تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“دژ داعش” در آستانه فروپاشی + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 148288
  • 24 تیر 1395 - 0:44
“دژ داعش” در آستانه فروپاشی + نقشه و جزئیات

به نظر می رسد حضور تروریست های تکفیری داعش در استان “کرکوک” و به ماه های پایانی خود نزدیک شده است.

به گزارش «کمال مهر»؛ارتش و نیروهای مردمی عراق پیشروی های بسیار خوبی در استان های “الانبار” و “نینوا” داشتند و همین پیروزی ها؛ نشان دهنده حرکت روبه جلو برای عملیات آزادسازی “موصل” است.

نکته قابل توجه درباره عملیات آزادسازی “موصل” اینکه قبل از پاکسازی این شهر باید اطراف آن آزاد شود و این نکته ای است که فرماندهان عراقی به خوبی از آن آگاهند و به همین جهت تحرکات خود را در دو استان “الانبار” و “نینوا” افزایش دادند.

یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: هواپیماهای ارتش عراق اخیرا با پخش هزاران اعلامیه در مرکز و حومۀ منطقه حویجه (۵۵ کیلومتری جنوب غرب “کرکوک”) از اهالی این منطقه خواستند که مناطق خود را ترک کنند.

دراین اعلامیه ها از نیروهای ارتش عراق، نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای داوطلب مردمی خواسته شده است تا به آن عده از اهالی “حویجه” که دارای کارت شناسایی هستند، در خروج از این منطقه کمک کرده و آن ها را به نقاط امن منتقل کنند.

منبع یاد شده اظهار داشت که با توجه به فرار جمعی از عناصر خارجی داعش، اهالی این مناطق (از سوی تروریست های تکفیری داعش) به مرگ تهدید شده اند.

**”حویجه” کجاست؟

“حویجه ” یک شهر کوچک  در عراق است که در استان  “کرکوک” واقع شده ‌است. این شهر در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی “کرکوک”  قرار دارد و دسترسی به آن یکی از شاه کلید های مهم آزاد سازی “موصل” خواهد بود.

پس از دو سال تسخیر “حویجه” و تسلیم شدن ۵۰۰ هزار سکنه آن مقابل داعش این وضعیت همچنان برقرار است و کسی موفق به بیرون راندن داعشی‌ها از این منطقه نشده است.

مقام‌های مسئول بارها از فرماندار “کرکوک” خواسته‌اند، در این ارتباط دست به کار شود و نیروهای مسلح فراری از “حویجه” را تجدید سازمان کند و برای مقاومتی شدیدتر و موفق‌تر به درون منطقه بفرستد.

آزاد سازی “حویجه” به اندازه ای مهم است که در حقیقت این شهر پل ارتباطی بین زندگی صد ها هزار نفر در شمال عراق خواهد بود و علاوه بر آن زندگی دومیلیون نفر در “موصل” نیز به شکست دژ داعش در “حویجه” و “شرقاط” وابسته است.

البته فرماندهان میدانی عراقی نیز گفته اند که پس از عید سعید فطر به دنبال تهیه مقدمات آزاد سازی “حویجه” هستند. “یحی رسول” فرماندهی عملیات مشترک بر اساس استراتژی منزوی کردن، محاصره داعش و غلبه بر آن، قطع راههای امداد رسانی، منزوی کردن مناطق و پیشروی به سوی آن است.

**”حویجه” و “شرقاط” شاه کلید آزاد سازی موصل

یحیی رسول تاکید کرد: تسلط بر  “شرقاط” به قطع همه راههای جابجایی تروریست ها میان شهر “حویجه” به سوی مناطق “الشرقاط” و “شمال صلاح الدین” منجر خواهد شد. به علاوه؛ تسلط بر “شرقاط” به مثابه آغاز عملیات برای آزاد سازی مناطق موصل است.

“سید علی الیاسری” فرمانده سرایای خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان عملیات آزادسازی “موصل” عنوان داشت: پس از عید سعید فطر مقدمات عملیات آزادسازی “حویجه” و “موصل” را خواهیم داشت و این دو عملیات تا یکی دو ماه آینده آغاز می‌شود (بیشتر بخوانید).

البته تروریست های تکفیری داعش با نمایش عملیات خشونت آمیز به دنبال رعب وحشت در بین مردم هستند. یک منبع محلی در استان “کرکوک” عراق اخیرا گزارش داده که گروه تروریستی داعش پنج نفر از جوانان عراقی را به اتهام جاسوسی برای نیروهای دولت عراق با شمشیر گردن زد.

این منبع گفت: “عناصر تروریستی داعش اخیرا پنج نفر از اهالی شهرستان “حویجه” را به اتهام جاسوسی برای دولت عراق اعدام کرد.” این منبع افزود: “این افراد با استفاده از شمشیر گردن زده شدند و اجسادشان تکه تکه شد. ”

داعش اهالی این شهرستان را از انجام هرگونه همکاری با دولت عراق به شدت برحذر می دارد و  آنها را به عقوبت سخت تهدید می کند و آویزان کردن مردم بر سر در ورودی “حویجه” نمونه ای از آن است.

وب‌سایت “وشه” در خبری نوشت: در پی آغاز عملیات آزاد سازی  شرقاط در شمال “صلاح الدین”، تروریست های داعش مستقر در “حویجه” که یکی از شهرهای مملو از نیروهای این گروه تروریستی در  در جنوب “کرکوک” است به سختی در تنگنا قرار گرفته و با نمایش خشونت از شهروندان این شهر می خواهد ضمن تجدید بیعت خود را برای نبردی بزرگ آماده کنند.

به نظر می رسد حضور داعش در استان “کرکوک” و خصوصا شهر “حویجه” به ساعات پایانی خود نزدیک می شود و این موضوع نگرانی های تروریست ها را افزایش داده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x