تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

یک فتوای جالب دیگر از مفتی آل‌سعود

  • کد خبر : 57734
  • 20 مهر 1393 - 7:12

مفتی عربستان در پاسخ به تازه‌ترین استفتای مطرح‌شده در این کشور، دعا برای پیروزی تیم‌های ورزشی را بی‌اشکال دانست!

به گزارش کمال مهر، در پی بروز بحث و جدل هایی پیرامون جایز بودن دعا برای پیروزی در مسابقات ورزشی در میان عربستانی ها، “عبدالعزیز آل الشیخ” رئیس شورای صدور فتوا در عربستان اعلام کرد که دعا برای موفقیت در ورزش بی اشکال است و مانعی ندارد.

آل الشیخ در پاسخ به سئوال مطرح شده از سوی روزنامه الحیاه درباره دعا برای تیم ها و باشگاهها در مسابقات ورزشی، گفت: دعا، پرستش  خداوند است و انسان باید برای خیر دنیا و آخرت خود دعا کند.

این مفتی وهابی، همچنین از بازیکنان مسلمان که در اروپا بازی می کنند و از تبلیغ مشروبات الکلی خودداری می کنند نیز قدردانی کرد و گفت: خداوند به آنان پاداش نیک دهد(!)

مساله دعا برای پیروزی باشگاهها، طی دو روز گذشته و پس از آن مطرح شد که مدیر باشگاه النادی از هوادارن تیمش خواست تا برای برد این تیم در مسابقات پایانی قهرمانی آسیا که الهلال با باشگاه وسترن سیدنی همتای استرالیایی خود بازی داشت، دعا کرده و صدقه دهند؛ موضوعی محافل ورزشی عربستان را به خود مشغول کرده است.

اما “شیخ سعد الدریهم” امام جماعت و خطیب یکی از مساجد عربستان در واکنش به سخنان مدیر باشگاه الهلال گفته بود که استفاده از قرآن و شعائر اسلام در مساله فوتبال، مسخره کردن آیات خداوند است و نه عقل و نه دین هیچ توجیهی برای آن ندارد، پس از آن دوری کنید. وی گفته بود که دعا برای اصلاح دنیا و دین یا هر دوی آن است و فوتبال هیچ جایگاهی در دعا ندارد.

پس از بروز اختلاف در این خصوص، مفتی “اعظم” دربار عربستان که چندی پیش برگزاری راهپیمایی در حمایت از غزه را کاری بیهوده دانسته بود، اکنون دعا برای برد و باخت در فوتبال را جایز شمرده و آن را بی اشکال دانسته است.

آل الشیخ، دو ماه پیش و همزمان با حملات صهیونیست ها به مردم بی دفاع غزه، راهپیمایی‌های صورت گرفته در تعدادی از کشورهای اسلامی و عربی برای اعلام همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه را اقدامات آشوب گرانه و بی منفعت دانسته بود.

منبع: العالم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x