تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ماجرای‌ کمپین «من از شهاب‎حسینی متنفرم» +عکس

  • کد خبر : 139182
  • 06 خرداد 1395 - 9:53
ماجرای‌ کمپین «من از شهاب‎حسینی متنفرم» +عکس

در حالیکه افرادی که خود را روشنفکر می نامند در ارسال پیام تبریک به شهاب حسینی گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند، زمانی به خاطر ایفای نقش شهید بابایی و حضور در جلسه دیدار با رهبر معظم انقلاب، او را بایکوت و تحریم کرده بودند.

به گزارش«کمال مهر»؛، در سریال، فیلم سینمایی و صحنه تئاتر، نقش ها، بازیگرانی را می‌طلبند که دارای صوت، جلوه و تجربه ایفای آن نقش ها باشند و با دستور صدا، تصویر و دوربین کارگردان، به یک «دیگری» بر روی صحنه تبدیل شوند و این «دیگرها» را در نقش های جدید به گونه ای دیگر به تصویر بکشند. در دنیای واقعی بر خلاف دنیای بازیگری، هرکس راوی، بازیگر و کارگردان زندگی خود است و آنجاست که خود واقعی به نمایش گذاشته می شود.شهاب حسینی بازیگر نقش شهید بابایی در سریال “شوق پرواز”، جایزه خود را به همسر آن شهید تقدیم می‌کند.

در دنیای بازیگری، بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون، گاهی نقش قهرمانان و مثبت را بازی می کنند و برخی اوقات نیز نقش های منفی و ضدقهرمان. بعضی از بازی ها چنان قوی و حرفه ای از آب در می آیند که تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی می مانند و همین نقش های برتر است که ستاره ها و سوپر استارها را در تاریخ هنر جاودانه می سازد. کارگردان و بازیگر در صورتیکه که بتواند احساسات مخاطبان را بیشتر قلقلک دهد و به دلشان بنشیند، محبوب می شوند و این محبوبیت نه به شخصیت هنرمند بلکه به اثری که از خود برجای گذاشته بیشتر ارتباط پیدا می‌کند.

ماجرای‌ کمپین «من از شهاب‎حسینی متنفرم»+عکس

به هرحال دنیای بازیگری در این میان فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. ایفای هر نقش می تواند موافقان و مخالفانی به دنبال داشته باشد و از محبوبیت بازیگر بکاهد یا بیفزاید. اما نکته اصلی زمانی گریبانگیر کار حرفه ای بازیگران می شود که برخلاف میل جریان به اصطلاح شبه روشنفکری و غوغاسالار حرکت کند. جریانی که رفتار شهروندان ایران را با شاخص ها و معیارهایی مورد پسند خود سنجش می کنند و سعی می کنند با ابزارهای مختلف، این شاخص ها را به عنوان اصل و حیات واقعی مردم ایران به افکار عمومی نه تنها ایران بلکه جهان بقبولانند. بر این اساس هر کسی از ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی و حتی دین اسلام و فرهنگ شهادت، دفاع کند، مورد هجمه این گروه قرار می گیرد، در حالیکه ممکن بود آن فرد دیرزمانی محبوب آن طیف نیز بود!

ماجرای‌ کمپین «من از شهاب‎حسینی متنفرم»+عکس

سید شهاب الدین حسینی از این دست افراد است. وی که بازیگری و ورود به دنیای تلویزیون و سینما را از ابتدای دهه هفتاد آغاز کرد، توانست پله های ترقی در عالم هنر را گام به گام و به تدریج بالا برود و به یکی از محبوبترین بازیگران این عرصه تبدیل شود. از وی نقش های ماندگار بسیاری به ارمغان مانده و حضور او در فیلم ها با استقبال مخاطبان بسیاری روبه رو می شود.

این بازیگر معروف در یکی از آخرین کارهایی که به ایفای نقش پرداخته در اثری از اصغر فرهادی، کارگردان سینما، حضور پیدا کرده و به خاطر بازی در این فیلم توانست نخل بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را در می ۲۰۱۶ به دست آورد. کسب این جایزه با واکنش های گسترده ای روبه رو شد و تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان به تمجید از شهاب حسینی پرداختند. علاوه بر رسانه های خبری داخلی، رسانه های بیگانه نیز این رویداد هنری و حضور آقای حسینی در شهر کن و دریافت جایزه او را پوشش گسترده ای دادند. استقبال اینچنینی از شهاب حسینی گویای توانمندی های این بازیگر است اما این توانمندی ها زمانی می تواند فراموش و به کنار نهاده شود و شهاب حسینی به خاطر حضور در مجلسی یا ایفای نقش متفاوت با شاخص های جریان شبه روشنفکری در ایران، مورد هجمه و حمله سهمگینی قرار گیرد.

ماجرای‌ کمپین «من از شهاب‎حسینی متنفرم»+عکس
در حالیکه افرادی که خود را روشنفکر سیاسی، هنری، اجتماعی و فرهنگی می نامند در ارسال پیام تبریک به شهاب حسینی و یا تبلیغ و نگارش یادداشت، تحلیل و خبر به خاطر کسب نخل بهترین بازیگر در جشنواره کن گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند، زمانی او را به خاطر ایفانی نقش سرلشکر شهید عباس بابایی و حضور در جلسه دیدار بازیگران و هنرمندان با رهبر معظم انقلاب، بایکوت و تحریم کرده بودند. در حالیکه در حال حاضر، در شبکه های اجتماعی تصاویر و کلیپ های شهاب حسینی به صورت گسترده ای منتشر می شوند، درست ۶ سال قبل کمپین های با نام “من از شهاب حسینی متنفرم”، در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به راه افتاده بود، آن هم به جرم حضور در جلسه ای برای بیان دغدغه های اهالی هنر. حامیان جنبش به اصطلاح سبز، عمل او را خیانت به آرمان هایشان توصیف کردند و شهاب حسینی و هر آنچه به وی ارتباط داشت مورد تنفر این دسته از افراد قرار گرفت. او را مزدور نظام نامیدند و به او بدو بیرا گفتند. شهاب حسینی در سال ۸۹ پس از فتنه ۸۸ در دیداری حضور یافته بود که دیدار با رهبر معظم انقلاب هزینه داشت و بسیاری از آن سر باز زدند.  توهم و نفرت شبه روشنفکری بار دیگر دست در دست هم، سعی داشتند هنرمندی را به خاطر بیان دیدگاه اش تحریم و بایکوت کنند.

ماجرای‌ کمپین «من از شهاب‎حسینی متنفرم»+عکس

اینگونه رفتارها و برخوردها با هنرمندان و تحولات هنری، نشانگر نگاه سطحی جریانات سیاسی و شبه روشنفکری به عالم هنر و افکار عمومی جامعه ایران است. زمانیکه رویدادهایی بر طبق میل این جریانات رقم بخورد، به تعریف و تمجید از به وجودآورندگان آن رویداد می پردازند و هنگامیه برخلاف میل آنها عمل شود، توهین و نفرت پراکنی، تنها یکی از اقداماتشان خواهد بود. شهاب حسینی یکی از نمونه های واقعی دنیای بازیگری است که در دنیای واقعی و زندگی هنری اش، درگیر چنین ماجراهایی و رفتارهای متناقض جریان های شبه روشنفکری شده است.

منبع: فرهنگ نیوز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139182

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x