تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

کلاهبرداری زن فرانسوی تحت عنوان «شاهزاده ایرانی»

  • کد خبر : 139098
  • 06 خرداد 1395 - 9:11
کلاهبرداری زن فرانسوی تحت عنوان «شاهزاده ایرانی»

یک زن فرانسوی تحت عنوان «مقام ارشد سازمان ملل» و «شاهزاده ایرانی» موفق به کلاهبرداری از بیش از ۲۰۰ مالزیایی و شهروند خارجی شد.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ این زن ۵۹ ساله فرانسوی که تارنمای روزنامه «سان دیلی»وی را «شاهزاده ایرانی»معرفی کرده است، هدایت یک باند کلاهبرداری را بر عهده داشته که تحت عنوان جعلی «اتحادیه بین المللی پول» برای کمک رسانی نقدی به افراد فقیر در کشورهای مختلف فعالیت می کرد.

اگر چه در گزارش روزنامه «سان دیلی» هیچ نقل قول مستقیمی از این زن مبنی بر شاهزاده ایرانی بودن وی وجود ندارد، اما در تیتر اصلی این خبر عبارت ‘شاهزاده ایرانی’ برجسته شده است.

این زن فرانسوی از طریق شبکه های گوناگون افراد را به حضور در یک دوره آموزشی چهار روزه در شهر «پورت دیکسون» مالزی فرامی خواند و به ازای هر فرد یکهزار و ۵۰۰ رینگیت (حدود ۳۷۵ دلار) دریافت کرده است.

وی از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از پنج دوره آموزشی برگزار کرده است.

کسانی که در این کارگاه های آموزشی شرکت می کردند همچنین یک لباس رسمی سازمان ملل و کلاهی که نشان سازمان ملل بر آن حک شده، دریافت می کردند.

به افراد شرکت کننده همچنین گذرنامه جعلی «اتحادیه اروپا» داده می شد و وی ادعا کرده بود دارندگان این گذرنامه بدون هیچ محدودیتی می توانند به همه نقاط جهان سفر کنند.

این زن فرانسوی که ظاهرا با یک خودرو پلاک دیپلماتیک رانندگی می کرده است، در طول دو سال فعالیت خود میلیون ها رینگیت به ویژه از اندونزیایی ها کلاهبرداری کرده است.

وی پس از دو سال فعالیت در مالزی هنگامی بازداشت شد که فردی پلیس را در جریان ماجرا قرار داد و موجب کشف محل زندگی این زن فرانسوی در یک هتل آپارتمان شد.

«عادزیل ابو شاه» رئیس پلیس شهر پورت دیکسون مالزی گفت ماموران این زن فرانسوی را که نامش ذکر نشده در منزلش و در حالی که مشغول تهیه گذرنامه های جعلی بود، دستگیر کردند.

پلیس همچنین دستیار اندونزیایی این زن را با ۹۹۰ گذرنامه جعلی که نشان اتحادیه اروپا بر روی آنها وجود داشت، دستگیر کرد.

پس از دستگیری وی، پلیس مالزی اعلام کرد علاوه بر شهروندان اندونزی و مالزی، افراد دیگری از کشورهای چین، سنگاپور، هنگ کنگ، ترکیه و انگلستان قربانی فعالیت های این زن کلاهبردار فرانسوی شده اند.

پلیس مالزی همچنین پس از تحقیقات اولیه و تماس با سازمان ملل متوجه شد نهادی تحت عنوان «اتحادیه بین المللی پول» وجود ندارد و این فرد به سادگی به غارت دیگران پرداخته است.

این زن ماه دسامبر سال گذشته نیز با دریافت ۱۳ هزار رینگیت (بیش از سه هزار و ۳۰۰ دلار) از ۷۷ اندونزیایی قصد داشت با بهانه ارائه اطلاعات بیشتر از مقامات اتحادیه بین المللی پول از طریق فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور به بروکسل پرواز کند.

این زن پیش از پرواز از اندونزیایی ها خواسته بود، گذرنامه اصلی خود را به وی تحویل دهند و با گذرنامه جعلی به سوی مقصد پرواز کنند که پلیس مالزی با این عنوان که این گذرنامه های جعلی است مانع از پرواز آنها شده بود.

نوع واکنش مالزی پس از برخورد با این حادثه که در آن ۷۷ مسافر با گذرنامه جعلی برای پرواز به فرودگاه بین المللی این کشور وارد شده اند، در این گزارش ذکر نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x