تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آشی که روداوو برای کُردهای ایران پخته!

  • کد خبر : 145299
  • 08 تیر 1395 - 0:45
آشی که روداوو برای کُردهای ایران پخته!

خبرنگاران روداوو تنها افراد رسانه ای هستند که راحت به اسرائیل می روند گزارش تهیه می کنند مناسبتها و انتخابات حزبی این رژیم را انعکاس می دهند.

به گزارش«کمال مهر»؛و به نقل از سایت اروم نیوز، سرزمینمان ایران، همیشه با انواع و اقسام هجوم‌ها و توطئه‌ها در تمام تاریخ روبرو بوده است. از همان زمان که این کشور بزرگ مورد یورش اسکندر قرار گرفت، تا همین سی سال قبل که حکومت بعث عراق سربازان خود را به خاک پاکش اعزام کرد و امروز که نبرد نوین رسانه‌ای و سایبری کشورمان را درگیر کرده است، سرزمین‌مان همواره مورد توطئه دشمنان بوده است.

رسانه‌هایی که به‌صورت عمده در خارج از ایران و با جامعه هدف ایرانی فعالیت می‌کنند بی‌شمارند. برخی به پشتوانه حمایت‌های بیگانه قدرتمندند و زیرکانه کار می‌کنند؛ برخی هم مؤثر نیستند. یکی از شبکه‌هایی که قسمت مهمی از برنامه‌های آن بخش بزرگی از جامعه ایرانی را هدف گرفته است، شبکه تلویزیونی بیست‌وچهارساعته‌ای به نام «رووداو»(Rudaw) است.

از کجا آب می‌خورد؟

«نیچیروان بارزانی»، نوه «ملا مصطفی بارزانی» مجاهد کردستان عراق که با صدام می‌جنگید و برادرزاده «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق است؛ همه‌چیز در شبکه رووداو به او ختم می‌شود. می‌گویند او پشت این قضایاست. نیچیروان بارزانی، دومین نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از زمان خودمختاری خود در سال ۱۹۹۱ است. وی دو بار در کردستان عراق دولت تشکیل داده و اکنون هم به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین اعضای «حزب دمکرات کردستان عراق» فعالیت سیاسی می‌کند. اما این‌همه ماجرا نیست.

نیچیروان در پشت پرده روابط صمیمی و خوبی با حزب حاکم ترکیه دارد و در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هم برای منافع حزب حاکم ترکیه فعالیت‌های زیادی انجام داد و ازجمله آنتن تبلیغاتی شبکه رووداو را در اختیار آن‌ها گذاشت.

همچنین گفته می‌شود طبق توافقات نیچیروان بارزانی با حزب حاکم ترکیه، شبکه رووداو ارتباطات خاصی با سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه «میت» برقرار کرده است؛ مدتی قبل هم برخی از خبرگزاری‌ها مدعی شده بودند که دو تن از مدیران ارشد شبکه تلویزیونی رووداو به نام‌های «آکو محمد» و «ریبوار کریم ولی» با میت ارتباط دارند. البته انتشار اخبار عجیب‌وغریب توسط این شبکه ازجمله چند مصاحبه خبرنگاران این شبکه با عوامل داعش( و حتی مصاحبه با سخنگوی داعش) در خطوط درگیری، آن‌هم در شرایطی که داعشی‌ها هر خبرنگاری را به گروگان گرفته و سرمی برند، سوءظن بیشتری را در مورد اهداف این شبکه برانگیخت، آن‌هم در شرایطی که اردوغان اعلام کرده بود درنبرد علیه داعش شرکت نمی‌کند. پیروی از سیاست اردوغان در منطقه در ازای آزادی بیشتر برای فعالیت‌های حزب دمکرات کردستان در ترکیه و اجازه فعالیت آزادانه خبرنگاران رووداو در این کشور و بسیاری نشانه‌های دیگر، کاملاً مشخص می‌کند شبکه رووداو چه در پشت پرده دارد.

جالب‌تر آنکه این شبکه در عراق و ایران بسیار زیرکانه علیه منافع ملی عراق و علیه منافع ملی ایران فعالیت می‌کند، اما نوبت به ترکیه که می‌رسد کاملاً در چهارچوب سیاست‌های حزب عدالت و توسعه و دوست خود «رجب طیب اردوغان» حرکت می‌کند و تا آستانه افتتاح رسمی دفتر خود در ترکیه هم پیش می‌رود.

نگاهی به اهداف شبکه برای عراق

بیشتر برنامه‌های رووداو معطوف عراق است، جایی که اقلیم کردستان عراق از خودمختاری داخلی برخوردار است. در شرایطی که کردستان توسط داعش تهدید می‌شد و حتی شهر اربیل تا آستانه سقوط پیش رفت، این شبکه بجای پرداختن به خطر داعش، در پی ایجاد شکاف و اختلاف بین احزاب کردستان بود.

تلاش می‌کرد تا تفرقه را بین اعضای احزاب دیگر بسیار بزرگ جلوه دهد؛ از سوی دیگر کارآمد جلوه دادن حکومت مسعود بارزانی، نادیده گرفتن نقش بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش و عقب راندن آن، برعکس جلوه دادن نقش ایران در مقابله با داعش در عراق و تأمین امنیت آن از دیگر کارهای این شبکه بود. جالب‌تر آنکه مسئولین این شبکه علاقه زیادی دارند تا شخصیت‌های شیعه و سنی عراق را به شبکه خود دعوت کنند و با پیش‌کشیدن بحث‌های مذهبی، اختلافات مذهبی در میان شیعه و سنی در عراق را بیش‌ازپیش نشان دهند.

بخصوص از زمانی که داعش وارد عراق شد، مناظرات مختلف بین شیعه و سنی و کُرد و عرب در برنامه‌های این شبکه و مربوط به اوضاع عراق شدت گرفت تا این شبکه در راستای تعهداتش به داعش کمک کرده باشد. شاید نباید از پخش زیرکانه محل تجمع و استقرار نیروهای پیشمرگه کرد و توان نظامی آن‌ها در زمان مقابله با داعش چشم‌پوشی کرد که این تصاویر کمک شایانی به داعش کرد تا جبهه روبروی خود را بشناسد. همین‌طور اقدام کاملاً شیطنت‌آمیز این شبکه در گزارش زنده از مناطقی نیروهای کُرد و عرب همزمان با هم به مبارزه با داعش می پردازند همیشه تلاش کرده جنگ را جنگ شیعه و سنی قلمداد کند و نیروهای رزمنده عراقی را دزدها و قاتلانی معرفی نماید که تحت امر نخست‌وزیر عراق و ژنرال سلیمانی فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد که دست‌های هدایت‌کننده رووداو اهداف شومی در سر دارد.

اهداف شوم و غفلت مسئولان

هدف شبکه رووداو در ایران کاملاً مشخص است. اگر به برنامه‌های یکی دو سال گذشته این شبکه نگاهی بیندازیم، در اساس فرصتی رسانه ای برای ضد انقلاب محسوب می شود، مصاحبه با سرکردگان احزاب تروریستی دمکرات کردستان ایران، کومله زحمت کشان کردستان ایران و افراد شناخته‌شده دیگری که سابقه درگیری مسلحانه در کردستان ایران رادارند. دعوت از شخصیت‌های گوناگون از احزاب معاند جمهوری اسلامی یکی از علایق شبکه است. همچنین این شبکه با پوشش گسترده اقدامات اشرار در مرزهای ایران تلاش دارد تا مناطق مختلف کردنشین در ایران را ناامن جلوه دهد و ابهت پوشالینی به تروریستهای انگشت شمار و ضد انقلاب ببخشد.

روداوو علاقه خاصی دارد تا درگیری قومی در ایران ایجاد کند و در مورد آن خیال‌بافی هم می‌کند. بخصوص شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی از علایق این شبکه برای ایجاد درگیری قومی است. هرچند کارنامه این شبکه در جریان هتل تارا بر کسی پوشیده نیست و در حقیقت پاشنه آشیل تحریک جوانان در آن قضیه به حساب می آمد.

شبکه رووداو همچنین تلاش خاصی دارد تا مردم کردستان را تحت انواع ستم نشان دهد، مشکلات آن‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کند، به‌راحتی باشخصیت‌های متنفذ، مسئولان محلی و افراد مختلف مصاحبه می‌کند و هرکجا که نیاز باشد با ترفندهای مختلف رسانه‌ای از صحبت‌های مسئولان و شخصیت‌ها آنچه خود می‌خواهد را خارج می‌کند. شاید برای شما جالب باشد، شبکه‌ای که در عراق علاقه زیادی دارد تا بین عرب‌های شیعه و سنی اختلاف بیندازد، در موضوع ایران عاشق اعراب می‌شود و در خبر گزارشگر خود از روی یک ناو هواپیمابر آمریکایی از واژه جعلی «خلیج عربی» استفاده می‌کند.

خبر نگاران روداوو تنها افراد رسانه ای هستند که راحت به اسرائیل می روند گزارش تهیه می کنند مناسبتها و انتخابات حزبی این رژیم را انعکاس می دهند. درست در این شرایط که این شبکه فعالیت تأثیرگذار خود را در استان‌های کردنشین ایران ادامه می‌دهد، مسئولین جمهوری اسلامی گویا بی‌تفاوت از کنار ماجرا عبور کرده‌اند. این روزها هم به بهانه های مختلف بخش اعظمی از اخبار خود را به چند اقدام ناچیز گروهکهای ضد انقلاب در شمالغرب اختصاص داده و با تریبون دهی هر ساعته، شخصیتهای مطرود احزاب ضد انقلاب را برای تشریح درگیری با سپاه در برنامه های خبری زنده مشارکت می دهد.

استناد به آمارهای دروغین و خنده دار این گروهکها در تدوین اخبار منتشر شده از تلویزیون، سایت و صفحه های این شبکه تلویزیونی در فضای مجازی تنها می تواند یک مفهوم داشته باشد، آنهم اینکه روداوو از سوی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تغذیه و حمایت می شود و هدفی جز بر هم زدن امنیت روانی کشور عزیزمان ندارد.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x