تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بینش، ارزش و روش سه مقدمه لازم برای حرکت‌های اجتماعی/ ادعای ولایت فقیه شما کجا رفت

  • کد خبر : 57665
  • 20 مهر 1393 - 4:52
بینش، ارزش و روش سه مقدمه لازم برای حرکت‌های اجتماعی/ ادعای ولایت فقیه شما کجا رفت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه به طور کلی برای حرکت های اجتماعی سه مقدمه بینش‌ها، ارزش‌ها و روش‌ها لازم است، گفت: انسان‌ها خودشان را در یک جایگاهی می‌بینند که می‌توان از آن به عنوان جهان بینی نام برد، گاه این بینش‌ها مدون است و گاهی این طور نیست.

به گزارش کمال مهر، آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره)درچهارمین همایش هم گرایی اصولگرایان که عصر امروز در سالن همایش‌های آمفی تئاتر لانه جاسوسی برگزار شد گفت: به طور کلی برای حرکت های اجتماعی سه مقدمه لازم است، این سه مقدمه عبارتند از: بینش‌ها، ارزش‌ها و روش‌ها.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان‌ها خودشان را در یک جایگاهی می‌بینند که می‌توان از آن به عنوان جهان بینی نام برد. گاه این بینش‌ها مدون است و گاهی این طور نیست.

وی در ادامه بیان داشت: انسان بعد از شناخت خود در عالم هستی به یک سری از خوبی‌ها و بدی‌ها دل می‌بنند که یکی از این خوبی ها که انسان آن را ارزش مقدس می‌داند و در مقابل ظلم قرار دارد عدالت است هیچ انسان عاقلی نمی‌گوید که ظلم خوب است ظلم یعنی تجاوز به حقوق دیگری که هیچ انسان عاقلی آن را خوب نمی‌داند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: یکی از بزرگترین نمادهای قدرت الهی این است که هر لحظه در میان هر جماعتی یک شرایط جدید را برای انتخاب قرار می‌دهد که به آن در اصطلاح امتحان الهی گفته می‌شود.

رئیس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) با اشاره به  این که در تعالیم انبیاء راه انتخاب به طور کلی مسدود نمی‌شود تصریح کرد: برخی انسان‌ها بر اساس آن قدرت انتخابی که دارند حرف انبیا را قبول نمی‌کنند.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: اختلاف در دین همیشه عاملا و عامدا بوده و از روی اشتباه نبوده است البته این در مورد بنیان گذاران دین صادق است و گر نه عوام  امکان اشتباه را داشته‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به داعیه داران ولایت فقیه گفت: ادعای ولایت فقیه شما کجا رفت، گیرم شما کمک کردین ایشان به حقش برسد حالا منت می‌گذارید.

وی تصریح کرد: باید خدا را شکر کنیم که فردی را ولی ما قرار داد که شایسته تر از او در این مقام سراغ نداریم و این نعمت خداست که این شناخت را به ما داد و ما تا پای جان از ولایت فقیه اطاعت می‌کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی امام خمینی به فرموده امام راحل اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه ادامه ولایت رسول‌الله است .

آیت‌الله مصباح یزدی در رابطه با هدف این اجتماعات اظهار داشت: هدف از این اجتماعات این  است که یک بینش و باور آگاهانه‌ای نسبت به ارزش‌های انقلابی و اسلامی و اعتماد به روش‌هایی که امام و جانشین او به ما دادند را باور کنیم و به آن برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باور کنید راه این است و باید این بصیرت را داشته باشید و ما باید اصول را پیدا کنیم و پایبند به آن باشیم و این را بدانیم هر جا کوتاه آمدیم ضربه خوردیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x