تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

انسان مرگ را بو می‌کشد/ قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

  • کد خبر : 149091
  • 28 تیر 1395 - 1:10
انسان مرگ را بو می‌کشد/ قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

دانشمندان معتقدند انسان به صورت ناخودآگاه مرگ را حس می‌کند.

به گزارش «کمال مهر»؛تحقیقات نشان داده اند زمانی که حیوانات می‌میرند، بوی نامطبوعی از بدنشان آزاد می‌شود که ماده‌ای به نام “پوترسین” در تولید این بو نقش دارد. این ماده در اثر تجزیه اسیدهای چرب موجود در بافت جانوران مرده ایجاد می‌شود.
بنابر این تحقیقات ، انسان و حیوانات بوی پوترسین را درک کرده و به آن واکنش نشان می‌دهند.
سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد مطرح شود این است که چرا انسان برخی بوها را دوست داشته و از برخی دیگر متنفر است. “ویزمان” و “شریرا”، محققان دانشگاه “کنت” انگلیس در این خصوص می‌گویند: در حال حاضر این موضوع که بوهای مختلف چگونه عواطف، احساسات و نگرش‌های انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برای ما ناشناخته باقی مانده است.
با این حال، بوها در عالم حیوانات نقش تقریباً مشخصی دارند. برای مثال پوترسین علامت هشداری برای حیوانات است تا محل را به سرعت ترک کنند.
علاوه بر آن انسان نیز از مکانیسم مشخصی برای دفاع از خود در مقابل رویدادهای تنش‌زا استفاده می کند که دانشمندان از آن به عنوان مکانیسم “جنگ و گریز” یاد می‌کنند. عقیده رایج این است که افراد اغلب در مقابل رویدادهای محیطی واکنش “جنگ” را بر می‌گزینند. این در حالی است دانشمندان به تازگی دریافته‌اند واکنش گریز از رواج بیشتری برخوردار است.
در یکی از مطالعات، دانشمندان واکنش انسان را در مواجهه با سه نوع رایحه شامل پوترسین، آمونیاک و آب (به عنوان ماده‌ای خنثی و بدون بو) مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها از افراد مورد آزمون درخواست کردند تا بعد از استشمام بوهای یاد شده، در مورد انتقادات یک دانشجوی خارجی در خصوص نظام آموزشی نظر دهند.
مشاهدات نشان داد پوترسین واکنش‌های منفی‌تری را نسبت به دو رایحه دیگر در افراد ایجاد می‌کند. نکته جالب این است که افراد بعد از استنشاق پوترسین وضعیت هشیارتری به خود گرفته و آمادگی بیشتری برای واکنش‌های “جنگ و گریز” از خود نشان دادند.
محققان بر این باورند، افراد در روند پژوهش از وجود این سه نوع رایحه اطلاعی نداشته و به طور غیرارادی و ناآگاهانه به آن‌ها واکنش نشان دادند.
منبع: Conspiracyclub.com
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x