تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

دامادی محسن مسلمان/حال و هوای غریب گلاره عباسی/دلنوشته بهاره رهنما

  • کد خبر : 137442
  • 28 اردیبهشت 1395 - 8:36
دامادی محسن مسلمان/حال و هوای غریب گلاره عباسی/دلنوشته بهاره رهنما

به گزارش «کمال مهر»؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان و ورزشکاران برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از پست های به روز شده هنرمندان […]

به گزارش «کمال مهر»؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان و ورزشکاران برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از پست های به روز شده هنرمندان و ورزشکاران را در اختیار شما کاربران قرار دهد.

رحمانی فضلی نوشت:”چه شایسته و حکیمانه فرمودند امام راحل (ره) که ” شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقون اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی پروردگارند” این توصیف عالی بیانگر آن است که شهیدان بادادن جان پاک خویش لذت ابدی را برای خود خریدند و به مقام قرب الهی دست یافته اند .شهدایی که از آسمان به زمین هبوط نکرده اند ، بلکه انسان هایی هستند ساده وصمیمی ، انسان هایی که با هوش و ذکاوتی قابل ستایش در تجارتی سودمند متاع مجاهدت و ایثار خویش را به قیمتی بی نظیر فروخته و آسمانی شدند .و ما مانده ایم و دنیایی پر از حسرت ،حسرتی از سر جا ماندگی و از دست دادن دوستان و یارانی که ما را تنها گذاشته و تکلیفمان را سنگین تر از پیش کردند . لیکن چه باک که شهدا حاضرند و بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای ” با این ستارگان می شود راه را پیدا کرد ” و بر این باوریم که کلام شهیدان ، پیام شهیدان و زندگی آنان سرشار از درس و پیام هایی برای چگونه زیستن است .بازشناسی این الگوها و سرمایه های ایثار و شهادت می تواند کارکردهای ارزشمند فراوان اخلاقی ، اعتقادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی را برای کشور و نسل های بعد به همراه داشته باشد که قدم اول برای نیل به این مهم ، گردآوری و انتشار مطالب مربوط به این عزیزان ، زندگینامه و وصیت نامه آنان است .جای خوشبختی است که وزارت کشور ، استانداری ها و سازمان های وابسته نیز در عرصه تقدیم شهدایی والا مقام سهمی دارد که امروز به همت حوزه مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران و مساعی همکاران عزیز از جمله معاونت توسعه مدیریت و منابع شاهد اقدامی در این جهت و انتشار کتاب یادمان سرخ جامگان وزارت کشور هستیم .باشد که ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به این عزیزان آغاز راهی باشد برای انس و پیوند بیشتر با آرمان مقدس شهیدان”(یادداشتی بر مقدمه کتاب افلاکیان کشور)مراسم گرامیداشت و تجلیل از مقام جانبازان و  ایثارگرانوزارت کشور.


اینستاگرام منتسب به علی اکبر ولایتی نوشت: انا لله و انا الیه راجعون بار دیگر دشمنان و توطیه گران آتش افروز منطقه به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عوامل و حامیان آنان در منطقه و همچنین گروه های افراطی، تکفیری وتروریستی یکی دیگر از یاران مقاومت را هدف قرار دادند و سردار رشید اسلام و فرمانده غیور حزب الله لبنان را به شهادت رساندند.بی تردید بدخواهان منطقه به اهداف شوم خود نخواهند رسید و خون شهید مصطفی بدرالدین و دیگر شهدای بزرگ ایستادگی و پایمردی در برابر رژیم صهیونیستی ،آمریکا و جریانات افراطی و تکفیری در منطقه ، محور مقاومت را در این مسیر مستحکم تر و مقاوم تر خواهد نمود و ان شاء الله پیروزی نزدیک است.شهادت آن سردار عزیز را به دبیر کل محترم حزب‌الله لبنان، خانواده و همرزمان و ملت بزرگ لبنان تسلیت و تبریک گفته و صبر آرزومندم. علی اکبر ولایتی حزب الله لبنان

صفحه اینستاگرام منتسب به محمود واعظی وزیر ارتباطات منتشر کرد: همزمان با گرامیداشت روز ارتباطات، ششمین جشنواره ملی فاوا با شعار «از دانش تا کسب و کارهای دانش بنیان، الگوهای موفق» و توسعه کسب و کارهای نوآورانه،‌ صادرات محصولات دانش بنیان، محصولات نوآورانه و پژوهش های منتهی به فناوری به عنوان محورهای این جشنواره برگزار گردیده و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

فرشاد احمد زاده خطاب به محسن مسلمان نوشت: داداش میدونی که چقدر دوست دارم ایشاا… خوشبخت بشی.

داریوش فرضیایی نوشت: امروز استودیو ۱۷ رادیو بیاد گذشته حضوری در بین بچه ها که من رو به خاطرات دهه هفتاد برد .

عباس غزالی نوشت: با رامبد جوان باحال و خوش خنده … ساعت ١٧ تکرار خندوانه …


پرویز پرستویی در پست اینستاگرامی خود نوشت: ترس و وحشت زیر دریایی را در برگرفته بود. من آن‌چنان ترسیده بودم که به سختی نفس می‌کشیدم. مرتباً به خود می‌گفتم این مرگ است! مرگ. با وجود اینکه همه‌ی دستگاه‌های خنک کننده و بادبزن‌های برقی را از کار انداخته بودیم و دما به بیش از صد درجه رسیده بود، باز هم می‌لرزیدم و عرق سرد از سر و صورتم جاری بود و با همه‌ی تلاشی که می‌کردم قادر نبودم از به‌هم خوردن دندان‌هایم جلوگیری کنم. من درچنین شرایطی بودم که یکباره حمله قطع شد. گویا تمام ذخایر کشتی مین‌انداز تمام شده بود و ترجیح داده بود که حمله را متوقف کند و آنجا را ترک کند. آن پانزده ساعت که مورد حمله قرار گرفته بودیم، برایم ۱۵ ‏میلیون سال طول کشید. تمام خاطرات گذشته و کارهایی را که ‏مرتکب شده بودم مقابل چشمانم مجسم می‌کردم. مثلاً قبل از اینکه به ارتش ملحق شوم، کارمند بانک بودم و همیشه از حقوق کم، کار زیاد و پیشرفت‌های کوچک و محدود نگران بودم. ناراحت از اینکه قادر نبودم بنا به سلیقه وُ میل خود زندگی کنم، چرا قادر به خریدن یک اتومبیل نبودم، چرا نمی‌توانستم برای زنم لباسی گران‌قیمت تهیه کنم؟ و بدتر از همه اخلاق بد و خشن رئیسم، وضع موجود را برایم طاقت‌فرسا کرده بود. ‏همه‌ی این ماجراها مثل فیلم از مقابل چشمانم می‌گذشت. به خاطر می‌آوردم که چطور شب‌ها خسته و عصبی به خانه می‌رفتم و به خاطر کوچک‌ترین مسئله‌ای با زنم بگومگو می‌کردم. یا هر وقت روبروی آینه قرار می‌گرفتم، آن زخم کوچک روی صورتم که بر اثر تصادف با اتومبیل به جا مانده بود، چگونه باعث ناراحتی‌ام می‌شد و غمگینم می‌کرد. ‏قبل از این ماجرا همه‌ی این مسائل برایم بسیار پررنگ و با اهمیت بود، اما وقتی در اعماق اقیانوس با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردم، به خودم قول دادم که اگر از این مهلکه جان سالم به دربردم و بار دیگر چشمم به خورشید و یا ماه و ستارگان افتاد، دیگر مجالی به نگرانی ندهم و هیچ‌گاه نگران این‌گونه مسائل بی‌اهمیت نباشم. هرگز! هرگز! هرگز!!! ‏بله در آن پانزده ساعت پرمخاطره بسیار بیشتر از آن چهار سالی که در دانشگاه سیکاکیوز مشغول تحصیل بودم و کتاب‌های زیادی را مطالعه کرده بودم.

میلاد کی مرام نوشت: یه وقتایى با یه چیزاى خیلى کوچیک حالت خوب میشه. یه چیزاى کن اصلا دیده نمیشه. یه چیزایى که وقتى تنها نگاشون مى کنى هیچ حس خاصى ندارن ولى وقتى میزاریشون کنار هم انگار همه ى انرژى هاى مثبت دنیارو تو شون میبینى.حالتو خوب کن ، حال اطرافتو، حال دلتو …اینطورى آماده میشى براى یه راند خوب از مبارزه ى زندگى.بسى رنج میبریم از دورى شما.سپاس از بودنتون و دیدار تا زود. پ ن: کپى با ذکر منبع و عکاس. لبخند فراموش نشه.

گلاره عباسی نوشت: من و حال و هوای این قلعه ی قدیمی .


مهراب قاسم خانی در پست خود نوشت: جنگ ستارگان، اثر آقا نویان قاسم خانى.

بهاره رهنما نوشت: نمی دانم تخت خوابم ، به خواب آبی دریا رفته است یا تو به خواب اتاق آمده ای می ترسم بیدار شوم و جهان هنوز در عصر یخبندان باشد.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x