تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مبارزه بانماد زن مسلمان به دلایل واهی در ام القرای جهان اسلام/ممنوعیت حضور در المپیاد کشوری شیمی با چادر تایید شد/آموزش و پرورش: الزام روپوش قانون است

  • کد خبر : 141901
  • 21 خرداد 1395 - 16:55
مبارزه  بانماد زن مسلمان به دلایل واهی در ام القرای جهان اسلام/ممنوعیت حضور در المپیاد کشوری شیمی با چادر تایید شد/آموزش و پرورش: الزام روپوش قانون است

خانواده فاطمه می‌گویند: او به دلیل داشتن چادر از حضور در مرحله کشوری مسابقات شیمی بازماند چرا که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند حضور با روپوش در این مسابقات جزو قوانین است.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که از عدم راهیابی دانش‌آموزی به دلیل پوشش چادر به مسابقات کشوری در رشته شیمی خبر می‌داد.

آنگونه که در این خبر آمده بود: « فاطمه، نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران برای معرفی به مرحله کشوری باید چادرش را بردارد و این شرط حضور اوست و اگر چادرش را برندارد، حذف می‌شود.»

برای پیگیری ابعاد بیشتر این ماجرا با مسئولان آموزش و پرورش تماس گرفتیم، آنها ضمن کذب خواندن این خبر تأکید کردند که در جمع دانش‌آموزان المپیادی دختری با نام فاطمه وجود ندارد.

مسئولان آموزش و پرورش اذعان داشتند که سال گذشته زهرا زرگرباشی صاحب مدال طلای المپیاد جهانی نجوم با چادر در این مسابقات شرکت کرد.

اما خانواده این دانش‌آموز ضمن تماس با خبرگزاری تسنیم اطلاعات و مستنداتی را در اختیار ما گذاشتند که نشان می‌دهد ظاهراً متأسفانه این موضوع صحت دارد.

خانواده فاطمه ماجرا را این گونه شرح می‌دهند: فاطمه توانست از مرحله منطقه‌ای و استانی به مرحله کشوری مسابقات راه یابد و مقام نخست را کسب کرده است اما مسئولان آموزش و پرورش به او می‌گویند برای حضور در مرحله کشوری باید چادرش را بردارد.
مرحله اول و دوم مسابقات به صورت تفکیک جنسیتی برگزار شد اما مسئولان می‌گویند مرحله کشوری به صورت مختلط برگزار خواهد شد.

آنگونه که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند طبق قوانین در مرحله کشوری، روپوش دانش‌آموزان دختر برای شرکت در مسابقات آزمایشگاهی شیمی باید مشخص باشد و به همین دلیل به فاطمه نیز می‌گویند باید با روپوش در این مرحله شرکت کند.

خانواده فاطمه معتقدند که حق او پایمال شده است چون حاضر نیست چادرش را برداشته و با روپوش در این مسابقات شرکت کند اما مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند این موضوع قانون است و اصلاح نیز نشده است تا دانش‌آموزان بتوانند با چادر نیز در این مرحله شرکت کنند.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران باید موضوع را پیگیری کرده و به فاطمه پاسخ مناسبی را بدهد.

اصرار به حضور یک دانش‌آموز در مسابقات کشوری بدون چادر و مرتبط کردن آن با قوانین موضوع عجیبی است که منجر به محرومیت دانش‌آموزی از حضور در مرحله کشوری مسابقات شده است.

نام خانوادگی این دانش‌آموز به همراه مستندات مربوط به حضورش در مرحله کشوری مسابقات نزد خبرگزاری تسنیم محفوظ است و امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش برای حل این مشکل و احقاق حق این دانش‌آموز چاره ای بیندیشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x