تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

برادرم حسن!

  • کد خبر : 152319
  • 10 مرداد 1395 - 18:47
برادرم حسن!

من تا به حال در منبری از برادرم سید حسن خمینی نام نبرده و حرفی نزده‌ام، اما خبر دارم کسانی خارج از کشور برنامه‌ریزی کردند و با اغراض سیاسی نیت‌شان این است ایشان را از رهبری جدا کنند.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از آناج، صحبت‌های دیروز سید علی خمینی در خصوص برنامه‌ریزی عده‌ای خارج‌نشین جهت جدایی برادرش از صف نظام و انقلاب، از دو منظر قابل توجه است.

سید علی خمینی گفت: «من تا به حال در منبری از برادرم سید حسن خمینی نام نبرده و حرفی نزده‌ام، اما خبر دارم کسانی خارج از کشور برنامه‌ریزی کردند و با اغراض سیاسی نیت‌شان این است ایشان را از رهبری جدا کنند. اما بدانند که خانواده امام(ره) پشتیبان رهبری است و این لطفی که رهبری به ما دارد، به هیچ کسی ندارد.»

باید در نظر گرفت که این سخنان با چه رویکردی بیان شده است؟

۱٫ یک احتمال آن است که سید علی، به نیابت از برادرش سید حسن خمینی، قصد دارد دامن او را از برخی رفتارهای تفسیرپذیرش تطهیر کرده و برادرش را مجددا به ریل اصلی خط امام و رهبری بازگرداند. دقیقا نقطه‌ی مقابل برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی که به‌خصوص در انتخابات هفتم اسفند، سید حسن را به اتخاذ مواضع و انجام رفتارهای غیرمرسوم تحریک کرده تا جایی که برخی‌ها نظیر هاشمی رفسنجانی، وی را «علامه» لقب داده و کنار خود می‌نشانده‌اند.

حرف‌های نظیر «مطمئن باشید هیچ‌گاه از فرزندان خمینی(ره) یک کلام هم در تضعیف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نخواهید شنید»می‌تواند خروجی اختلافات درون خانوادگی نوه‌های امام باشد که این‌گونه سید علی را وادار به استفاده از منبر جهت اعلام علنی مشی و موضع بیت امام راحل(ره) کرده است تا به نوعی، از جریانات و گروه‌های انقلابی نیز استمداد طلبیده باشد که سید حسن را در این عرصه یاری نمایند.

۲٫ احتمال دیگر آن است که حل اختلافات درون خانوادگی بیت امام(ره)، خروجی واحدی نداشته و سید علی قصد دارد به گونه‌ای دیگر مانع از ایفای نقش برادرش در پروژه‌ی «جدایی از نظام» شود. به این صورت که سید علی خمینی با افشای برنامه‌ی خارجی‌ها جهت فاصله‌انداختن بین برادرش و نظام، از رسانه‌ها و گروه‌های انقلابی خواسته تا با تحقیق، تبیین و روشنگری در این‌باره، افکار عمومی را نسبت به برنامه‌ی دشمن آگاه کرده تا مبادا سید حسن، وارد پروژه‌ای شود که در نزد مردم، منفور و محکوم گردیده است.

البته تحلیل درست سخنان سید علی خمینی، به زودی از دو طریق صورت می‌پذیرد:

اول آن‌که باید دید سید حسن خمینی چه موضعی در برابر سخنان برادرش خواهد گرفت و آیا کلیدواژه‌ی اصلی صحبت‌های سید علی، یعنی همان «برنامه‌ی خارجی‌ها برای جدایی سید حسن از انقلاب و رهبری» را خواهد پذیرفت یا خیر؟

دوم آن‌که باید منتظر واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان سید علی خمینی باشیم. آیا آنها مانند انتخابات هفتم اسفند که پروژه‌ی «لیست انگلیسی» را به سخره می‌گرفتند، این‌بار نیز ادعای سید علی مبنی بر «برنامه‌ی خارجی‌ها برای جدایی سید حسن از نظام و رهبری» را در حد یک توهم تحلیل خواهند کرد؟

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x