تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

کشف بزرگترین محموله هروئین آلمان در سیر ترشی ایران+عکس

  • کد خبر : 57467
  • 18 مهر 1393 - 21:19
کشف بزرگترین محموله هروئین آلمان در سیر ترشی ایران+عکس

این گروه شبکه‌ای است که سال‌ها در کار قاچاق مواد مخدر است. راننده کامیون ایرانی نیز دستگیر شده اما هنوز معلوم نیست که از این محموله اطلاع داشته است یا نه.

به گزارش  کمال مهر ، پلیس آلمان ۳۳۰ کیلوگرم هروئین به ارزش برآوردی ۶۳ میلیون دلار را در شیشه‌های خیارشور و سیرترشی ایرانی کشف کرد. گفته می‌شود این بزرگ‌ترین کشف محموله هروئین در آلمان است.

پلیس آلمان در شهر اسن، ۳۳۰ کیلوگرم هروئین را در یک کامیون ایرانی کشف کرد که گفته می‌شود این بزرگ‌ترین کشف محموله هروئین در آلمان است. در طول سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۷۰ کیلوگرم هروئین در این کشور کشف و ضبط شده بود.

کشف بزرگترین محموله هروئین آلمان در سیر ترشی ایران+عکس

در این مورد دویچه وله گزارش داده که پلیس ‌آلمان ۳۳۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده را در محموله‌ای از ایران کشف کرد و این بزرگ‌ترین محموله هروئینی است که در طول چند دهه گذشته در آلمان کشف و ضبط شده است و دو برادر هم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

در این ارتباط رویترز نیز نوشته است: هروئین‌های کشف‌شده در شیشه‌های خیارشور و سیرترشی ایرانی جاسازی شده بود و معادل ۵۰ میلیون یورو قیمت دارد. در این رابطه پنجشنبه ۹ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر پلیس آلمان در شهر اسن، واقع در غرب این کشور، دو مرد را دستگیر کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان این محموله از ایران وارد شده و دو فرد دستگیرشده برادر هستند که با یک گروه قاچاق مواد مخدر عراقی -سوری رابطه داشته‌اند. این گروه شبکه‌ای است که سال‌ها در کار قاچاق مواد مخدر است. راننده کامیون ایرانی نیز دستگیر شده اما هنوز معلوم نیست که از این محموله اطلاع داشته است یا نه.

مظنونان این پرونده

طبق گزارش دویچه‌وله که در این مورد تصاویر انتهای این گزارش را هم منتشر کرده، اداره فدرال جنایی آلمان ماه‌ها زیر سرپرستی دادستانی اسن مشغول تحقیق در مورد گروهی بود که به مدت چندین سال مقادیر زیادی از مواد مخدر را به اروپای غربی قاچاق می‌کردند. این گروه سوری ـ عراقی مدت‌هاست که مورد سوء ظن قرار دارد و تصور می‌شود که سال‌ها است مواد مخدر را در محموله‌های سبزیجات جاسازی و به اروپای غربی منتقل می‌کند.

کشف بزرگترین محموله هروئین آلمان در سیر ترشی ایران+عکس

علاوه بر دو برادر یادشده صاحبان شرکت‌هایی که احتمالا دریافت‌کنندگان این محموله هستند نیز مظنون به مشارکت با این ماجرا هستند. به گفته اداره فدرال جنایی آلمان، مظنونان دیگری نیز در این پرونده در داخل و خارج از آلمان وجود دارند که پلیس سرگرم تحقیق در باره آنان است.

یورگ تسیرکه، مدیر اداره فدرال جنایی آلمان به خبرگزاری آلمان گفت‌: تحقیقات ما شبکه بین‌المللی خرید و فروش سازمان‌یافته مواد مخدر و سود فوق‌العاده حاصل از آن را مستند کرده است.

به گفته او، این کشف بی‌سابقه نشان می‌دهد که محموله‌های بزرگ به آلمان هم حمل می‌شوند و برای مبارزه با این پدیده نیاز به کار تحقیقی قاطعانه بین‌المللی است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x