تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

این همه گنده‌گویی آن هم با ۳۰۰ هزار رأی؟!/مجوز جدید دولت برای جانبازان ۷۰ درصد

  • کد خبر : 57602
  • 19 مهر 1393 - 16:12
این همه گنده‌گویی آن هم با ۳۰۰ هزار رأی؟!/مجوز جدید دولت برای جانبازان ۷۰ درصد

دستوربه نعمت زاده برای خودکفایی درفولاد، تقسیم کار برای قبح‌زدایی از فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸، تحریف و تمسخر؛ سهم دولتمردان از ۳۰/۲۰ از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

*کیهان

در جنجال بورسیه‌هااطلاعات غلط به رئیس جمهور دادند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور اگر خود را گرفتار مسائل جزئی مانند بورسیه‌ها کند، نمی‌تواند به مسائل کلان و بزرگتر کشور بپردازد.به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه مسئله بورسیه‌ها علت اصلی استیضاح وزیر علوم از سوی مجلس بود گفت: اگر کسی به متن استیضاح وزیر که از سوی نمایندگان به امضا رسید مراجعه کند خواهد دید که مسئله بورسیه‌ها یک مسئله حاشیه‌ای بوده و جنجالی که در این باره به راه افتاد از سوی برخی رسانه‌ها و دوستان دولت بود.نماینده مردم بجنورد ادامه داد: اقدامات رسانه‌ای در انتشار برخی اسامی باعث شد که آبروی افرادی قبل از اینکه اصل مسئله بررسی شود به خطر افتاده و حقوق شهروندی آنها تضییع شود؛ برخی رسانه‌ها اسامی را منتشر کردند که مجعول بود و در بسیاری موارد صحت نداشت.

جعفری با بیان اینکه مجلس در اصل مسئله بحثی ندارد و عنوان کردیم که اگر تخلف برخی در این مسئله اثبات شود حتی اگر دولت هم گذشت کند ما از آن نمی‌گذریم افزود: در مسئله اقتصادی عده‌ای فسادهای بزرگی انجام می‌دهند اما وقتی حرف از انتشار اسامی آنها می‌شود می‌گویند این اسامی در اختیار قوه قضائیه است و اگر لازم باشد قوه قضائیه اسامی را منتشر می‌کند، چگونه است که در آن مسئله مراعات حال افراد می‌شود اما در مسئله بورسیه‌ها نسبت به اصحاب علم و دانش مراعات نمی‌شود.وی با اشاره به اینکه مجلس در مسئله بورسیه‌ها بسیار جدی است افزود: وزارت علوم کمیته‌ای را برای بررسی بورسیه‌ها تشکیل داده که ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان بازوی نظارتی بدون شک نتیجه بررسی‌های این کمیته را بررسی خواهیم کرد.بنابر اظهارات نجفی سرپرست وزارت علوم در بررسی‌های اولیه معلوم شده از ۳۷۰۰ بورسیه، حدود ۳۰۰۰ نفر مشکلی ندارند و باقی مانده افراد نیز باید بررسی شوند.

در همین حال نماینده مردم پیشوا و ورامین با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مسئله بورسیه‌ها بود، گفت: رئیس جمهور تحت تأثیر اطلاعات مغرضانه‌ای که برخی اطرافیانش در اختیار وی گذاشته‌اند قرار نگیرد.سید حسین نقوی در گفتگو با مهر با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: این گونه موضع‌گیری‌ها از سوی رئیس جمهور بی‌انصافی است، دعوت می‌کنم از آقای روحانی که حداقل یک بار نطق بنده را درباره استیضاح گوش کند.نقوی حسینی ادامه داد: چرا باید چنین مطلبی از سوی رئیس جمهور مطرح شود، آقای روحانی تحت تأثیر اطلاعاتی که از سوی برخی اطرافیان وی به طور مغرضانه داده می‌شود قرار گرفته است، استیضاح کنندگان ارتباطی با بورس و بورسیه نداشته و خواستار این هستند که با هرگونه اقدامی که برخلاف قانون بوده مقابله شود.

داعش جنایت می‌کند غرب اشک تمساح می‌ریزد

رسانه‌های فرانسوی رفتار آمریکا و ۶۰ کشور مدعی مبارزه باتروریسم داعش را «اشک تمساح» توصیف می‌کنند.روزنامه فیگارو دراین‌باره استراتژی ائتلاف علیه داعش را «نسخه‌ای برای به گل‌ نشستن» توصیف کرد و نوشت: حمله هوایی کم‌شدت هیچ کمکی برای نجات مردم شهر کوبانی نمی‌کند.روزنامه لیبراسیون نیز به رفتار انفعالی در برابر داعش می‌پردازد و می‌نویسد، این نقش خشم کردها را برانگیخته است. این روزنامه همچنین به «استراتژی یک بام و دو هوای» غرب درباره کردهای عراق و سوریه اشاره می‌کند و می‌نویسد: «اوضاع بحرانی شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه، نشانگر تناقض آشکار در نگرش ائتلاف بین‌المللی نسبت به مردم کرد منطقه است».از سوی دیگر روزنامه اومانیته، سیاست آمریکا و فرانسه درباره نجات شهر کردنشین کوبانی را به «اشک تمساح» تشبیه کرد و نوشت: «در حالی که نبردهای بسیار سنگینی بین داعش و رزمندگان کرد به عنوان تنها مدافعان شهر کوبانی در جریان است، واشنگتن و متحدان عرب او در خلیج‌فارس برای خاموش کردن انتقادها و خشم جهانیان، تنها به چند حمله هوایی به مواضع داعش در اطراف کوبانی اکتفا کرده‌اند؛ حملاتی که ماهیتا نمی‌توانند تعادل قدرت در صحنه نبرد کوبانی را به نفع رزمندگان کرد تغییر دهند.

‌اومانیته، افزود: مبارزان کرد که از هرگونه پشتیبانی تدارکاتی نیروهای ائتلاف محروم گردیده‌اند، به نبردی قهرمانانه علیه نیروهای داعش همت گمارده‌اند. این در حالی است که واشنگتن و پاریس دست روی دست گذاشته و آنها در مقابل چشم‌های سربازان ترک قهرمانانه می‌میرند.این روزنامه می‌نویسد: سربازان ترک به زمین افتادن مبارزان کرد در کوبانی را نظاره می‌کنند، ولی به دستور دولت ترکیه هیچ اقدامی و کمکی برای دفاع از این رزمندگان کرد در برابر داعش نمی‌کنند.روزنامه فرانسوی خاطر نشان کرد: در کوبانی یک تراژدی در حال به وقوع پیوستن است و این در حالی است که واشنگتن و پاریس مواضع و خط‌مشی آنکارا را تقویت می‌کنند؛ آنکارا دست نگاه داشته است آخرین مقاومت رزمندگان کرد کوبانی توسط نیروهای داعش در هم شکسته شود تا پس از در هم کوبیده شدن نسبت به ایجاد یک منطقه حائل در نوار مرزی در خاک سوریه اقدام نماید.اومانیته می‌نویسد: غرب و ترکیه اجازه دادند که داعش به سهولت بر ۳۳۸ روستای کردنشین تسلط یافته و مردم این روستاها را قتل‌عام کندو جمعی را به اسارت بگیرد و بسیاری دیگر را آواره کند.

این همه گنده‌گویی آن هم با ۳۰۰ هزار رأی؟!

قائم‌مقام حزب افراطی و نیمه‌تعطیل اعتمادملی با بیان اینکه وزیرانی داریم که جواب تلفن اصلاح‌طلبان را نمی‌دهند، خواستار عزل مجموعه‌ای از مقامات و جایگزینی آنها با اصلاح‌طلبان شد. منتجب‌نیا عضو حزب اعتماد ملی است؛ حزبی که دبیر آن در انتخابات سال ۸۸ حدود ۳۰۰ هزار رأی (کمتر از آرای باطله) کسب کرد. وی در مصاحبه روزنامه آفتاب‌یزد بی‌آن که به برکناری حدود ۷هزار مدیر در طول یک سال گذشته اشاره کند، خواستار برکناری برخی مدیران و جایگزینی آنها با اصلاح‌طلبان شد. منتجب‌نیا گفته است: پیشنهاد من این است که نیروهای اصلاح‌طلبی که در حاشیه بوده‌اند و به کار گرفته نشده‌اند را بیاورند و مسئولیت‌های کلیدی را به دست این افراد لایق بسپارند.وی در ادامه بدون هیچ سندی مدعی شد: خبر دارم مجموعه‌ای شبکه‌وار علیه دولت روحانی کارشکنی می‌کنند. یک نفر از طیف دولت گذشته نقلی می‌کرد مبنی بر اینکه شبکه‌ای که الان در دولت داریم به صورت قوی کار می‌کند و اگر دستور دهیم، دولت را فلج می‌کند. دولتی‌ها باید بدانند با چنین پدیده‌ای مواجه هستند. یک شبکه اختاپوسی‌وار در درون دولت وجود دارد که به این دولت دل نبسته و دل در گرو دولت گذشته دارد. دولت با این افراد نمی‌تواند با تسامح برخورد کند.

در حالی که افراطیون همواره از عناصر پاکسازی شده ضدانقلاب در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب دفاع کرده‌اند، منتجب‌نیا با مقایسه مدیران فعلی با عناصر سلطنت‌طلب گفت: بلاتشبیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای می‌گفتند همه این نیروها را نگه داریم و چرا پاکسازی کنیم. من قبول دارم یکسری تندروی‌هایی بعد از انقلاب شد، با عده‌ای در پاکسازی‌ها با تنگ‌نظری برخورد شد(!) البته اصل پاکسازی یک ضرورت بود. کسانی که یک عمر در خدمت شاه بودند چطور می‌توانستند با انقلاب باشند. یک درصد کمی از آنها خود را منطبق کرده بودند اما درصد زیادی از آنها مانده بودند و منتظر بودند همچنان شاه برگردد. باز تاکید می‌کنم من درصدد شبیه‌سازی نیستم. اصلا اینها کجا و آنها کجا و قابل تشبیه نیست، حتی من از شبیه‌سازی‌هایی که رسانه‌ها انجام می‌دهند بدم می‌آید و گاهی مسئولان برای بزرگنمایی خود و تخریب دیگران این کار را انجام می‌دهند. اصل پاکسازی بعد از شرایط یک امر مسبوقی هست. حال دولت اگر با کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند مواجه باشد، هیچ ابایی نداشته باشد که برخی از اینها را بازنشسته یا بازخرید بکند. یا حتی عذر آنهایی که غیرقانونی آمده‌اند را بخواهد.

منتجب‌نیا مجددا در همین مصاحبه گفت: راه‌حل قضیه این است که نیروهای اصلاح‌طلب را بیاورند و در سمت‌های کلیدی بگمارند. تسامح هم نکنند و ترسی هم نداشته باشند.وی در ادامه درباره میزان موفقیت روحانی گفت: در سراسر کشور گلایه وجود دارد. درصدی از اشکال‌ها هم وارد است. ممکن است همه اشکال‌ها متوجه آقای روحانی نباشد و متوجه برخی از وزرا است. ما وزرایی داریم که بعد از وزیر شدن سرشان را انداخته‌اند پایین و رفته‌اند اصلا نگاه نکرده‌اند چه عاملی باعث پیروزی آنها شده است. تلفن آنها را هم جواب نمی‌دهند. ما وزیر داریم که تلفن بزرگان اصلاح‌طلب را جواب نمی‌دهد. حاضر نیست نامه آنها را بخواند و پاسخ دهد.یادآور می‌شود پیش از این وزیر صنعت تصریح کرده بود تاکنون ۶۰ مدیر را برکنار کرده‌ام اما باز هم می‌گویند کم است و باید تعداد بیشتری را برکنار کنی!

وزیر نفت و رئیس محیط‌زیست بپذیرند اشتباه گفته‌اند

یک عضو فراکسیون اعتدال گفت ابتکار و زنگنه اقرار کنند حرفشان درباره آلودگی بنزین تولید داخل اشتباه بوده است.عابد فتاحی از اعضای کمیسیون بهداشت و از نمایندگان حامی دولت در مصاحبه با دانا گفت: برخی‌ها با اظهارنظرات خود معتقد بودند که بنزین پتروشیمی دارای آلایندگی است اما حالا مشاهده کنند که این بنزین هیچ نوع آلودگی ندارد باید قبول کنند حرفشان اشتباه بود.فتاحی در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت درباره اینکه بنزین پتروشیمی هیچ نوع آلایندگی ندارد اظهار داشت: امروز گزارشی در این باره منتشر شد و همگان دیدند این بنزینی که اتفاقا تولید داخل است هیچ نوع آلایندگی در آن وجود ندارد.

وی گفت: خانم ابتکار و آقای زنگنه اعتقاد داشتند که بنزین پتروشیمی دارای آلودگی است و به آلوده شدن هوا هم منجر می‌شود؛ حتی بنده شاهد بودم که این دوستان عنوان کردند که بنزین‌های پتروشیمی باعث کاهش عمر اتومبیل‌ها شده است و به آنها آسیب جدی می‌رساند.عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: این افراد نباید با اظهارات خود باعث دلسردی مردم شوند، بنزین پتروشیمی تولید داخلی ماست و باید از آنها حمایت کنیم.

تقسیم کار برای قبح‌زدایی از فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸

نامه اخیر یک نماینده مجلس به رئیس جمهور مبنی بر تلاش برای رفع حصر سران فتنه، قطعه‌ای از یک پازل و در راستای قبح‌زدایی از جرم بزرگ آنان است.وبسایت نما ضمن انتشار این خبر نوشت: جمعی از دلبستگان به اصحاب فتنه، سعی بر هموار نمودن راه بازگشت آنها دارند.بر طبق این خبر در جلسه این حلقه تقسیم‌کاری انجام شده و هر یک وظیفه‌ای بر عهده گرفته‌اند. برخی اقدام به تهاجم به نقادان سابقه تاریخی میرحسین موسوی کردند، برخی سعی به زنده کردن نام موسوی و کروبی در رسانه‌ها برای مقابله با فراموشی آنها کردند و…نویسنده می‌افزاید: گویا نامه «ع-م» به رئیس جمهور به عنوان قطعه‌ای از پازل «قبح‌زدایی از جرم بزرگ»؛ وظیفه خواست پایان حصر را برعهده گرفته است. اصلی‌ترین خواسته وی در این نامه پایان حصر و محاکمه این دو نفر است.

در حالی که خود به خوبی می‌داند با حجم جرائمی که در هشت ماه فتنه‌گری رخ داد و این دو نفر فرمانده عملیات آن بودند؛ حتی براساس دیدگاه مکتوب و منتشر شده از فقهایی همچون آیت‌الله موسوی اردبیلی که سابقه رفاقت دیرین با این دو نفر دارد، حکم هر دو به عنوان باغی «اعدام» خواهد بود. اینکه وی تلقی کرده که حصر جایگزین محاکمه منتقدان خوش سابقه شده است را باید وارونه‌نمایی حقیقت دانست. شاید همان سابقه است که سبب ممانعت از محاکمه این دو گردیده تا بلکه فرصت توبه یافته و با «جبران» خطاهای خود مانع از مجازات شوند.یادآور می‌شود پیش از این شبکه دولتی انگلیس از «ع-م» به خاطر حمله به شورای نگهبان و حمایت از فتنه‌گران به عنوان اصلاح‌طلب جدید نام برده بود و این در حالی است که همین شبکه از نیروهای متدین و وفادار به نظام با عناوینی نظیر محافظه‌کار، اقتدارگرا، تمامیت‌خواه، تندرو و… نام می‌برد.

*خراسان

دستوربه نعمت زاده برای خودکفایی درفولاد

پس از ارائه گزارشی از سوی نعمت زاده وزیر صنعت در جلسه کابینه و تشریح اهمیت خودکفایی در صنعت فولاد، بنا به ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی مقرر شده است با استناد به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴، سازمان ایمیدرو نسبت به راه اندازی و بهره برداری از طرح الکترود گرافیتی با کمک بخش خصوصی اقدام و وابستگی کشور به این عنصر مهم در ذوب فلزات و صنعت فولاد را پس از دهه ها، برطرف کند.

مجوز جدید دولت برای جانبازان ۷۰ درصد

با درخواست حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید از مسئولان ارشد دولتی و موافقت صورت گرفته، به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، مقرر شده است تعداد ۹۲۰۰ خودرو با رعایت مصوبه دولت در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، برای جانبازان ۷۰ درصد با رعایت قوانین و مقررات گمرکی و اداری کشور، وارد کشور شده و در اختیار این عزیزان قرار بگیرد.

*ایران

وکیل رحیمی، محکومیت موکلش را تأیید کرد

وکیل مدافع «محمد رضا رحیمی» ضمن تأیید خبر محکومیت موکل خود، خبر محکومیت وی به ۱۴ سال حبس و چهار میلیارد تومان جزای نقدی را نادرست خواند. به گزارش ایرنا، محمدرضا نادری افزود: «در حکم صادره از سوی دادگاه، حبس و جزای نقدی وجود دارد اما اعداد و ارقام اعلام شده از سوی برخی رسانه‌ها، نادرست است.»سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اخیر خود از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت سابق خبر داد و گفت وی به حبس و جزای نقدی محکوم شده است. ۱۲ مهر ماه امسال رحیمی با ارائه لایحه به حکم دادگاه اعتراض کرد تا پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شود. محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری استان تهران نیز روز چهارشنبه گفت: «پرونده رحیمی هنوز به دیوان عالی کشور ارسال نشده و در حال فراهم کردن مقدمات برای ارسال پرونده به دیوان هستیم.»

ما کاسب فتنه نیستیم

واکنش منفی افکار عمومی به تحرک تندروها برای زمینگیر کردن مذاکرات باعث شد تا این جریان برای رفع اتهام از خود وارد عمل شود. در پی اعلام تیم مذاکره کننده هسته‌ای مبنی بر اینکه مذاکرات در مرحله آخر قرار گرفته و احتمال توافق بسیار بالاست، تندروها هم بر شدت تحرکات کارشکنانه خود برای ایجاد بن بست بر سر راه مذاکرات افزودند. افکار عمومی این جریان را با نام «کاسبین تحریم» می‌شناسد. طی روزهای اخیر بسیاری از مردم می‌پرسند آیا کاسبین فتنه قصد ندارند از کاسبی خود دست برداشته و اجازه بدهند دولت و نظام مسیر مذاکرات را با سیاست تدبیر و اقتدار پیش ببرد؟ موج همین سؤالات باعث شد تا یکی از رسانه‌های وابسته به جریان تندرو با انتشار مطلبی اعلام کند که ما کاسب فتنه و تندرو و… نیستیم. با این حال این رسانه توضیح نداده است اگر موفقیت مذاکرات باعث ضرر جناحی برای آنها نمی‌شود پس چرا تا این حد از احتمال توافق هسته‌ای حالشان بد می‌شود

تحریف و تمسخر؛ سهم دولتمردان از ۳۰/۲۰

با وجود تذکر مسئولان ونخبگان کشور، برنامه ۳۰/۲۰ به‌عنوان سیاسی ترین برنامه حوزه معاونت سیاسی صدا و سیما همچنان به رویه تمسخر وتحریف ادامه می‌دهد. این رویه پنجشنبه گذشته به‌صورت آشکار علیه سه عضو عالیرتبه دولت دنبال شد. ابتدا نویسندگان برنامه خبر تحریف شده خانم مولاوردی را دستمایه نقد قرار دادند. در این خبر تحریف شده که قبل از تلویزیون رسانه‌های تندرو منتشر کردند ادعاشده معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خطاب به زنان برای انتخابات اسفند سال آینده آماده باش داده است.  تلویزیون در ادامه با لحن پر از استهزا گفت: «با این حساب خانم‌های عزیز خیالشون راحت باشه، حداقل تا یک سال ونیم دیگه آبی از این اجاق گرم نمی‌شه. خانم‌های محترم لطفاً صبور باشید و اخم و تخم نکنید ان‌شاءالله وقتی مجلسی مطابق سلیقه ایشون و همفکرهاشون تشکیل شد، نوبت بررسی وحل مشکلات شما هم می‌رسد…» این درحالی است که شهیندخت مولاوردی صرفاً خواستار مشارکت فعال زنان در انتخابات شده بود.

این برنامه در ادامه به مسأله بورسیه‌ها پرداخته و گزارش‌های دولت و شخص رئیس‌جمهوری در مورد موج تخلفات بورسیه‌ای را به‌صورت تلویحی زیر سؤال برد و گفت: «درحد دویست سیصد تا، که در همه چهار دولت سابق هم نظر کرده بورسیه‌ای داشتیم.» مجری در ادامه ضمن انتقاد از تلاش‌های دولت برای نجات دریاچه ارومیه که شامل رهاسازی بخشی از آب سدهای ساخته شده در منطقه است، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک را نیز از انتقادهای تند و تیز خود بی‌نصیب نگذاشت. مجری برنامه با لحنی تمسخرآمیز با اشاره به سخنان اخیر حسام الدین آشنا مبنی بر ضرورت توبه به خاطرموردی دیدن مسائل ملی، بی‌توجهی به استانداردهای ملی و آینده تمدن ایرانی در سال‌های اخیر، به اعضای دولت توصیه کرد که به خاطر درگیری‌های بیهوده جناحی، سیاه نمایی و فراموش کردن مردم میان کشمکش‌های سیاسی توبه کنند. گفتنی است در انتهای این برنامه پر از نیش و کنایه علیه دولت تصاویری از مجموعه طنز قهوه تلخ به ویژه نماهایی از تجمعات درباری این مجموعه پخش شد. برنامه ۲۰:۳۰ در طول دوران دولت‌های نهم و دهم هیچ‌گاه از تخلفات کلان و مشکلاتی که سیاست‌های آن دروه در کشور پدیدآورد سخنی به میان نمی‌آورد.

*جمهوری اسلامی

* هفته نامه محلی “فردا” که در اردبیل منتشر می‌شود در صفحه اول این هفته خود نوشت استاندار اردبیل در جلسه‌ای در پاسخ به انتقادات اعضاء ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان اردبیل مشکلات موجود در عزل و نصب‌ها و اعمال نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد. وی گفت: نمایندگان مجلس هر چند در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی رأی ندادند اما به لحاظ ارتباط مداوم با وزرا و نفوذ آنان در وزارتخانه‌ها دخالت بیشتری در عزل و نصب‌ها دارند. اعضای ستاد رئیس‌جمهور روحانی در استان اردبیل طی جلسات مختلف سپرده شدن حاکمیت استان به طرفداران احمدی نژاد و بی‌توجهی به برنامه‌ها و نقطه نظرات طرفداران دکتر روحانی در مدیریت اجرایی استان و مسیر توسعه سیاسی استاندار اعتراض دارند و می‌گویند کسانی که دیروز علیه هاشمی و روحانی شعار می‌دادند اکنون بر استان حاکمیت دارند.

* یک شخصیت دانشگاهی در حرکتی نمادین ۳۰۰ کیلومتر را در طی ده روز از شهر سیدنی به شهر کانبرا که مقر دولت استرالیا در آن قرار دارد پیاده‌روی کرد تا نامه‌ای را مبنی بر تحریم رژیم صهیونیستی تسلیم مجلس این کشور کند. دکتر مارسلو سویرسکی درحال حاضر در دانشگاه کاردیف استرالیا تدریس می‌کند و یکی از بارزترین فعالان کمپین تحریم رژیم صهیونیستی است. وی در طول پیاده‌روی دست نوشته‌ای را با عنوان “اسرائیل را تحریم کنید” حمل می‌کرد که باعث واکنش‌های مثبت و حمایت عامه مردم و رانندگان از این اقدام شد. به گزارش قدسنا هدف کمپین جهانی تحریم رژیم صهیونیستی که شامل بیرون کشیدن سرمایه‌‌گذاری‌ها و اعمال مجازات علیه این رژیم است، آگاه ساختن افکار عمومی جهان از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

*قدس

تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده

نسیم: سید مهدی موسوی نژاد نماینده مجلس گفت: وزارت نفت ملزم بود اسناد واردات بنزین یورو چهار را ماهیانه به مجلس ارایه کند، درحالی که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

توصیه احمدی‌مقدم

ایسنا: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه برخورد با هنجارشکنان در مرحله زبانی برعهده مردم و در مرحله برخورد در انحصار حکومت است، گفت: از جریان امر به معروف و آمران به معروف حمایت می‌کنیم، اما نباید این انتظار وجود داشته باشد که همواره یک پلیس در کنار ناهیان منکر باشد.

هشدار درباره برخی‌ پیامک‌ها

ایرنا: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پیامکهایی با مضمون هشدارهای بهداشتی که در قبال اخذ وجه و به نام این وزارتخانه ارسال می شود، غیرقانونی و فاقد اعتبار است و هیچگونه ارتباطی با وزارت بهداشت ندارد.

بازی‌های رایانه‌ای سیاسی؟!

فرارو: محسن عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در خصوص رواج بازی‌های رایانه‌ای سیاسی در کشور هشدار داد و گفت: در برخی از این بازی‌ها شاهد ارایه نکاتی غیر مستقیم به کودکان درباره تولیدات هسته‌ای ایران هستیم.

دفاع صادق خرازی از کیارستمی

فرارو: صادق خرازی کارشناس مسایل سیاسی گفت: به وطن‌پرستی کیارستمی شهادت می‌دهم. چند شب پیش پس از مدتها دوست نازنین و فرهیخته‌ام، عباس کیارستمی را دیدم. همواره از بودن در کنار این هنرمند ارزشمند و یگانه بر خود بالیده‌ام. کیارستمی خود به تنهایی با‌ همان چمدان کوچکش، سالهاست که سفیر فرهنگی ایران است.

ادعای ممنوعیت کارشناس آژانس

باشگاه خبرنگاران: خبرگزاری رویترز مدعی شد که کارشناس آژانس انرژی اتمی که ایران اجازه ورود او به کشور را نداد، یک آمریکایی است.

هیچ مشکل امنیتی نداریم

ایسنا: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان مازندران گفت: در حوزه سیاست داخلی الان آرامش داریم و با فعالیتهای خوبی مواجه هستیم و در عین حال به قانون پایبندیم و فضا بسیار خوب است. وی افزود: ما در امنیت کامل به سر می بریم و هیچ مشکل امنیتی نداریم.

تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم

ایسنا: دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درباره ابراز نگرانی برخی پرستاران گفت: برخی از پرستاران ناراحتند، به نظر من نیز ناراحتی آنها درباره کمبود نیرو و معیشت درست است. این دولت و من به عنوان مسؤول بهداشت و درمان سعی می‌کنیم با تدبیر عمل کرده، مشکلات را در فضایی آرام و سالم حل کنیم و تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم.

فیلترینگ هوشمند

مهر: محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص نرم افزار فیلترینگ هوشمند که هفته گذشته توسط مرکز ملی فضای مجازی و موسسه تبیان رونمایی شد، گفت: این نرم افزار با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و مؤسسه تبیان زیر بار رفته و در چهار سازمان عملیاتی شده است.

ماجرای به آب انداختن جسد «بن‌لادن»

شفقنا: لئون پانتا، رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در کتاب اخیر خود با عنوان جنگ‌های ارزشمند (Worthy Fights) نوشته است اسامه بن‌لادن رهبر القاعده که اول ماه می ۲۰۱۱ در ابیت آباد پاکستان کشته شد، درحالی در داخل دریا انداخته شد که به بدن او زنجیرهایی با وزن بیش از ۱۳۶ کیلوگرم پیچیده شده بود.

رهبر معنوی داعش در ترکیه آزاد شد

فارس: پایگاه آمریکایی «واشنگتن پوینت» گزارش داد «ابو هنزله»، ملقب به «رهبر معنوی داعش در ترکیه»، دیروز از زندان آزاد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x