تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

اگر توانایی مبارزه با اشرار را ندارند اجازه ورود به آن کشور را بدهند/ توصیه به ناهیان از منکر

  • کد خبر : 57621
  • 19 مهر 1393 - 16:29
اگر توانایی مبارزه با اشرار را ندارند اجازه ورود به آن کشور را بدهند/ توصیه به ناهیان از منکر

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: مگر می‌شود گروه‌های تروریستی از عمق یک کشور به نقاط مرزی ما حمله کنند و دوباره به آن کشور بازگردند، آن‌ها باید پاسخگوی این ناامنی‌ها باشند.

به گزارش  کمال مهر، سردار “اسماعیل احمدی مقدم”، فرمانده نیروی انتظامی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک اعیاد ذی‌الحجه در خصوص مأموریت‌های پلیس اظهار داشت: تلاش جهادی و اقتدار، هدف اصلی در مأموریت‌های پلیس و نیروی انتظامی در هر کشوری است که در جمهوری اسلامی ایران معنا و ویژگی‌ خاصی دارد.

وی افزود: اقتدار، قدرت مشروع در برابر خواست مردم و درک صحیح از نیازهای مردم را باید در پی داشته باشد و نیروی انتظامی بتواند برای پشتوانه مردمی آن را فراهم کند.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: نیروی انتظامی امروز باید سطح قدرت گفتمانی، فرهنگی، اجتماعی، حل مسائل امنیتی و قدرت اصلاح سازمان‌ها از مفاسد و ارتقاء سلامت روز افزون سازمانی خود را بالا ببرد.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی نباید از تحولات بیرون قافل بماند زیرا عرصه‌های جدید و تغییرات اجتماعی در مأموریت ما اثر گذار است و ما با اشراف به تمامی مسائل می‌توانیم از مردم حمایت کنیم.

سردار احمدی مقدم گفت: اقتدار باید روزآمدی و کارآمدی در پی داشته باشد و باید بدانیم اقتدار از مسیر کارآمدی بدست می‌آید و به معنی آن است که بتوانیم از دانش و علم روز به درستی بهره‌برداری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه جلب رضایت مردم اقتدار را برای پلیس به همراه دارد، افزود: خودکفایی ما در دانش و علوم امروز مشهود است و نیروی انتظامی تا به امروز به هیچ کشوری وابسته نبوده است.

وی با بیان اینکه ما امروزه درحال پیشرفتیم و باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، تصریح کرد: قدرت اشراف اطلاعاتی این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم تهدیدات را از بین ببریم که کارآمدی اقتدار فقط از مسیر تلاش جهادی ممکن است و باید در تلاش جهادی هدف مشخص و مشروح باشد.

سردار احمدی مقدم افزود: در حالی که ما می‌خواهیم امروزه اقتدار خود را افزایش دهیم تحولات مهمی در دنیا در حال وقوع است و دنیا در تمامی بسترها درحال پیشرفت‌های بسیاری از جمله در اینترنت، ماهواره و از همین قبیل مسائل است که این بسترها پایه‌ای برای تهاجم فرهنگی علیه ملت‌ها است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: امروزه صدها کانال تلاش می‌کنند که در فرهنگ ما رخنه ایجاد کنند و جوانان ما را آن‌طور که می‌خواهند مورد هدف قرار بدهند تا به اهداف خود برسند که در جامعه ایرانی شاهد آن هستیم که غربی‌ها به صورت هدفمندتر و هوشمندانه‌تر برای هدف قرار دادن فرهنگ کشورمان تلاش می‌کنند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، تروریسم و ناامنی در مرزهای شرقی و غربی به بی‌ثباتی در کشورهای همسایه دامن زده، تصریح کرد: این موارد امروز بسترهایی برای ایجاد ناامنی توسط سوداگران غرب و گروه‌های تروریستی بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قدرت‌های غربی این تروریست‌ها را راه اندازی کرده‌اند، گفت: قدرت‌های غربی باعث و بانی به وجود آمدن این تروریست‌ها هستند و با حرکات نمایشی خود که علیه این تروریست‌ها راه انداخته‌اند هم به بن‌بست رسیده اند و اذعان به عجز و ناتوانی در مواجهه با تروریست‌ها دارند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امروزه دغدغه اصلی مردم کشور ما سرقت‌های خرد و اعتیاد به مواد مخدر است، اظهار داشت: با توجه به امنیت کشورمان مردم ما دغدغه‌ امنیتی ندارند اما مردم شمال عراق دنبال حفظ جان، مال و ناموس خود هستند که با ایجاد ناامنی در این کشورها دیگر در آنجا تولید و دانش مطرح نیست زیرا امنیتی در آن کشورها وجود ندارد.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: در حالی‌که تلاش می‌کنند گروه‌های وابسته‌ای مواد مخدر را به کشور ما سوق بدهند، با حضور مقتدرانه ما هر روز عرصه برای آنها تنگ‌تر می‌شود، گرچه دشمن هم بیکار نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: همین حملات‌ها گاه و بی‌گاه به مرزهای شرقی هشدار و هویداست که می‌خواهند این حضور مقتدرانه ما را در صحنه نبرد با اشرار به چالش بکشد که آن‌ها این اقدامات را تا چند سال قبل در عمق کشور مانند کرمان، یزد و خراسان جنوبی انجام می‌دادند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امروز حملات این اشرار و گروه‌های تروریستی به نقطه صفر مرزی کشور انتقال یافته، گفت: این حملات در مرزهای شرقی ما نشان از عجز  و ناتوانی کشورهای همسایه ما است و آن‌ها باید مسئولیت‌های خود را بپذیرند.

وی افزود: مگر می‌شود گروه‌های تروریستی از عمق یک کشور به نقاط مرزی ما حمله کنند و دوباره به آن کشور بازگردند و آن‌ها باید پاسخگوی این ناامنی‌ها باشند و اعلام کنند اگر توانایی مبارزه با این اشرار را ندارند اجازه ورود به آن کشور را به ما بدهند تا ما بتوانیم آن‌ها را سرکوب کنیم.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: مگر می‌شود که آن‌ها باحمله به مرزهای ما به آن کشورها فرار کنند و تحت حمایت چتر امنیتی کشورهای همسایه هم باشند، این حرف‌ها پذیرفتنی نیست و بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌هاست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: اکنون دغدغه مردم ما در کشور سرقت‌های خرد، اعتیاد، تهاجم فرهنگی و قدری کم‌حوصلگی و خشونت در نزاع‌های شخصی است که ۶۰ درصد از قتل‌های کشور ما در این نزاع‌ها به وقوع می‌پیوندد و از قبل طراحی شده نیست.

وی با بیان اینکه در کل، جرائم کشور ما درحال کاهش دائمی است، گفت: رفتارهای تروریستی،‌ قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف از قبیل جرائمی است که در کشور در حال کاهش است و ما باید توجه داشته‌ باشیم که به آمارهای غلطی که از سوی بعضی از افراد گفته می‌شود توجهی نداشته باشیم زیرا بعضی از این آمارها هم‌پوشانی دارد.

سردار احمدی مقدم در رابطه با آمار مصرف مشروبات الکلی در کشور افزود: آمار مصرف مشروبات الکلی که مرکز تحقیقات ما و گزارش رسمی وزارت بهداشت را هم در نظر دارد این را می‌گوید که الکلیست‌های ما یک دهم جمعیت معتادان ما را در بر می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان بحث کارآمدی نیروی انتظامی در کشور اظهار داشت: امروز جمعیت شهر‌نشینان ما ۶۰ میلیون نفر است که نشان از ۲.۵ برابر شدن این جمعیت از سال ۷۰ به بعد را دارد و راه‌های ما سه برابر، تعداد استان‌های ما ۱.۵ برابر، تعداد شهرهای ما ۲ برابر و خدمات فرودگاهی از قبیل صدور گذرنامه از سال ۷۰ تا به امروز ۵ تا ۷ برابر افزایش پیدا کرده است که با توجه به افزایش ۲۰ درصدی نیروهای پلیس نشان از کارآمدی نیروی انتظامی دارد.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: امروز کشور ما به بلوغ خوب و جامعی در حوزه اطلاعاتی و امنیتی رسیده و با همکاری عزیزان ما در بسیج، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی کشور توانسته‌ایم امنیت کاملی را در کشور گسترش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش پایانی سخنان خود به بحث آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب همگانی و وظیفه آحاد جامعه اسلامی است که وظیفه اصلی آن بر دوش حکومت است که اولین اقدام حکومت دینی آن است که بسترهای دینی را در جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: در احکام امر به معروف که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند و اکثر علمای دینی هم تأیید کرده‌اند، کار زبانی بر دوش مردم است و در قسمت برخورد در حیطه حکومت است که برای انجام امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همکاری مردم و همه سازمان‌های ذیربط هستیم.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: اگر بخواهند سازمان مردم‌نهادی همچون حفاظت از دریا و جنگل که تشکیل شده، در رابطه امر به معروف و نهی از منکر هم تشکیل دهند ما از آن حمایت می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما از جریان امر به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کنیم اما نباید این انتظار در جامعه باشد که در کنار هر ناهی از منکر، پلیس بایستد که اگر تعرضی به وی شود پلیس از او حمایت کند که این نشدنی است اما به همه یگان‌های خود نیز ابلاغ کرده‌ایم که اگر اقدامی علیه ناهی از منکر و تعرضی به وی صورت گیرد آن‌ها باید در اولویت به آن رسیدگی کنند زیرا نیروی انتظامی در دفاع از حقوق مردم و مبارزه با ناهنجاری ها و جرائم جدی‌است و سستی در آن راه ندارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x