تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

انتقاد آیت‌الله جنتی از رواج خرید و فروش رای توسط برخی افراد/با لاریجانی جلسه می‌گذاریم

  • کد خبر : 152264
  • 10 مرداد 1395 - 16:19
انتقاد آیت‌الله جنتی از رواج خرید و فروش رای توسط برخی افراد/با لاریجانی جلسه می‌گذاریم

دبیر شورای نگهبان گفت:یکی از مشکلات عمده برگزاری انتخابات خرید و فروش آراست که متاسفانه رواج زیادی پیدا کرده است.

 گروه سیاسی «کمال مهر»؛  آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان  با اشاره به اولویت های کاری شورای نگهبان در دوره جدید گفت: عمده فعالیت شورای نگهبان به بررسی مصوبات مجلس و اقدامات حقوقی و قانونی معطوف می شود که در صدد هستیم در این زمینه تفاهم بیشتری با پارلمان داشته باشیم.

وی افزود: شورای نگهبان باید متوجه مشکلات قوه مقننه در بررسی طرح‌ها و لوایح باشد و مجلس هم باید دغدغه‌های این شورا را مدنظر قرار دهد.

جنتی ادامه داد: مجلس و شورای نگهبان انتظارات و توقعات متقابلی از همدیگر دارند که نتیجتا باید همگی موارد موجب تعامل شود.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: بنا داریم تا با برگزاری جلسات با لاریجانی و وکلای ملت به درک متقابلی از امور فی مابین مجلس و شورا برسیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتظارات شورای نگهبان از مجلس تصریح کرد: همواره از مجلس انتظار داریم تا قبل از اینکه شورا به اظهار نظر درباره مصوبات بپردازد بر روی طرح ها و مصوباتشان بیشتر فکر کنند.

جنتی در ادامه با اشاره به بار مالی برخی مصوبات مجلس بیان داشت: بسیاری از مصوبات مجلس بار مالی داشته و دولت را متحمل هزینه می‌کند که معمولا مورد ایرادات اعضای شورای نگهبان قرار می گیرد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به انتخابات آینده در کشور بیان داشت: همواره نظر ما این است که از اشکلات اجرای انتخابات در کشور بکاهیم.

**رواج خرید و فروش رأی در انتخابات

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصادیق برخی اشکالات در اجرای انتخابات تاکید کرد: در برخی موارد گزارش‌هایی به شورا ارسال می شود که نشان دهنده بی‌دقتی در اجرای قوانین است که این موارد به موضوع احراز صلاحیت ها و همچنین اجرای انتخابات معطوف می شود.

جنتی در ادامه با اشاره به تخلفات در زمینه خرید و فروش آرا در انتخابات بیان داشت: یکی از مشکلات عمده در جریان برگزاری انتخابات خرید و فروش آراست که متاسفانه رواج زیادی پیدا کرده است و همین مسئله باعث می‌شود مجلس شورای اسلامی مرکزی برای سرمایه‌داران و پول‌داران باشد، یعنی هر کسی پول بیشتری دارد می تواند مجلس برود که باید جلوی تمامی  تخلفات در انتخابات گرفته شود.

**اصلاح قانون انتخابات هماهنگی شورای نگهبان و مجلس را طلب می کند

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره اصلاح قانون انتخابات بیان داشت: این موضوع هم از جمله مواردی است که شورا نمی تواند به تنهایی در آن ورود کند و نیازمند هماهنگی با مجلس است.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: ما باید در این زمینه پیشنهاداتمان را به مجلس ارائه دهیم تا هماهنگی در زمینه اصلاح قوانین صورت گیرد، اصلاح قوانین انتخابات از جمله انتظارات ما از مجلس است .

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x