تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

یارانه غذا به ۵ مدیری که حقوقشان به اندازه یارانه ۸۷۹۱۲ نفر است

  • کد خبر : 143822
  • 31 خرداد 1395 - 9:12
یارانه غذا به ۵ مدیری که حقوقشان به اندازه یارانه ۸۷۹۱۲ نفر است

۵ عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی سال گذشته جمعاً ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق و ۱.۵ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند و دولت به آنها یارانه غذا هم می‌دهد.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از رهیاب نیوز:سعید جلیلی در جریان سفرهای انتخاباتی خود در سال ۹۲، در مسجد سیدان اصفهان اعلام کرده بود که ۲۳ نفر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان گرفته‌اند و به بانک‌ها پس ندادند. این حالی است که ۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ به ۶ نفری پرداخت شده که حتی کار تولیدی هم نمی‌کنند.

مطرح شدن این صحبت‌ها در آن دوران نتوانست برای مردم عمق فاجعه را روشن کند چرا که بسیاری از مردم معتقد بودند که این صحبت‌ها تبلیغاتی است.

اما انتشار حقوق میلیاردی بازیکنان فوتبال سبب شد که مردم کمی به مبالغ میلیاردی و حقوق‌های نجومی بیاندیشند. بازیکنان و مربیان فوتبال پس از این خواست عمومی اعلام کردند که این کار زمانی قانونی است که حقوق مدیران دولتی مانند وزیر ورزش هم به صورت شفاف اعلام شود.

ماجرای حقوق‌های میلیونی تا سال گذشته هم زیاد مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار نگرفته بود و حتی حقوق ۳۰ میلیون تومانی استاندار سابق خوزستان هم به چشم نیامد. عبدالحسن مقتدایی در نخستین روز مهر گفته بود که ۳۵ درصد حقوق خود معادل ۱۰۰ میلیون ریال را برای توسعه آموزش و پرورش در خوزستان اهدا می‌کند و مدیران دولتی استان را هم به این چالش دعوت می‌کند.

اما اردیبهشت امسال حقوق ۸۰ میلیونی مدیران بیمه در کشور حاشیه ساز شد. حقوقی که سبب استعفای رئیس کل بیمه مرکزی شد و بعد از آن سبب انتشار حقوق میلیونی برخی افراد همچون رئیس بانک رفاه کارگران و رئیس صندوق توسعه ملی شد.

انتشار تصاویر فیش‌های حقوقی مدیران ارشد دولت یازدهم در سومین سال فعالیت خود سبب شد که رئیس جمهور به صورت تلویحی قصور را متوجه دوران قبل از تدبیر و امید بداند و کارشناسان را با این اظهار نظر خود نا امید کند. در همین حال سخنگوی دولت از مردم عذرخواهی کرد و از مسئولانی که حقوق میلیونی دریافت می‌کنند، خواست که از سمت خود استعفا دهند.

جدیدترین تصاویر منتشر شده از فیش حقوقی مدیران دولت یازدهم نشان می‌دهد که سید صفدر حسینی در سال ۹۴ ماهانه حدود ۵۷ میلیون تومان حقوق بابت ریاست صندوق توسعه ملی دریافت کرده است. این در حالی است که سید صفدر حسینی در همان سال ۳ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد دریافت کرده است.

بررسی فیش‌های حقوقی پنج عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که آنها سال گذشته جمعاً علاوه بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق، یک و نیم میلیارد تومان نیز وام چهاردرصدی دریافت کرده‌اند.

مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (۳۶۰ هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، ۵ میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی رئیس صندوق توسعه ملی است.

دولت یازدهم در حالی به مدیران ارشد خود یارانه غذا، کمک هزینه سفر، کمک هزینه خرید کتاب، هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی، کمک هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه خرید لباس و حق خوار و بار پرداخت می‌کند که در گذشته اعلام کرده بودند پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم روز عزای دولت است.

نکته طنز ماجرای حقوق‌های میلیونی آنجا است که دولت به ۵ نفری که حقوق یک ساله آنها معادل ۸۷ هزار و ۹۱۲ نفر است، یارانه غذا و کمک هزینه خرید خوار و بار می‌دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x