تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟

  • کد خبر : 137055
  • 26 اردیبهشت 1395 - 10:55
مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟

طبق نظر اکثر فقها و مراجع، تمامی پیروان فرقه ضاله بهائیت، محکوم به نجاست بوده و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است.

گروه سیاسی «کمال مهر»؛- اخیراً در رسانه‌ها خبری منتشر شده مبنی بر دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با “فریبا کمال آبادی”، عضو ارشد بهاییت ایران که به تازگی بعد از ۸ سال زندان به مرخصی آمده است.

فریبا کمال آبادی از اعضای ارشد فرقه بهائیت در ایران است و بهائیان وی را عضو شورای ۷ نفره این فرقه در ایران معرفی می‌کنند. وی سال ۸۷ به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

بهائیت از جمله فرقه‌های انحرافی دست‌ساز انگلیسی‌‌ها در ایران است که به منظور انحراف در تشیع سازماندهی شد. یکی از مقرهای اصلی این فرقه در حال حاضر در فلسطین اشغالی است و این فرقه به شدت از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود.

در ادامه به بررسی رابطه با پیروان فرقه ضاله بهائیه از منظر علمای دین و مراجع عظام خواهیم پرداخت:

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟امام خمینی(ره) در پاسخ به سئوالی درباره  ازدواج زن مسلمان با مرد بهایى فرمودند: ازدواج با فرقه ضاله بهائیه باطل است. (منبع)

ایشان همچنین در یکی  از سخنرانی‌های خود با اشاره به دخالت رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی ایران تاکید کردند:

از آن طرف هم آقای ریگان می‏گوید که این بهایی‏ ها، بیچاره ‏ها مردم آرامی، ساکتی مشغول عبادت خودشان هستند، جهات مذهبی خودشان را بجا می‏آورند و ایران برای خاطر همین که اینها اعتقادشان مخالف با اعتقاد آنهاست گرفتند. اگر اینها جاسوس نیستند شما صدایتان در نمی‏آمد. شما برای خاطر اینکه، اینها یک دسته‏ای هستند که به نفع شما هستند، والاّ ما شما را می‏شناسیم، امریکا را هم می‏شناسیم که انساندوستی اش گل نکرده است که حالا برای خاطر ۲۲ نفر بهایی که در ایران به قول ایشان گرفتار شدند، برای انساندوستی یک وقت همچو صدا کرده و فریاد کرده و به همۀ عالم متشبّث شده است که به فریاد اینها برسید. مردم شما را می‏شناسند … اگر دلیلی ما نداشتیم به اینکه اینها جاسوس امریکا هستند جز طرفداری ریگان از آنها و دلیلی نداشتیم که حزب توده جاسوس هستند جز طرفداری شوروی از آنها، کافی بود. لکن ما به شما بگوییم نه حزب توده را به واسطۀ حزب توده بودنش و نه بهایی را به واسطۀ بهایی بودنش این محاکم ما محاکمه کردند و حکم به حبس دادند. اینها مسائل دارند، حزب توده را خودشان آمدند همۀ حرفهایشان را زدند و سابقه دارند اینها. بهایی‏ها یک مذهب نیستند، یک حزب هستند، یک حزبی که در سابق، انگلستان پشتیبانی آنها را می‏کرد و حالا هم امریکا دارد پشتیبانی می‏کند،اینها هم جاسوس‏اند مثل آنها. اگر جاسوس نباشند، خوب بسیاری از مردم دیگر هم هستند که اینها انحرافات عقیدتی دارند، کمونیست هستند، چیزهای دیگر هستند، لکن محاکم ما به واسطۀ کمونیست بودن آنها یا انحراف عقیده داشتن آنها، آنها را نگرفتند و حبس بکنند.(منبع)

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب نیز در پاسخ به استفتائی درمورد بهائیان می‌فرمایند:

همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‏آموزان بهایى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

رهبرمعظم انقلاب همچنین در پاسخ به سوالی درباره تکلیف مؤمنین در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامی، بیان فرمودند: همه مؤمنین باید با حیله ‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

ایشان همچنین می‌فرمایند: آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جدا از آنها بپرهیزید.(منبع)حکم شرعی ارتباط با بهائیان چیست؟

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟آیت‌الله نوری همدانی نیز این فرقه را نجس توصیف و معاشرت با آنان و ازدواج با آنان را جایز نمی‌داند.(منبع)

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی نیز در پاسخ به سئوالی در رابطه با بهائیان فرمودند:بهائی‌ها مسلمان نمی‌باشند، بلکه کافر و نجس‌اند ایشان همچنین توصیه مینمایند در دست دادن و لمس آنها، باید مراقب احکام نجس و پاکی باشید.(منبع)

حکم شرعی ارتباط با بهائیان چیست؟

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی درباره وضعیت ارتباط با بهائیان می‌فرمایند: اعضای فره ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.(منبع)

حکم شرعی ارتباط با بهائیان چیست؟

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) نیز در پسخ به سئوالاتی در زمینه ارتباط با پیروان بهائیت می‌فرمایند: نجسند و از معاشرت با آنها پرهیز شود و الله العالم.(منبع)

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟

مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟

همچنین آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائاتی پیرامون بهائیت فرمودند: فرقه بهائیت دینی ندارند و ضال و مضل هستند و کافر می باشند و نجس هستند و ازدواج با آنها حرام است و همچنین تبلیغ و ترویج آنها حرام و جائز نیست . مومنین باید باشناخت کامل از عقائد حقه شیعه اثناعشری دفاع نموده و خودشان را از شر مکائد شیطانی و دشمنان محافظت نماید و مانع فعالیت و ترویج آنان شوند . والله العالم(منبع)

حکم شرعی ارتباط با بهائیان چیست؟

تاکنون از انتقادات اساسی به آیت الله هاشمی حمایت همیشگی از اقدامات ضدقانونی و ضدشرعی فرزندان خود بوده تا بدانجا که از اقدامات اشتباه فرزندان خود دفاع نیز کرده است. حال باید دید این بار و پس از این رسوایی، او همچنان از عمل برخلاف شرع و عرف فرزند خود دفاع می‌کند یا خیر.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x