تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فرمانده سپاه: آمادگی داریم تا ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم

  • کد خبر : 150047
  • 31 تیر 1395 - 19:54
فرمانده سپاه: آمادگی داریم تا ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر اینکه “برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند”، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

*تأمین امنیت ‌کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه‌ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به‌ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در همه منطقه، هر کس به‌طریقی قصد ایجاد ناامنی‌هایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروزه هزینه‌های بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما ‌می‌شود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئه‌های دشمن شده است.

*نیروی دریایی سپاه اجازه تعرض به هیچ فرد و یا کشوری را به خاک عزیز ایران نمی‌دهند

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به فعالیت بی‌‌نظیر نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: امید داریم تا سربازان جان بر کف نیروی دریایی سپاه با قدرت همیشگی در برابر هرگونه تهدید ایستادگی کنند و اجازه تعرض هیچ فرد و یا کشوری را به خاک عزیز ایران ندهند.

سرلشکر جعفری با تأکید بر “در بحث دریایی شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کنیم” بیان داشت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر گفت: رهبری بارها در این ماه‌ها بر کلیدواژه انقلاب و انقلابی بودن تأکید داشته‌اند و به‌صورت مداوم از مسئولان نظام و قوای سه‌گانه خواسته‌اند تا به این مهم توجه داشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران متذکر شد: تمامی فرماندهان نظامی و مسئولان کشوری باید این موضوع را بررسی کنند که چرا رهبری به این میزان به مقوله انقلاب و انقلابی ماندن تأکید دارند و اینکه ایشان نگران چه‌چیزی در این باره هستند.

*اصالت و هدف اصلی سپاه پاسداران حفظ انقلاب اسلامی است

سرلشکر جعفری با بیان اینکه رهبری نگران انقلاب و حرکت انقلابی هستند، عنوان کرد: اصالت و هدف اصلی سپاه پاسداران حفظ انقلاب اسلامی است و در تمامی زمینه‌ها برای این دفاع و حفظ آن، آمادگی داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این شبهه که خطاب رهبری در ارتباط‌ با حرکت انقلابی ما نبوده‌ایم و خطاب آنهایی هستند که در راه، انقلابی نیستند نباید برای ما به وجود بیاید زیرا یکی از وظایف اصلی سپاه پرداختن به این موضوع، حفظ، توسعه و ترویج انقلابی اسلامی است.

وی ادامه داد: مأموریت عمق‌بخش داخلی و خارجی جزو وظایف اصلی و مأموریت‌های سپاه پاسداران است و پاسداران نیز باید در این باره تلاش مضاعفی از خود به نمایش بگذارند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه اصلی پاسداران، واحدها و یگان‌های مختلف سپاه بوده و در تمامی عرصه‌های مأموریتی این مهم را به‌صورت اعتقادی در دستور کار دارند.

*از بیرون سپاه سعی شده تا نقش انقلابی سپاه به یک مجموعه مسلح تبدیل شود

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: وظیفه‌های تخصصی در ارتباط با مباحث دفاعی و جنگی بر دوش سپاه است، اما شاید اینها کار اصلی نباشد، زیرا در سال ۸۴ که آمریکایی‌ها اطراف ما را گرفته بودند و تهدیدهای زیادی را به وجود می‌آوردند رهبری خطاب به سپاه فرمودند که مسئولیت اصلی سپاه حفظ انقلاب این و شرکت در جنگ با نیروهای خارجی به‌عنوان کار درجه دوم شما محسوب می‌شود.

وی افزود: ما تمامی نیروهای پاسدار باید این پاسداری از انقلاب اسلامی را برای خود معنا کنیم و بدانیم به‌غیر از وظیفه تخصصی خود وظیفه سنگین بزرگتری بر دوش داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حفظ انقلاب یک وظیفه مشترک بین همه پاسداران و وابستگان به سپاه است، گفت: بعد از اتفاقات بسیار ناشی از برجام و توافق هسته‌ای، خطرها و نگرانی‌هایی وجود دارد که شرایط را حساس می‌کند از این رو باید توجه به حفظ انقلاب مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سرلشکر جعفری یادآور شد: در طول این سال‌ها از بیرون سپاه سعی شده تا نقش انقلابی سپاه به یک مجموعه مسلح تبدیل شود که تنها به بحث دفاعی و جنگی می‌پردازد و همانند سایر نیروهای مسلح دنیا رفتار می‌کند؛ سپاه نمی‌تواند تنها وظیفه خود را دفاع مسلح از انقلاب اسلامی بداند زیرا محتوای سپاه نظارت بر انقلاب است.

*بعد از جریانات دوم خرداد ‌تهدیدها علیه انقلاب جدی شد‌

وی سپاه را یک تشکیلات با وظیفه دفاع از انقلاب دانست و افزود: سپاه پاسداران از ابتدای تشکیل به‌عنوان نیروی انقلابی براساس دین، تقوا، درک و عمل انقلابی به وجود آمده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از زمانی که تحریم علیه انقلاب به‌صورت مستقیم از مسائل نظامی، امنیتی و دفاعی به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسید انقلاب در معرض خطر جدی قرار گرفت، افزود: بعد از جریانات دوم خرداد که شعار توقف انقلاب توسط بخشی از مدعیان اصلاحات در انقلاب سر داده شد این تهدیدها جدی شد.

وی ادامه داد: از سال ۷۸ این خطر بسیار جدی شد و از آن روز بود که رهبری برای مخالفت و مبارزه با این تفکر خطرناک، چفیه‌ای را بر دوش خود قرار دادند و تا به امروز آن را نگه داشته‎اند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه با شعارهای مختلف می‌خواستند انقلاب متوقف شود، افزود: آنها می‌گفتند که نظام و انقلاب باید از یکدیگر جدا باشند و برای تحقق این نظر خود نیز در عمل حرکت‌هایی برای انحراف انقلاب انجام می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه حواسش به مأموریت اصلی که حفظ انقلاب است، گفت: کنار آمادگی‌های نظامی و تجهیزات که در حال صورت گرفتن است، ابعاد دیگر باید در سپاه تقویت بشود تا سپاه بتواند از انقلاب به‌درستی دفاع کند.

*برخی انتظار دارند ‌سپاه ‌براساس قوانین بین‌المللی کشورهای غربی به فعالیت بپردازد

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سخنان رهبری در سال ۹۰ یادآور شد: رهبری در آن دیدار خطاب به مجموعه سپاه فرمودند که این سپاه باید از انقلاب پیش‌رونده و انقلابی که به‌سوی اهداف گام برمی‌دارد حفاظت کند.

سرلشکر جعفری با یادآوری وظایف تغییرناپذیر سپاه تصریح کرد: برخی انتظار دارند تا سپاه به یک گوشه برود و براساس قوانین بین‌المللی کشورهای غربی به فعالیت بپردازد و نسبت به ظلم‌های جهانی و منطقه‌ای بی‌تفاوت باشد؛ امروزه شاهد هستیم در مسائل داخلی در بحث حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هر روز یکی از یک سمتی با یک حربه‌ای و به یک شکلی به این ارزش‌ها حمله می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران ابراز کرد توجه به ابعاد داخلی و مؤلفه‌های اصلی سپاه برای این است که سپاه بتواند در همه ابعاد از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دفاع کند؛ رهبری در ارتباط با جنگ نرم می‌فرماید که جنگ سخت به یک خلوص کامل نیاز دارد اما جنگ نرم آن‌قدر مهم‌تر است که خلوص آن باید بسیار ویژه باشد.

وی با اظهار اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر راهبردی است برای تقویت دین و فضای معنوی عنوان کرد: تأکید بر معنویت به‌عنوان محور اصلی سپاه نکته‌ای است که رهبری بارها بر آن تأکید کرده است.

جعفری افزود: نمی‌توانیم ادعا کنیم از لحاظ ارزش‌ها و معنویت در بحث ایده‌آل و مطلوب هستیم اما نیاز داریم تا سپاه به بالاترین سطح ارزشی و معنوی دست پیدا کند تا بتواند مأموریت خطیر خود را انجام دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=150047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x