تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هاشمی رسما پروژه تشکیک در انتخابات ۹۶ را کلید زد/ طرح ادعای تکراری “اگر بقیه دخالت نکنند ما پیروزیم”

  • کد خبر : 140371
  • 13 خرداد 1395 - 9:43
هاشمی رسما پروژه تشکیک در انتخابات ۹۶ را کلید زد/ طرح ادعای تکراری “اگر بقیه دخالت نکنند ما پیروزیم”

در حالی که دو سال تا پایان ریاست جمهوری روحانی باقی مانده است، هاشمی در اظهارات هنجار شکنانه مدعی شده است که اگر دستهایی دیگر در انتخابات دخالت نکند، روحانی پیروز انتخابات بعدی است.

به گزارش«کمال مهر»؛ یکی از استراتژی های برخی از جریان های سیاسی در کشور طی سال های گذشته پیگیری پروژه تشکیک در انتخابات بوده است که در انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بسیار بیشتر دیده شده است.

 

تئوریسین ها و بزرگان اصلاح طلب در سال های اخیر هنگامی که ار انتخاباتی فارغ می شوند بلافاصله از انتخابات بعدی صحبت کرده و اعلام کرده‌اند اگر در نتیجه انتخابات دخالت نشود و یا تقلبی صورت نگیرد ما پیروز رقابت انتخابات بعدی خواهیم بود.

 

طی روزهای کذشته و با بسته شدن پرونده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، این جریان های سیاسی دوباره پروژه قدیمی خود را کلید زدند.

 

طی روال انتخابات گذشته این بار نیز دستور آتش را هاشمی رفسنجانی صادر کرده و از پیروزی در صورت دخالت نکردن دیگران سخن گفته است.

 

هاشمی رفسنجانی در گفتگویی با سایت خبری تحلیلی آفتاب بعد از مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در حالی که ۲ سال تا آن زمان باقی مانده است گفت: انتخابات یعنی توجه به رأی اکثریت جامعه که مردم  باید رأی بدهند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر وضع عمومی همین‌گونه باشد و مردم را داشته باشیم مدعی شده است که نتیجه انتخابات روشن بوده ولی اگر دست‌های دیگری دخالت کنند، بحث‌ جداگانه است.

 

هاشمی در ادامه این گفتگو با طرح این موضوع که نمی شود حوادث و اتفاقات احتمالی را پیش بینی کرد اظهار کرده است: چون دیگران هم به میدان می‌آیند، انتخابات خوبی خواهد شد و حضور مردم هم خیلی پرشور خواهد شد و امیدوارم تا آن روز باشم و کمک کنم.

 

در دوره های پیشین هم ادعای تقلب از سوی خود هاشمی و خاندان وی باعث به وجود آمدن هزینه های سنگینی برای کشور شده بود تا جایی که ریشه فتنه ۸۸ ادعاهای واهی مبنی بر اینکه اگر طرف مقابل پیروز شود حتما تقلب شده است، حدود ۱۰ ماه آسیب های جدی به کشور وارد ساخت.

 

اصلاح طلبان و رهبران آن ها تا کنون ثابت کرده اند تا جایی که آرای مردم به نفع آنها باشد مورد پذیرش آنها واقع شده و در جایی که آرای مردم آنگونه که تئوریسین ها طراحی کرده اند نبوده است، دیگر احترام به آرای مردم معنایی ندارد و در آن زمان ادعای تقلب مطرح می‌شود.

 

هاشمی هم در همین راستا پروژه تشکیک در انتخابات را با “ورود دستهای دیگر به انتخابات” کلید زده است و با این اظهارات به دنبال القای تقلب در صورت رأی نیاوردن روحانی برای انتخابات ۹۶ است.

 

این اظهارات هاشمی برای رسانه های زنجیره ای و اپوزیسیون به منزله دستور آتش برای تخریب نهاد های ناظر بر انتخابات طی سال های گذشته و زیر سوال بردن رأی مردم است.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x