تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مقصر اصلی ناکامی استقلال این بازیکن است؟

  • کد خبر : 139991
  • 11 خرداد 1395 - 9:36
مقصر اصلی ناکامی استقلال این بازیکن است؟

استقلال در اکثر هفته های لیگ پانزدهم طوری بازی نکرد که هوادارانش دوست داشتند.حالا هم کاسه و کوزه های شکست در فینال جام حذفی سر بازیکن جوانی شکسته که فرصت چندانی برای نشان دادن توانایی هایش نداشت.

گروه ورزش«کمال مهر»؛ – استقلال که در ضربات پنالتی به ذوب‌آهن باخت، مقصر اصلی علیرضا رمضانی معرفی شد؛ بازیکن جوانی که با پشت کردن برخی چهره‌های باتجربه به ضیافت پنالتی‌ها مجبور شد پشت ضربه سوم قرار بگیرد و باقی ماجرا.

فقط ۷۳دقیقه

علیرضا در کل لیگ اخیر چهار دقیقه مقابل سیاه‌جامگان(هفته اول) ۲۷دقیقه برابر تراکتورسازی(هفته۱۴)، پنج دقیقه مقابل صبا(هفته۱۵) و ۳۷دقیقه مقابل استقلال اهواز(هفته۱۹) بازی کرده بود.

آیا مشکل این فصل آبی‌ها در نرسیدن به نتیجه مناسب بازیکنی بود که فقط ۷۳دقیقه فرصت خودنمایی داشت؟

استقلال پرویز مظلومی در ضربات پنالتی نتیجه دیدار فینال جام‌حذفی را به ذوب‌آهن خسته واگذار کرد با این حال برای شکست در ضربات پنالتی می‌توان دنبال توجیه بود اما از نقد نتایج آبی‌ها در بازی‌های لیگ پانزدهم می‌توان به یک نکته قابل تامل رسید.

استقلال قدر آزادی را ندانست

استقلال پرویز مظلومی هفته‌ها صدرنشین لیگ‌برتر بود. در روزهایی که رقبا «توانی» برای کسب نتیجه نداشتند، می‌شد خیلی آسان با ثبت نتایج مناسب فاصله امتیازی را در صدر جدول افزایش داد.

با این حال تیم پرویز مظلومی نیم‌فصل دوم لیگ را به بدترین شکل ممکن دنبال کرد. ثبت تساوی‌های متعدد در تقابل با رقبای کم‌ادعا آن‌هم پیش چشم هواداران تهرانی یکی از نکاتی بود که این فصل بلای جان استقلال مظلومی شد.

بررسی بازی‌های لیگ در دو بخش دیدارهای خانگی و خارج خانه نشان می‌دهد استقلال وقتی از قهرمانی در لیگ پانزدهم دور شد که قدر امتیازات بازی در استادیوم آزادی را ندانست. آبی‌ها تحت هدایت مظلومی فقط ۵۵درصد امتیازات دیدارهای خانگی فصل را به‌دست آوردند و این بزرگ‌ترین مشکل آنها بود.

تیمی که داعیه قهرمانی داشت طی ۱۵دیدار فقط شش مرتبه رنگ پیروزی خانگی را دید و در عوض طی هفت دیدار به تساوی مقابل هواداران دوآتشه‌اش رضایت داد تا در جدول بازی‌های خانگی تیم ششم لیگ شود.

فاصله ۵ امتیازی با صدر

در مقابل استقلال‌ خوزستان و پرسپولیس تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ پانزدهم از دیدارهای خانگی خود نهایت بهره را بردند. استقلال ویسی از ۱۵بازی خانگی خود ۳۰ امتیاز گرفت و پرسپولیس ۲۸ امتیاز.

در واقع تیم پرویز مظلومی در جدول بازی‌های خانگی با صدرنشین پنج امتیاز اختلاف پیدا کرد و این فاصله‌ای نبود که بتوان آن را به دیده اغماض دید.

قهرمانی که بیرون از خانه چهارم شد

جالب اینکه استقلال با پرویز مظلومی در بازی‌های خارج خانه خود ۲۷ امتیاز گرفت تا از این بابت تیم سوم جدول باشد.

این در شرایطی بود که استقلال‌ خوزستان قهرمان با کسب ۲۷ امتیاز از دیدارهای خارج از خانه و تفاضل گل۵+ عملکردی کمرنگ‌تر از شاگردان مظلومی داشت.

به عبارت ساده‌تر اگر قرار بود استقلالی‌های خوزستان مثل آبی‌های تهران در بازی‌های خانگی خود ضعیف عمل کنند، به جای قهرمان شدن سر از رده‌های سوم و چهارم لیگ درمی‌آوردند.

مخلص کلام اینکه برای رسیدن به موفقیت در طول یک فصل فوتبالی باید از امتیازات بازی‌های خانگی نهایت بهره را برد و استقلال مظلومی برخلاف رقبا این کار را نکرد.

پس آبی‌ها به‌جای مقصر شناختن علیرضا رمضانی در ناکامی اخیرشان روی خراب کردن یک ضربه پنالتی، باید روزها و هفته‌هایی را در ذهن خود مرور کنند که به تیم‌های استقلال اهواز و پدیده در آزادی امتیاز می‌دادند.

علیرضا رمضانی در طول لیگ پانزدهم این شانس را داشت تا فقط در ۲٫۷ زمان کل بازی‌ها حضور داشته باشد و این جای بسی تامل دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x