنها دستاورد تولید کننده ایرانی چک برگشتی و تعطیلی کارگاه است

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x