تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

دو مشتری اروپایی امید عالیشاه را بهتر بشناسید

  • کد خبر : 140242
  • 12 خرداد 1395 - 9:19
دو مشتری اروپایی امید عالیشاه را بهتر بشناسید

امید عالیشاه بلیت سفر به ترکیه اش را در جیب دارد. ستاره پرسپولیس در فاز تهاجمی بین دو راهی اتخاب تیمی تازه راه یافته به سوپرلیگ ترکیه و تیمی محبوب در این کشور مانده است.

گروه ورزش «کمال مهر»؛ – امید عالیشاه از دو باشگاه آدنا و بورسا اسپور ترکیه پیشنهاد رسمی دریافت کرده است. گوش چپ خوش‌تکنیک پرسپولیس سر دو راهی انتخاب تیم جدیدش مانده است. در یکسو آدنا قهرمان لیگ دسته اول ترکیه با صعود به سوپر لیگ این کشور قرار دارد و در طرف دیگر بورسا که از نظر مالی شرایط قابل قبولی دارد و می‌خواهد در فصل آینده سوپر لیگ ترکیه جایگاهی بهتر از یازدهمی داشته باشد.

* تیم یازدهم سوپر لیگ و ۳ رقیب

هافبک تند و تیز پرسپولیس شانس بازی در ترکیه و تجربه شرایطی تازه را دارد. ترک‌ها حتی بلیت سفر به کشورشان را هم برای امید ارسال کرده‌اند. اما این بازیکن مازندرانی در صورت پذیرفتن پیشنهادات جدیدش چه شرایطی را در اردوی تیم‌های مذکور خواهد داشت؟

بورسا اسپور در فصل اخیر سوپر لیگ ترکیه طی ۳۴ هفته ۱۳ برد و ۵ مساوی به دست آورد تا با ۴۴ امتیاز یازدهم شود. تیم تحت نظر حمزه‌ اوغلو ۴۶ ساله در پست تخصصی امید سه بازیکن با کیفیت‌های متفاوت دارد.

* عزیز ملی‌پوش استرالیایی

عزیز ارالتای شماره ۲۳ بورسا در فصل اخیر بود. این هافبک ۲۵ ساله متولد ملبورن استرالیاست با اصالت ترکی. بازیکنی که در جام ملت‌های استرالیا قهرمان آسیا شد در فصل اخیر سوپر لیگ ترکیه ۲۶ بازی انجام داد اما فقط یک گل زد.

* بازیکن سابق العین

دومین گوش چپ بورسا، میروسلاو استوچ ۲۶ ساله است. بازیکنی «دو» پا که در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ امارات پیراهن العین را بر تن داشت. بازیکن اسبق توئنته در لیگ برتر هلند سال ۲۰۱۵ تحت قرارداد فنرباغچه بود اما برای بورسا ۲۵ بازی انجام داد و یک گل زد.

* کریستوبال شیلیایی

بورسا در پست امید عالیشاه می‌تواند از کریستوبال آندرس شیلیایی هم بهره ببرد. هافبک پارما در فصل ۱۵-۲۰۱۴ کالچو ایتالیا. کریستوبال این فصل طی ۱۱۲۱ دقیقه ۲ گل با پیراهن بورسا زد. در واقع سرمربی سابق گالاتاسرای حمزه اوغلو از خرید بازیکنی با خصوصیات امید عالیشاه فقط یک هدف را دنبال خواهد کرد. رسیدن به گل‌های بیشتر.

* دو آفریقایی تاثیرگذار در فاز هجومی آدنا

باید از دومین مشتری هافبک پرسپولیس در ترکیه یعنی آدنا اسپور هم نوشت. تیمی که طی ۳۴ هفته به ۲۰ پیروزی و ۵ تساوی رسید تا قهرمان لیگ دسته اول فوتبال این کشور شود. آدنا با ۵۳ گل زده و ۳۶ گل خورده به تفاضل گل ۱۷+ رسید تا مستقیما راهی سوپر لیگ ترکیه شود.

این تیم تحت هدایت انگین ایپک اوغلو ۵۴ ساله در فاز هجومی خود دو بازیکن خارجی از نیجریه و سنگال دارد. گویه سنگالی چپ پاست و سابقه بازی در اورتون و لیگ برتر جزیره را دارد. این هافبک هجومی دو فصل پیش در چمپیون لیگ انگلستان ۳۲ بازی برای میلوان انجام داد و ۵ گل زد. گویه در فصل اخیر ۳۰ بازی با پیراهن آدنا در لیگ یک ترکیه انجام داد و ۶ گل زد.

باید در فاز هجومی آدنا از اندوکاموریسول نیجریه‌ای هم نوشت. هافبک مهاجمی ۱۷۸ سانتی‌متری که در دو فصل اخیر با آدنا بوده است. اندوکا در فصل اخیر طی ۳۰ بازی ۶ گل برای آدنا اسپور به ثمر رساند.

حال باید دید آیا امید عالیشاه دل از پرسپولیس می‌کند تا با حضور در فوتبال ترکیه زندگی حرفه‌ای جدیدی را تجربه کند؟ بی‌تردید فرصت‌هایی از این دست چندان زیاد نخواهد بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x