تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جنگ بعدی حزب الله؛ از “کریات شمونه” تا “بندر ایلات” + تصاویر

  • کد خبر : 148109
  • 23 تیر 1395 - 8:28
جنگ بعدی حزب الله؛ از “کریات شمونه” تا “بندر ایلات” + تصاویر

“عاموس هرئیل” تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی گفت: موشک های حزب الله که تعداد آنها افزایش یافته منبع اصلی قدرت حزب الله است.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ در سالروز جنگ ۳۳ روزه  رژیم صهیونیستی علیه لبنان قرار داریم و در این نبرد مقاومت اسلامی لبنان قدرت خود را به ارتش اسرائیل تحمیل کرد.

جنگ ۳۳ روزه لبنان که به “حرب تموز”  مشهور است ؛ در ژوئیه سال ۲۰۰۶ آغاز و در اواسط آگوست به پایان رسید و در این جنگ ده ها دستگاه تانک ارتش اسرائیل نابود شد.

**حزب الله چه موشک هایی دارد؟

حزب الله لبنان در این نبرد نشان داد که سلاح های گسترده ای برای ضربه زدن به ارتش اسرائیل دارد و از جمله آن می توان به موشک “اسکاد” ، “یاخونت”، “سی-۸۰۲”، “کاتیوشا” و … اشاره کرد.

جنگ بعدی حزب الله؛ از

جنگ بعدی حزب الله؛ از

اما پس از جنگ ۳۳ روزه؛ فتنه جدیدی به نام حضور تکفیری ها در منطقه غرب آسیا رواج یافت که در حقیقت حزب الله را وارد مرحله جدیدی از نبرد با تروریسم کرد و آن مبارزه با تروریست های جبهه النصره و داعش است.

تحلیلگران غربی و صهیونیستی توانایی‌ های متفاوتی از قدرت نظامی حزب الله لبنان دارند و در این زمینه ؛ قدرت موشکی حزب الله بیشتر مورد توجه رسانه های غربی ، عربی و اسرائیلی  است.

گزارش هایی که در ده سال اخیر از تعداد موشک ها و برد این موشک های  مقاومت اسلامی لبنان مطرح شده ؛ نشان می دهد که حزب الله جز چند قدرت برتر جهان است که حتی توانمندی مقابله با پیمان آتلانتیک شمالی را نیز دارد.

ارزیابی کارشناسان نظامی از تعداد موشک های مقاومت اسلامی لبنان نشان می دهد که  “حزب الله لبنان”  بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار فروند انواع موشک های برد کوتاه و برد متوسط را دارد.
“عاموس هرئیل” تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی “هارآتص” به نقل از افسران اسرائیلی گفته است  موشک های حزب الله که تعداد آنها افزایش یافته و می یابد منبع اصلی قدرت حزب الله به شمار می روند.

جنگ بعدی حزب الله؛ از

این افسران معتقدند  سخنان  “سید حسن نصرالله”  در خصوص توانمندی حزب الله در زمینه هدف قرار دادن هر مکانی در اسرائیل و افزایش برد موشک هایش، نشان می دهد  تمام مناطق اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد و این امری نگران کننده برای آنها به شمار می رود.

ژنر ال های صهیونیست می گویند البته اینکه حزب الله چند هزار فروند موشک دارد مایه نگرانی است اما به گفته افسران ارتش و اداره اطلاعات ارتش اسرائیل ، حزب الله از جنگ سوریه تجربیات زیادی کسب کرده است و حضور افسران روسی و ایرانی در سوریه به بهبود فناوریهای نظامی و شیوه های اجرایی و هماهنگی این حزب بین نیروی هوایی، یگانهای زرهی و اطلاعات کمک شایانی به این حزب کرده است.

**جنگ دوم لبنان برای اسرائیل شکست سنگینی بوده است

“عاموس هرئیل” تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی “هاآرتص” گفت: بر اساس دیدگاه افسران ارشد اسرائیل، جنگ دوم لبنان برای اسرائیل شکست سنگینی بوده است.

این منبع مدعی شد : ایران در یک دهه اخیر به افزایش تعداد موشک های حزب الله کمک کرده است که براساس برآوردهای اطلاعاتی اسرائیل تعداد این موشک ها حدود ۱۳۰ هزار فروند است. موشک هایی  که با دقت بالا می توانند  “تل آویو” و “حیفا” را مورد هدف قرار دهند و همین امر بود که  باعث شد “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل، از طرح حمله به ایران صرف‌نظر کند.

جنگ بعدی حزب الله؛ از

کارشناسان نظامی معتقدند که توان موشکی حزب الله در شلیک صدها موشک به سمت شهرک های صهیونیست یک بازدارندگی در مقابل ارتش اسرائیل “همیشه آماده به جنگ” فراهم کرده است. ارتش اسرائیل همواره در ۶۰ سال گذشته نشان داده که هرزمان لازم باشد ؛ به کشورهای اطراف خود حمله می کند.

در حقیقت قدرت نظامی بالای حزب الله باعث شده تا ارتش اسرائیل حتی با علم به اینکه مقاومت اسلامی لبنان  در یک جنگ همه جانبه علیه تروریست های تکفیری در سوریه است؛ نتواند یک جنگ همه جانبه علیه “حزب الله” به راه بیندازد.

خبرگزاری بی بی سی فارسی گزارش داد: جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی در ژوئیه ۲۰۰۶ مجدداً توانسته است به یکی از قدرتمندترین گروه‌های نظامی غرب آسیا  تبدیل شود.

این خبرگزاری ادامه داد: حزب‌الله لبنان به دنبال جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل از یک گروه نظامی با قدرت محدود اکنون به یک قدرت سیاسی بزرگ تبدیل شده است. این گروه در اواخر سال ۲۰۰۶  با برپایی تظاهرات گسترده در لبنان، وزن سیاسی خود را در کابینه این کشور افزایش داد و در سال ۲۰۰۸ نیز سرانجام توانست در تصمیم‌گیری‌های کابینه لبنان از حق وتو برخوردار شود.

به طور کلی با افزایش قدرت نظامی حزب الله در ۱۰ سال اخیر و استفاده از تاکتیک های هجومی ؛ وعده “سید حسن نصرالله ” درباره اینکه در جنگ بعدی از “شهرک کریات شمونه تا بندر ایلات” مورد اصابت  قرار می گیرد ؛ محقق خواهد شد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x