تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

واشینگتن پست: انکار هولوکاست، ابزار تهران/ وحشت سعودی‌ها از غصب تمدن اعراب به دست ایران و شیعیان

  • کد خبر : 139395
  • 08 خرداد 1395 - 17:49
واشینگتن پست: انکار هولوکاست، ابزار تهران/ وحشت سعودی‌ها از غصب تمدن اعراب به دست ایران و شیعیان

واشینگتن پست در گزارشی به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در تهران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛، روزنامه واشینگتن پست در گزارشی ادعایی به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در تهران پرداخت.

این گزارش مدعی است: جمهوری اسلامی ایران در ماه میلادی جاری نمایشگاه دیگری از کاریکاتور درباره هولوکاست برگزار کرد و از چهره‌ها و شخصیت‌های نفرت‌انگیز برای شرکت در آن دعوت به عمل آورد. با این وجود، محمد جواد ظریف — وزیر خارجه ایران — در این خصوص به نشریه نیویورکر اطمینان داد هر چند این رویداد ادامه خواهد یافت، ایران اطمینان می‌دهد کسانی که خشونت و نفرت نژادی را ترویج می‌کنند به این نمایشگاه دعوت نخواهند شد.

واشینگتن پست با حمله به ظریف مدعی است: وزیر خارجه ایران معتقد است کسانی که هولوکاست را انکار می‌کنند نفرت نژادی ندارند!

این گزارش در ادامه ادعاهای واهی خود می‌افزاید: در میان نخبگان سیاسی ایران، انکار هولوکاست دارای اهداف استراتژیک است. صهیونیست ‌ستیزی نه تنها یکی از ارکان هویتی حکومت ایران است بلکه بخش تفکیک ناپذیری از قدرت نرم تبلیغاتی تهران با هدف پوشش جهان اسلام و بخصوص اعراب است.

این گزارش مغرضانه در ادامه می‌افزاید: از ابتدای انقلاب ایران صهیونیست ستیزی نیز آغاز شد؛ بطوری که آیت الله خمینی، پدر انقلاب سال ۵۷ زمان زیادی را صرف مخالفت با صهیونیست‌ها کرد. آیت الله خمینی معتقد بود صهیونیست‌ها باعث آواره شدن فلسطینی‌ها هستند و در طول تاریخ نیز سعی در تحریف متون مقدس اسلامی داشته‌اند. رهبر پیشین ایران از اسراییل بیشتر از آمریکا، نفرت داشت. از منظر آیت الله خمینی، آمریکا یک امپریالیست خطرناک و گمراه کننده بود. با این وجود، مشکل رهبر ایران با رفتار دولتمردان واشینگتن بود نه با ماهیت وجودی کشور آمریکا. اما در سوی مقابل، آیت الله خمینی به اسراییل فارغ از سیاست واقعی و رفتاری تل‌آویو، به چشم یک رژیم غیرقانونی و غاصب می‌نگریست. رهبر ایران معتقد بود هیچ گفتگو و مذاکره‌ای با حضور فلسطینی‌ها نمی‌تواند ذات غیر مشروع اسراییل را بهبود دهد. از منظر وی اسراییل باید از روی نقشه جهان حذف شود.

نویسنده این گزارش در ادامه مدعی است: پس از رحلت رهبر کبیر ایران، فارغ از آنکه رهبر بعدی این کشور که بود، تلاش تهران برای سلب مشروعیت از اسراییل ادامه یافت. از دید رهبران ایران، اسراییل یک رژیم نژادپرست و با ایدئولوژی انحصاری است که نه تنها مسلمانان، بلکه تمامی کسانی که حقوق بشر برایشان مهم است باید با این رژیم مخالفت کنند. تبلیغات تهران بر روی این امر معطوف است که اسراییل به زور اسلحه وارد منطقه شده است و با خونریزی پایدار باقی مانده و تداوم خود را مدیون سیاستمداران ترسوی آمریکا و لابی صهیونیستی داخل این کشور است.

نگارنده در پایان ادعاهای مطرح شده در گزارش خود می‌افزاید: از سوی دیگر، ایران به صهیونیست ستیزی و کنفرانس‌های انکار هولوکاست برای زرق و برق دادن به اعتبار اسلامی خود در رقابت با سعودی‌ها نیاز دارد. واقعیت این است که ماشین تبلیغاتی سعودی‌ها با حداکثر سرعت و قدرت علیه شیعیان تبلیغ می‌کند و ایرانیان را مرتد می‌نامد و این گونه وانمود می‌کند که غاصبان فارسی به سرزمین‌های عرب چشم دوخته‌اند. شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان مسلمانان را علیه ایران می‌شورانند و ایرانیان درنده خو و شیعه‌های مرتد را غاصبان تمدن اعراب در بغداد و دمشق معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x