تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

زیارت امام رضا (ع) با سفری ارزان در طرح مبدأ تا مبدأ/ تاکنون حدود ۶ هزار نفر طی این طرح به مشهد مشرف شدند

  • کد خبر : 140460
  • 13 خرداد 1395 - 20:11
زیارت امام رضا (ع) با سفری ارزان در طرح مبدأ تا مبدأ/ تاکنون حدود ۶ هزار نفر طی این طرح به مشهد مشرف شدند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: اقشار متوسط به پایین جامعه طی طرح مبدأ تا مبدأ به صورت گروهی در سفری ارزان به مشهدمقدس آورده می‌شوند.

به گزارش«کمال مهر»؛؛ محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی در گفتگو با خاورستان، در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام گفت: در استان خراسان رضوی و مشهدمقدس سالانه ۲۵ میلیون زائر ایرانی و ۲ میلیون زائر خارجی داریم.

وی افزود: معاونتی در استانداری خراسان‌رضوی از حدود یک سال و نیم پیش فعال شده است که هماهنگی و مدیریت این اقدامات را انجام می‌دهد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: طرح جامع زیارت در استان خراسان‌رضوی با ۱۰ راهبرد، ۳۹ سیاست، ۱۴۰ برنامه و ۸۲۵ پروژه تصویب شده است که ۱۳ بسته اجرای دارد.
واحدی افزود: یکی از بسته‌های اجرایی، طرح مبدأ تا مبدأ است که در این طرح، زائران امام رضا علیه‌السلام را به صورت گروهی از محل زندگی‌شان با استفاده از بخش خصوصی در قالب کار سیستماتیک در زمان غیرپیک به مشهدمقدس می‌آورند و به محل زندگی‌شان برمی‌گردانند.
وی بابیان‌اینکه این سفر با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود تصریح کرد: هزینه‌های افرادی که تحت پوشش نهادهای کمیته امداد امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و بهزیستی هستند، از طریق این نهادها پرداخت می‌شود که آستان قدس رضوی هم مساعدت لازم را اعمال می‌کند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی بابیان‌اینکه اقشار ضعیف جامعه فقط از طریق کمیته امداد و بهزیستی به این سفر اعزام می‌شوند گفت: اقشار متوسط به پایین جامعه می‌توانند از طریق سامانه مبدأ تا مبدأ ثبت‌نام کنند تا به مشهدمقدس اعزام شوند.
واحدی اظهار کرد: سامانه مبدأ تا مبدأ به آدرس اینترنتی http://mabdatamabda.ir/fa به زودی رونمایی خواهد شد که در این سامانه بسته‌هایی وجود دارد که اقشار مختلف جامعه ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان، سالمندان، و دیگر اقشار جامعه و همچنین برای توریست‌درمانی، آن بسته‌ها را از این سامانه انتخاب و در آن ثبت‌نام می‌کنند.
محمدحسن واحدی
وی افزود: ۲۵۰ شرکت تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شدند که برنامه‌ریزی‌های مربوطه را انجام می‌دهند و زائران را به مشهدمقدس می‌آورند و در هتل‌های خوب مشهد اسکان می‌دهند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی اضافه کرد: غذای این سفر زائران، ارزان‌ترین غذا و باکیفیت است که یک وعده غذای متبرک نیز در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام دریافت می‌کنند.
واحدی خاطرنشان کرد: در بسته‌هایی که درنظر گرفته شده، برای حمل‌ونقل زائران ۳۰ درصد تخفیف و برای هتل ۵۰ درصد تخفیف در نظرگرفته شده است که متقاضیان از طریق درگاه اینترنتی، مبلغ مربوطه را پرداخت می‌کنند.
وی اظهار کرد: رویکرد جدید آستان قدس رضوی، امداد مستضعفان است که طرح مبدأ تا مبدأ برای مستضعفان با محوریت آستان قدس رضوی انجام می‌شود.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: هدف این طرح، زیارت عارفانه، آسان، ارزان، باکیفیت، باماندگاری مناسب و با تکریم زائر جهت ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری در زندگی مردم است.
واحدی یادآور شد: تاکنون حدود ۶ هزار نفر به مشهدمقدس مشرف و از زیارت خوب برخوردار شده‌اند و روز به روز این طرح رشد پیدا خواهد کرد تا وظیفه خودمان که خدمت خوب به زائران امام رضا علیه‌السلام است را انجام دهیم.
انتهای پیام/۴
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x