تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

دعوایی که بازیکنان پرسپولیس در آن ضرر می‌کنند

  • کد خبر : 143748
  • 30 خرداد 1395 - 17:00
دعوایی که بازیکنان پرسپولیس در آن ضرر می‌کنند

غیبت ملی‌پوشان در تمرینات پرسپولیس، اعتراض تند برانکو را به همراه داشته و سرمربی سرخپوشان شاید حتی تا یک ماه آینده نیز ملی‌پوشان خود را در ترکیب نبیند.

به گزارش«کمال مهر»؛، برانکو روز گذشته در مصاحبه‌ای تند به انتقاد از تصمیمات کارلوس کی‌روش پرداخت تا مشخص شود صبر او لبریز شده و نگران وضعیت تیمش در شروع فصل شانزدهم لیگ برتر است.

ماجرا از جایی شروع شد که کی‌روش بلافاصله پس از رقابت‌های فصل گذشته لیگ، ملی‌پوشان را به اردو برد و دو دیدار دوستانه نیز برابر مقدونیه و قرقیزستان نیز برگزار شد. پس از آن و با توجه به اینکه بازیکنان فصلی پرفشار را پشت سر گذاشته بودند، خواستار استراحت ۱۵ روزه بازیکنان ملی‌پوش شد. نامه دبیر سازمان لیگ به باشگاه‌ها در این زمینه اعتراضاتی را بدنبال داشت. این استراحت دو هفته‌ای در ادامه به اردوی تیم ملی ارمنستان که از ۳۱ خرداد تا ۸ تیر برگزار می‌شود، متصل خواهد شد و پس از آن نیز شاگردان کی‌روش به اتریش می‌روند تا از ۱۴ تا ۲۸ تیر اردویی در این کشور برگزار کنند. با این شرایط و در حالیکه لیگ شانزدهم از ۶ مرداد آغاز می‌شود، ملی‌پوشان عملا حدود یک هفته پیش از آغاز مسابقات در اختیار باشگا‌های خود قرار می‌گیرند و فرصت زیادی برای بدنسازی و هماهنگی با سایر نفرات نخواهند داشت.

اختلاف با ایفمارک
پرسپولیس ۶ بازیکن در اردوی تیم ملی دارد و برانکو از اینکه آنها در طول این دو هفته در تمرینات تیم خود حاضر نشده‌اند، بسیار عصبانی است. باشگاهی که در سال‌های قبل معمولا تا روزهای آخر درگیر انتخاب مدیرعامل، سرمربی یا بازیکن بود، این بار خیلی زود برای خرید بازیکنان تازه وارد خود اقدام کرد تا با آمادگی کامل فصل را آغاز کند. با این حال غیبت ملی‌پوشان می‌تواند دردسرهای زیادی را برای برانکو ایجاد کند. سرمربی معمولا آرام قرمزها گفته بود که برخی ملی‌پوشانش جواب تلفن‌های خود را نمی‌دهند و شاید موبایل‌هایشان خراب شده است. دیروز نیز زمانیکه بازیکنان پرسپولیس برای تست پزشکی راهی مرکز ایفمارک شدند باز هم ملی‌پوشان همراه این تیم نبودند و مجددا مشخص که کی‌روش هنوز با مسئولان ایفمارک مشکلات زیادی دارد.

او که انتظار داشت مرکز پزشکی ایفمارک در اختیار تیم ملی قرار گیرد اجازه حضور بازیکنانش در این مرکز را نداد و بنا به گفته بهروان، ملی‌پوشان با توجه به اینکه زیر نظر کمیته پزشکی فدراسیون قرار دارند، نیاز به تست پزشکی ندارند.

تهدید برانکو
سرمربی پرتغالی تیم ملی با توجه به اینکه تیمش دیدارهای مقدماتی جام جهانی را پیش رو دارد، حق دارد که بازیکنان را زمان بیشتری در اختیار داشته باشد اما دو اردوی طولانی مدت و اینکه ظاهرا قرار است تمرینات بدنسازی بازیکنان در تیم ملی برگزار شود، چندان به مذاق مربیان لیگ برتری و بخصوص برانکو خوش نیامده است. حالا برانکو تهدید کرده که بازیکنانی که در تمرینات غیبت داشته باشند، جریمه مالی در انتظارشان خواهند بود و در این میان به نظر می‌رسد بیشتر بازیکنان در این دعوا متضرر خواهند شد.

اگر چه معمولا چنین اتفاقاتی در فوتبال دنیا رخ نمی‌دهد و تیم‌های ملی چنین اردوهای طولانی مدتی را برگزار نمی‌کنند اما کی‌روش می‌داند که برای فدراسیون، تیم ملی در اولویت است و او می‌تواند خواسته‌های خود را تا حد زیادی اجرایی کرده و حرفش را به کرسی بنشاند. در آن سو نیز برانکو منافع باشگاه و هوادارانش و البته آینده کاری خودش را در نظر دارد و نمی‌خواهد همانند فصل گذشته شروعی بد در لیگ داشته باشد چرا که همان ناکامی‌ها در دیدارهای ابتدایی باعث شد پرسپولیس در نهایت از رسیدن به قهرمانی دور شود.

معمولا فصولی که دیدارهای مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود، اختلاف و چالش بین مربی تیم ملی و سرمربیان باشگاه‌ها بالا می‌گیرد و تداخل برنامه‌های تیم ملی با لیگ و تعداد زیاد بازی‌ها، دردسرهای زیادی را ایجاد می‌کند. حضور پرسپولیس در سه جبهه و بازگشت آنها به رقابت‌های آسیایی کار را برای برانکو سخت کرده و حتی پیش از شروع فصل فشار زیادی را حس می‌کند.

منبع: نسیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x