تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

وزیر ارشاد باید پاسخگوی حمایت روزنامه ایران از خواننده فاسد باشد

  • کد خبر : 141482
  • 19 خرداد 1395 - 9:32
وزیر ارشاد باید پاسخگوی حمایت روزنامه ایران از خواننده فاسد باشد

وزیر ارشاد گفت: عکس روزنامه کیهان را دیده‌ام اما اینکه این روزنامه با انتشار این عکس تخلفی کرده باشد باید در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح شود.

به گزارش«کمال مهر»؛، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

وزیر ارشاد باید پاسخگوی حمایت روزنامه ایران از خواننده فاسد باشد

وزیر ارشاد گفت: عکس روزنامه کیهان را دیده‌ام اما اینکه این روزنامه با انتشار این عکس تخلفی کرده باشد باید در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح شود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری‌ها، علی جنتی در حاشیه نشستی خبری که برای امضای تفاهم‌نامه سیاسی میان وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا روزنامه کیهان با انتشار تصاویر گوگوش، گلشیفته فراهانی و… در صفحه اول خود جرمی مرتکب شده است؟ توضیح داد: من هم این عکس را دیدم اما اینکه آیا انتشار این عکس تخلف است یا نه، باید در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح شود تا اگر تخلفی صورت گرفته با روزنامه برخورد شود و درغیر این صورت به کارشان ادامه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد اضافه کرد: در بسیاری موارد دیده شده که نشریه‌ای مخالفت صریح با دولت دارد اما از آنجا که این مخالفت به معنای افترا، اتهامات ناروا، سیاه‌نمایی و… نبوده، تخلف به حساب نیامده است؛ در حالی که اگر شامل این موارد بشود تخلف است و باید با آن نشریه برخورد شود.

یادآور می‌شود در پی معرکه‌گیری روزنامه رسمی دولت (روزنامه ایران تحت نظر وزارت ارشاد است) برای شجریان و ربنای وی و همچنین حاشیه‌سازی‌های مشابه محافل و مقامات دولتی- نظیر ملاقات حسین فریدون و صفدر حسینی با تاج‌زاده از متهمان فتنه ۸۸- کیهان به افشاگری درباره ماهیت پشت پرده این ماجرا پرداخت که با عنوان «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» منتشر شد. در این گزارش با اعتراض به حاشیه‌سازی‌های محافل دولتی تصریح شده که طراحی این قبیل حاشیه‌ها، برای فرار از پاسخگویی درباره وعده‌های اقتصادی داده شده است. همچنین کیهان برای روشنگری درباره هویت واقعی شجریان که جماعت مذبذب مدعی حسرت برای آواز ربنای وی هستند، بخشی از تصاویر وی با گردانندگان شبکه‌های مفسد ماهواره‌ای را منتشر کرد تا راه عوام‌فریبی بسته شود. اقدام روشنگرانه کیهان در باز کردن مشت جریان‌های نفاق داخلی و خارجی البته برای این طیف گران آمد و برای عوض کردن صورت مسئله غصه‌دار این شده‌اند که چرا کیهان آن عکس‌های مستند را منتشر کرده است.

در چنین شرایطی وزیر ارشاد به جای اینکه روزنامه دولت را توبیخ کند که چرا یک آوازه‌خوان فاسد و آلوده به ضد انقلاب- کسی که می‌گوید اینها ۱۴۰۰ سال است با هنر مشکل دارند!- را ترویج می‌کنند، از احتمال برخورد با کیهان سخن گفته است. در حقیقت به اعتبار مسئولیت آقای علی جنتی نسبت به روزنامه ایران، این او و مدیریت روزنامه ایران هستند که باید توضیح دهند که چرا آوازه‌خوان مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای مفسد و کسی را که به پخش آوازهای ایران با تصویرامام خمینی اعتراض می‌کند، ترویج کرده‌اند. البته همان گونه که در گزارش کیهان آمده امثال شجریان و تاج‌زاده و… برای برخی دولتمردان حالت نردبان زیرپا را دارند که صرفاً به درد حاشیه‌سازی و مسئولیت‌گریزی می‌خورند.

این نکته نیز شایان ذکر است که رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار از ولنگاری فرهنگی درحوزه برخی مدیریت‌ها انتقاد کردند چرا که برخی متولیان در فرهنگ همچنان مسیر میدان‌داری به جریان‌های ضد فرهنگی را طی می‌کنند.

پیش از این یکی از نشریات اصلاح‌طلب با صراحت نوشت؛ روحانی با کارنامه اقتصادی مردود، قطعاً بازنده انتخابات ۹۶ است مگر اینکه حامیان او موفق به ایجاد دو قطبی‌های فرهنگی و اجتماعی شوند.

وقتی معاون پارلمانی دولت انقلابی می‌شود!

معاون پارلمانی به منتقدان دولت (به خاطر انقلابی رفتار نکردن) می‌گویداگر ادعای انقلابی‌گری دارید، سفره شهادت باز است، چرا نمی‌روید سوریه؟

مجید انصاری در مصاحبه با روزنامه ایران می‌گوید: این یک آسیب کلی در انقلاب‌هاست که اگر از انقلاب مراقبت نشود، مخالفان مدعی می‌شوند. به صدر اسلام نگاه کنید، می‌بینید که مخالفان پیامبر با یک چرخش، حتی توانستند به قدرت کامل دست پیدا کنند.

وی افزود: متأسفانه جریان تحجر در کشور بسیار سریع رنگ عوض کرد. جریانات فکری که اصلاً اصل مبارزه را جایز نمی‌دانستند و می‌گفتند امام(ره) دارد خون مردم را هدر می‌دهد و می‌گفتند کار بیهوده‌ای است و محال است بر رژیم شاه پیروز شود، بعد از پیروزی هم می‌گفتند محال است بشود کشور را اداره کرد. این مخالف‌خوانی‌ها در دوره‌های مختلف به شیوه‌های گوناگون ادامه یافت.

وی ادامه می‌دهد: حتی زمانی که جنگ آغاز شد، یک روز هم به جبهه نرفتند و به بهانه اینکه حوزه باید حفظ شده و نباید درس تعطیل شود، حتی طلبه‌ها را از رفتن به جبهه باز می‌داشتند. برخی از این متحجران به سازمان تبلیغات خرده می‌گرفتند که چرا طلبه‌ها را از درس باز می‌دارند و به جنگ می‌فرستند. به ماها که سربازان کوچک امام(ره) بودیم خرده می‌گرفتند که چرا درس و بحث را رها کردید و دارید به نظام کمک می‌کنید؟ آن هم در شرایطی که امام(ره) فرمودند قاضی کم داریم و عده‌ای بیایند کمک کنند.

انصاری ادامه می‌دهد: همین‌ها امروز دو آتشه و بسیار انقلابی‌تر از یاران امام(ره) شده‌اند؛ یا طرفدار ولایت فقیه و حکومت اسلامی. حالا آنان خود را مفسر ولایت فقیه، مفسر خط امام، میراث دار خط امام(ره) و میراث‌دار شهیدان می‌دانند. جالب اینجاست که خانواده شهدا یا جانبازان که در خط مقدم جبهه بودند، امروز از سوی برخی از اینان که حتی یک روز هم به جبهه نرفتند،‌ مورد تهمت قرار می‌گیرند. کسانی که مبارزه آنان ولایت فقیه را تثبیت کرد، یا کسانی که زجر و مبارزه آنان باعث شد که امام(ره) تئوری ولایت فقیه را در کشور عملیاتی کنند، امروز متحجران این چهره‌ها و یاران امام(ره) را به ضدیت با ولایت فقیه متهم می‌کنند. یا انقلابیون را به پیشی گرفتن از ضدانقلاب و رزمندگان و بسیجیان واقعی را به ضدیت با جبهه و جنگ متهم می‌کنند.
انصاری می‌گوید: چند روز پیش با یکی از این آقایان در جایی بودیم، که بسیار با تندی آقای رئیس جمهوری را متهم می‌کرد که وی اصلاً انقلابی نیست. گفتم شما که خیلی انقلابی هستید، نمی‌دانیم زمان انقلاب و جنگ کجا بودید، ما که سراغ نداریم، اما حداقل حالا که به قول خودتان سفره شهادت در سوریه باز است و خدمات مستشاری هم هست، حالا چکار می‌کنید؟ اینکه نمی‌شود شما دائم منتظر بمانید تا پیکر شهیدی وارد شود و زیر جناره شهید، جلوتر از خانواده شهید، مدعی شهدا بشوید.

درباره سخنان آقای انصاری چند نکته قابل تأمل است:

۱- آیا کسانی که به اعتبار پیوند با جریان مدعی اصلاح‌طلبی و سپس اعتدال صراحتاً گفتند خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت، ختم انقلاب را باید گرفت و انقلاب تمام شده، مشکل توسعه در ایران این است که هنوز خدا نمرده، ولایت فقیه دیکتاتوری است، توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد و…، با طیف‌هایی نظیر مجمع روحانیون و دولت‌های اصلاحات و دولت فعلی شرکت سهامی راه انداختند، انقلابی هستند یا ضد انقلاب؟! انحراف به این وسعت قابل کتمان است؟ فتنه‌گرانی که اصل نظام را نشانه می‌دانستند و روی جمهوری اسلامی خط کشیدند و دوشادوش شما بودند، را به حساب کدام طیف باید گذاشت؟

۲- این که «محال است بشود کشور را اداره کرد» امروز به کدام طیف سیاسی می‌خورد؟ کدام جریان است که علناً می‌گویند بدون دوستی و شراکت با آمریکا، امکان اداره کشور محال است؟

۳- آقای انصاری خاک کدام جبهه را خورده که حالا پز جنگ و جبهه می‌دهد؟ آیا انقلابی خوب، کسی است که فقط باید جلوی توپ و گلوله و سر سفره شهادت فرستاد؟ انقلابی خوب از نگاه حضرات انقلابی، مرده و شهید است که نباید مطالبه آرمان‌های انقلاب را بکند. اگر سفره شهادت برای انقلابی‌هاست، برخی مدیران دولتی سر کدام سفره‌ها هستند که حقوق‌های چند ده میلیون تومانی می‌گیرند و بعد هم در کنار جنگ زرگری راه انداختن میان اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی، ‌تیشه به ریشه شعارهای انقلاب می‌زنند؟!

جریان مذبذب به اسم اعتدال در میان اصولگرایان شکاف می‌اندازد

طیف مذبذب بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، تحت‌فشار اصلاح‌طلبان، درصدد است با ایجاد فراکسیونی موسوم به «اعتدال» در فراکسیون اکثریت مجلس شکاف بیاندازد.

این طیف دو سه نفره کسانی هستند که در انتخابات مجلس با اصلاح‌طلبان توافق کردند و در فهرست امید جای گرفتند. آنها بعد از انتخابات ساز جدایی زدند و از جمله با ریاست عارف بر مجلس مخالفت کردند؛ همین موضوع باعث شد تا نشریات اصلاح‌طلب و فعالان این طیف، انواع دشمنام‌ها و ناسزاها را نثار کسانی چون کاظم جلالی و بهروز نعمتی کنند. در عین حال راه‌اندازی فراکسیون ولایت با حضور ۱۸۰ نماینده طبیعتا عرصه را برای میدان‌داری طیف پاندولی(!) تنگ می‌کرد، ضمن اینکه برخی وکیل‌الدوله‌ها نیز در صورت اکثریت شدن اصولگرایان، کار را برای اباحه‌گری و بی‌قانونی دشوار می‌یابند. بنابراین حاصل فشار اصلاح‌طلبان، تمایز طلبی طیفی که می‌خواهد میان دو جریان اصلی بازی کند و علاقه دولت به تشکیل فراکسیون وکیل‌الدوله‌ها، موجب راه افتادن زمزمه‌هایی درباره راه‌اندازی فراکسیون اعتدال شده است.

هیاهو و اهانت سنگین اصلاح‌طلبان تا اینجا باعث شد که کاظم جلالی – ولو به تعارف – بگوید نام عارف زیبنده ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس است. الیاس حضرتی نیز می‌گوید «لاریجانی به منظور دلجویی برای رقابت در ریاست مجلس، به منزل عارف رفت.» عارف در رقابت با لاریجانی بیش از ۱۰۳ رای نیاورد و لاریجانی با ۱۷۳ رأی و سپس  ۲۴۷ رای رئیس مجلس شد. در عین حال با وجود رای اصولگرایان به لاریجانی، برخی اعضای فراکسیون اکثریت (حدود ۳۰ نفر) توافق را زیر پا نهاده و به جای رای به حاجی‌بابایی و دهقان (نامزدهای اعلام شده فراکسیون) به پزشکیان و مطهری رای دادند. و عجیب اینکه غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت با صراحت به خبر آن‌لاین گفت «در ابتدای مجلس نیاز داشتیم که برای ریاست مجلس به اجماع برسیم ولی بعد از آن دیگر نیازی به اجماع در فراکسیون ولایت نداریم و از این به بعد فراکسیون جدیدی پا می‌گیرد.»

او دیروز هم در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفته است: «شما خیلی تند رفتید! ای کاش منتظر امروز می‌ماندید! در مجموع من فکر می‌کنم تغییرات در هیئت رئیسه دائم خوب بود در این چند روز تلاش بسیار زیادی شد تا آقای مطهری به نایب رئیسی برسد. البته خود مطهری هم برای رای آوردن تلاش کرد و فکر می‌کنم اتفاق خیلی خوبی افتاد. انتخاب دو نایب رئیس اصلاح‌طلب و اضافه شدن کسانی چون محمد وکیلی به جمع هیئت رئیسه اتفاق خجسته‌ای بود.

وی می‌افزاید: نباید اینقدر تند می‌رفتید، ما پله به پله برنامه داشتیم. انصافا ضمن همه احترامی که به آقای عارف قائلیم و او را ذخیره انقلاب می‌دانیم، برنامه ما ریاست لاریجانی بود. چون در برخورد با تندروهای مجلس هیچ‌کس بهتر از آقای لاریجانی نیست و تصور ما این بود که عارف در برخورد با تندروها دچار مشکل می‌شود.

این نماینده حامی دولت می‌گوید: جبهه‌ای که با نام امید وارد مجلس شد به ادبیات مجلس آشنا نبود. به محض اینکه عارف رای نیاورد به شوک رفت و در همین موقع پایداری‌ها آمدند و گل‌هایشان را به ما زدند!

این متظاهر به اصولگرایی حرف‌های جالب‌تری در مصاحبه با روزنامه اعتماد دارد: «ما با فراکسیون امید ۸۰ درصد و شاید در جاهایی بیشتر اشتراک نظر داریم اما این اشتراک باعث ایجاد زمینه همکاری ما با هم نمی‌شود.»

و عجیب اینکه روزنامه اعتماد درباره همین طیف (منشعبین فراکسیون ولایت) می‌نویسد: «یک بار مرور صحنه صف‌کشی سیاسی مجلس دهم نشان از تلاش بی‌وقفه طیف نزدیک به علی لاریجانی برای حفظ او در راس پارلمان دارد. برای این کار آنها رو به ائتلاف‌های موقت آورده‌اند. این طیف با قرار گرفتن کنار اصلاح‌طلبان در انتخابات بالا آمد، با همنشینی مخالفان دولت کرسی ریاست حفظ کرد و حالا می‌خواهد تابلوی سیاسی خود را نه به دست طیف‌های دست راستی اصولگرایان خراب کند و نه زیر سایه تابلوی اصلاح‌طلبان ببرد.»

اعتماد در عین حال در یادداشتی به قلم الیاس حضرتی، از «نجابت لاریجانی» تمجید و ستایش کرد.

همزمان با جعفرزاده، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود به عصر ایران گفته است: فراکسیون سوم با نام اعتدال هفته آینده اعلام موجودیت می‌کند. اعضای این فراکسیون افراد مستقلی هستند متشکل از اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان معتدل و مستقل‌ها که هنوز شخصی به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب نشده، چرا که هفته آینده انتخاب هیئت رئیسه داریم اما با توجه به عملکرد کاظم جلالی در فراکسیون رهروان مجلس نهم و شخصیت مستقل او به نظر می‌رسد مناسب‌ترین گزینه برای ریاست این فراکسیون است.

به نظر می‌رسد فراکسیون اعتدال ماموریت یارگیری از نماینده‌های منفردی دارد که حاضر نشدند جذب فراکسیون امید شوند و اکنون قرار است از طریق فراکسیون سوم، برای دولت سربازگیری شوند. «سربازگیری از رقیب» تعبیری بود که چند ماه پیش از زبان کرباسچی و درباره افرادی مانند علی لاریجانی عنوان شد. او در عین حال در آستانه انتخابات ریاست مجلس، نامزدی عارف و وزن‌کشی در مجلس را برای اصلاح‌طلبان خطرناک توصیف کرده بود.

دو روز پیش محمدرضا تابش نماینده اردکان به روزنامه آفتاب یزد گفته بود: بی‌تدبیری کنیم، فراکسیون ولایت منسجم می‌شود اما اگر عاقلانه رفتار کنیم، آنها منسجم نخواهند شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x