تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

نامه مضحک پادشاه عربستان به امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 57641
  • 19 مهر 1393 - 16:54
نامه مضحک پادشاه عربستان به امام خمینی(ره)

به دنبال تظاهرات ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی زائران ایرانی خانه خدا در عربستان سعودی پادشاه این کشور طی پیامی به امام خمینی با این ادعا که زائران ایرانی شعارهای شرک آمیز داده اند نسبت به این مسئله اعتراض کرد .

رخدادهای ۱۹ مهر ۱۳۶۰

چکیده

  • به دنبال تظاهرات ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی زائران ایرانی خانه خدا در عربستان سعودی ملک خالد پادشاه این کشور طی پیامی به امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی با این ادعا که زائران ایرانی شعارهای شرک آمیز داده اند نسبت به این مسئله اعتراض کرد .
  • امام خمینی : اگر دولت حجاز از این فریضه عبادی سیاسی که هر سال در مواقف کریمه حرمین شریفین با حضور میلیونی مسلمانان تشکیل می شود استفاده سیاسی – اسلامی می نمود احتیاج به آمریکا و هواپیماهای آواکس آن و سایر ابرقدرت ها نداشت.
  • وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه ای ادعای ملک خالد در مورد شعارهای زائران ایرانی در مراسم حج را به شدت تکذیب کرد .
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از شرکت در جلسه شورای عالی دفاع اظهار داشت : ما به هیچ وجه حاضر نیستیم پیش از بیرون رفتن نیروهای دشمن از خاکمان مذاکره ای بکنیم.
  • خبرگزاری ها از قاهره گزارش دادند که جنازه انورسادات رئیس جمهور سابق مصر در میان اقدام های شدید امنیتی دیروز بدون حضور مردم به خاک سپرده شد .
  • سعدالدین شاذلی رهبر مخالفان مصر: در صورتی که حسنی مبارک خود را به عنوان رئیس جمهور آینده مصر معرفی کند وی به خشونت متوسل خواهد شد .
  • محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی اعلام کرد : اساسنامه سپاه برای تصویب به مجلس فرستاده شد و تلاش بر این است که حدود و ثغورش را مشخص کنیم .

ادعای خنده دار پادشاه عربستان در نامه به امام خمینی !

به دنبال تظاهرات ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی زائران ایرانی خانه خدا در عربستان سعودی ملک خالد پادشاه این کشور طی پیامی به امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی با این ادعا که زائران ایرانی شعارهای شرک آمیز داده اند نسبت به این مسئله اعتراض کرد .

در بخشی از این نامه آمده است : سفارت جمهوری اسلامی ایران در جده اظهار داشته بود که جنابعالی دستوراتی به زائران ایرانی بیت الله الحرام صادر فرمودید و آنان را ملزم به بذل کوشش جهت تحقق همبستگی بین مسلمانان و پرهیز از دست زدن به کارهای تفرقه انگیز و همچنین اقتدا به ائمه جمعه و جماعت در حین به جا آوردن نماز در مساجد و پیروی از حکم ثبوت رویت هلال ماه ذیحجه در عربستان سعودی و لو این که رویت هلال در ایران به ثبوت نرسیده است نموده اید.

در ادامه این نامه تصریح شده است : خوشوقتم که سپاسگذاری و قدردانی خود را از جنابعالی به خاطر این احساسات و این توجهات نیک ابراز دارم لیکن متاسفانه برخی از زائران ایرانی خانه خدا به تحریک از سوی مدیران خود به رهنمودهای شما عمل ننموده دست به اعمالی به نام شما زده اند که علاوه بر این که با هدف جنابعالی منافات دارد مغایر با هدف های حج و قدسیت اماکن متبرکه بوده است .

وی با برشمردن این اعمال نوشته است : برخی از زائران ایرانی پشت حجر اسماعیل تجمع کرده که یکی از بزرگانشان با صدای بلند بین طائفین و کعبه مشرفه شروع به دادن شعار نموده است. ملک خالد در این نامه ادعا کرده است زائرین ایرانی شعار می داده اند : الله واحد خمینی واحد !(۱)

پاسخ قاطع امام خمینی به ادعاهای ملک خالد

امام خمینی در پاسخ به این نامه تاکید کردند : آن چه که سفارت جمهوری اسلامی گفته است صحیح است اینجانب تمام گرفتاری ها و بدبختی های مسلمین و دولت های کشورهای اسلامی را در اختلاف و نفاق بین آنان می دانم. چرا باید دولت های اسلامی با داشتن قریب یک میلیارد جمعیت و در دست داشتن ذخیره های زیر زمینی خصوصا نفت که رگ حیات ابرقدرت ها است و برخورداری از تعلیمات حیات بخش قرآن کریم و دستورات عبادی – سیاسی پیامبر اسلام (ص) که مسلمانان را به اعتصام به حبل الله دعوت و از تفرقه و اختلاف تحذیر می فرماید …اکنون به واسطه کج فهمی ها و غرض ورزی ها و تبلیغات وسیع ابرقدرت ها کار را به آن جا بکشانند که دخالت در امور سیاسی و اجتماعی که مورد احتیاج مبرم و از اهم امور مسلمین است در حرمین شریفین جرم شناخته شود! و پلیس سعودی در داخل مسجد الحرام و در جائی که به حکم خدا و به نص قرآن مجید برای همه کس حتی منحرفین محل امن است با چکمه و سلاح به مسلمانان حمله کرده و آنان را مضروب و دستگیر نمایند و به زندان بفرستند.

جرم زائران مسلمان شعار بر ضد آمریکا و اسرائیل است

امام خمینی افزودند : جرم این مسلمانان شعار بر ضد آمریکا و اسرائیل این دشمنان خدا و رسول بوده است من نمی دانم مسائل و جریاناتی که در کشور شما و حرمین شریفین می گذرد به طور صحیح به شما گزارش می دهند یا همچون شعارهای ایرانیان که در همه جا شعار آنان مشهود است برای شما تحریف شده و برخلاف واقع گزارش داده اند و نمی دانم ائمه جماعات حرمین شریفین از اسلام چه برداشت کرده اند و از حج بیت الله الحرام که سرتا سر آن مشحون به سیاست و سر جعل آن قیام انسان ها به قسط بر رفع ستمگری ها و چپاولگری ها است که سیاست کلی انبیا عظام و خصوص حضرت رسول خاتم صلوات الله علیه است چه فهمیده اند که زائرین حرمین شریفین را به اسم اسلام از دخالت در سیاست و حتی از شعار علیه اسرائیل و سایر دشمنان اسلام و بر خلاف سیره پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و مسلمانان صدر اسلام از دخالت در سیاست منع می کنند و عمدا یا از روی جهالت و غفلت مقدمات سلطه اجانب را بر ممالک اسلامی حتی حرمین شریفین …فراهم می نمایند؟

اگر از حج استفاده سیاسی اسلامی می کردید نیازی به آواکس های آمریکا نبود

رهبر انقلاب اضافه کردند : اگر دولت حجاز از این فریضه عبادی سیاسی که هر سال در مواقف کریمه حرمین شریفین با حضور میلیونی مسلمانان تشکیل می شود استفاده سیاسی – اسلامی می نمود احتیاج به آمریکا و هواپیماهای آواکس آن و سایر ابرقدرت ها نداشت و مشکلات مسلمانان حل می شد ، می دانیم که آمریکا این هواپیماها را از آن جهت در اختیار عربستان قرار داده است تا به نفع خود و اسرائیل از آن ها استفاده نماید . چنان چه دیدیم که آواکس های آمریکایی برای تفرقه بین ایران و سایر مسلمانان عرب گزارشی سراسر دروغ داد مبنی بر بمباران مراکز نفتی کویت توسط ایران .

امام خمینی تاکید کردند  : مع الاسف این سهل انگاری در عموم دولت های کشورهای اسلامی شیوع دارد تا آن جا که مسلمانان و خصوص دولتمردان آنان را دست خیانتکار و جنایتبار ابرقدرت ها از دخالت در سیاست و اهتمام به امر مسلمین برکنار زده است و تا جائی که در مرکز سیاست اسلام مسلمین به حکم وعاظ السلاطین با دخالت در سیاست بلکه با شعار علیه دشمنان خونخوار قرآن کریم و اسلام عزیز مجرم شناخته می شوند و به حبس و شکنجه کشیده می گردند!

در پایان پاسخ امام آمده است : اخیرا به این نکته تاکید می کنم که از مکتوب شما ظاهر می شود که گزارش های دروغ و انحرافی به شما داده می شود چنان چه نوشته اید شعارهای زائران ایرانی موجب نارضایتی و تنفر زائرین بیت الله شده است بهتر بود شما اشخاص امینی را مامور گزارش ها نمائید تا معلوم شود شعار ضد اسرائیل و آمریکا موجب تنفر و نارضایتی زائرین نشده بلکه برخورد مامورین دولت سعودی و ضرب و به حبس کشیدن مهمانان خدای متعال به جرم شعار علیه اسرائیل و آمریکا موجب تنفر و نارضایتی مسلمانان جهان و خصوص زائران بیت الله الحرام و حرم معظم رسول الله (ص) شده است . (۲)

تکذیب ادعای ملک خالد از سوی وزارت خارجه

وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه ای ادعای ملک خالد در مورد شعارهای زائران ایرانی در مراسم حج را به شدت تکذیب کرد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : متاسفانه توطئه ایادی آمریکا و اسرائیل و مخالفان وحدت امت اسلامی در قالب گزارش های تحریف شده و تحریک کننده به پادشاه عربستان سعودی باعث شده که ایشان طی نامه ای به امام امت و بنیانگذار جمهوری اسلامی به ادای شعارهای شرک آمیز الله اکبر الخمینی اکبر یا الله واحد الخمینی واحد در جریان مراسم حج از سوی زائران ایرانی اشاره نمایند ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شهادت تظاهرات میلیونی امت مسلمان ایران در جریان چند سال مبارزه بر علیه شاه معدوم و آمریکای غارتگر این گزارشات کفر آمیز را به شدت تکذیب می نماید.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است : امت انقلابی ایران به خوبی آگاه است که اسلام و قرآن خود سزای ادای این گونه شعارها و این گونه جسارت ها را معین کرده است ما ضمن محکوم نمودن حیله و توطئه آمریکا و اسرائیل و ایادی آن ها برای جدا کردن سران کشورهای اسلامی از امت و تجزیه دین از سیاست در دنیای اسلام آرزو می نمائیم که روز به روز به وحدت و انسجام صفوف مسلمین سراسر جهان افزوده شود.(۳)

پاسخ هاشمی به پیشنهاد صلح جدید حبیب شطی

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از شرکت در جلسه شورای عالی دفاع در گفت و گویی با خبرنگاران پیرامون رد یا قبول مذاکره با عراق اظهار داشت : ما به هیچ وجه حاضر نیستیم پیش از بیرون رفتن نیروهای دشمن از خاکمان مذاکره ای بکنیم.

وی گفت : صدام هنوز از مذاکره درباره اروند رود صحبت می کند و قصد دارد قبل از خروج از سرزمین های ما اطمینان هایی پیدا کند ولی ما به هیچ وجه حاضر به مذاکره در مورد شط العرب نیستیم و قرارداد سال ۱۹۷۵ برای ما معتبر است که باید اجرا شود. وی اضافه کرد : صدام برای این که از بن بستی که خود درست کرده است بیرون بیاید دنبال بهانه است و می خواهد از ما قول مذاکره و چیزی شبیه به آن بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد طرح پیشنهادی حبیب شطی اظهار داشت : قرار شد آقای موسوی وزیر امور خارجه متن کامل مطالب آقای حبیب شطی را به طور رسمی به شورای عالی دفاع گزارش کند تا به آن رسیدگی شود اما در جلسه شب گذشته تنها گزارش های آقای موسوی که به تازگی از خارج بازگشته اند مطرح شد و پیشنهاد حبیب شطی به طور رسمی عنوان نشد چون در دستور کار جلسه قرار نگرفته بود و تنها آقای موسوی خلاصه ای از پیشنهادات ایشان را مطرح کرد.

وی همچنین تاکید کرد ما حرفمان تغییری نکرده است و حرف ما بیرون رفتن متجاوز ، پیدا کردن متجاوز و محاکمه آن ، گرفتن خسارت و همچنین اجرای قرارداد الجزایر است .(۴)

آخرین خبرها از اوضاع مصر پس از ترور سادات

خبرگزاری ها از قاهره گزارش دادند که جنازه انورسادات رئیس جمهور سابق مصر در میان اقدام های شدید امنیتی دیروز بدون حضور مردم به خاک سپرده شد . گروهی از سران و شخصیت های بلند پایه کشورهای غربی از جمله سه رئیس جمهور سابق آمریکا و نخست وزیر اسرائیل جنازه سادات را تا آرامگاه وی همراهی کردند. جعفر نمیری و زیاد باره روسای جمهوری سودان و سومالی تنها رهبران عرب بودند که در این مراسم شرکت داشتند. دیگر کشورهای عرب و مسلمان و کشورهای سوسیالیست از جمله اتحاد جماهیر شوروی که در تشییع جنازه جمال عبدالناصر شرکت کرده بودند در این مراسم حضور نداشتند . رضا پهلوی پسر شاه مخلوع نیز از جمله حاضران در این مراسم بود.

خبر دیگری از مصر حاکیست شهر اسیوت که در چند روز گذشته صحنه زد و خوردهای خونین میان مسلمانان مبارز و نیروهای رژیم مصر بود همچنان متشنج است ، نیروهای دولتی با تجهیزات کامل نظامی به شهر سرازیر شده و اسیوت را در کنترل گرفته اند. خبرگزاری رسمی لیبی نیز گزارش داد چریک های مصری خط راه آهن قاهره – اسکندریه را منفجر کرده اند.

همچنین یونایتدپرس در خبری گزارش داد سعدالدین شاذلی رهبر مخالفان مصر گفته است : در صورتی که حسنی مبارک خود را به عنوان رئیس جمهور آینده مصر معرفی کند وی به خشونت متوسل خواهد شد .  شاذلی گفت : ما از مردم مصر خواسته ایم تا انتخابات سه شنبه آینده را که مبارک از طریق آن خود را به ریاست جمهوری منصوب خواهد کرد تحریم کنند و در صورتی که وی انتخاب شود توسل به خشونت تنها جواب ما خواهد بود.(۵)

اساسنامه سپاه به مجلس فرستاده شد

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی ضمن اعلام برنامه های آینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد : اساسنامه سپاه برای تصویب به مجلس فرستاده شد و تلاش بر این است که حدود و ثغورش را مشخص کنیم .  وی همچنین اظهار داشت : ارتباط سپاه با روحانیت یکی از مسائل اصولی است که در دستور کار قرار داده ایم که به صورت حساب شده و اصیل سپاه را آن چنان با روحانیت مرتبط سازیم تا در آینده نیز هیچ انحرافی در سپاه به وجود نیاید و همیشه و در هر حال سپاه به عنوان یک بازوی پرقدرت روحانیت اصیل انقلابی در صحنه سیاست جامعه اسلامی حضور داشته باشد.(۶)

پی نوشت :

۱-  اطلاعات ، ۱۹ مهر ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۲- کیهان ، ۱۹ مهر ۱۳۶۰ ، صفحه ۳ ، این نامه به تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۶۰ در پاسخ به پیام ملک خالد پادشاه عربستان نگاشته شده است .

۳- کیهان ، ۱۹ مهر ۱۳۶۰ ، صفحه ۳

۴- کیهان ، ۱۹ مهر ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۵- کیهان ، ۱۹ مهر ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۶

۶- کیهان ، ۱۹ مهر ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۴

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x