تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

مراسم عشاق حسینی در آمرلی + تصاویر

  • کد خبر : 57532
  • 18 مهر 1393 - 22:31
مراسم عشاق حسینی در آمرلی + تصاویر

استقبال قابل توجهی از این مجلس بزرگ حسینی که مداح معروف عرب، نزار القطری در آن به مداحی پرداخته بود، صورت گرفته است.

به گزارش کمال مهر به نقل از رجا، شبکه الکفیل وابسته به تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس علیه‎السلام (عتبه المقدسه العباسیه) از حضور هیاتی متشکل از خدام و مادحین این عتبه در شهر تازه آزاد شده آمرلی، برای اعلام حمایت از مردم شیعه و ترکمن این شهر و کمک به بازسازی آمرلی در عراق خبر داد، حضوری که البته با تشکیل یک مجلس بزرگ حسینی به میزبانی تولیت آستان مقدس اباالفضل العباس همراه بوده است.
چند هفته پس از آزادسازی شهر ترکمن و شیعه آمرلی از محاصره گروه داعش که با مقاومت ۸۰ روزه مردم این شهر همراه بود، اینک، هیاتی از عتبه عباسیه، برای سرکشی به این شهر و اعلام حمایت از مردم  آمرلی به این شهر تازه آزاد شده سفر کرده‎اند، تا با برگزاری یک مجلس بزرگ حسینی از برنامه ویژه عتبه عباسیه برای حمایت مادی و معنوی از مردم آمری خبر بدهند.

این در حالی است که استقبال قابل توجهی از این مجلس بزرگ حسینی که مداح معروف عرب، نزار القطری در آن به مداحی پرداخته بود، صورت گرفته است. استقبالی که نشان می‎دهد ۸۰ روز مقاومت این مردم در مقابل گروه تروریسی داعش، با اتکا به این شور حسینی ممکن شده است.

عتبه عباسیه اعلام کرده است، این سفر برای اعلام حمایت از مردم آمرلی صورت پذیرفته که در سه محور عمده اعمال خواهد شد:
۱٫    تشکیل گردان نظامی باعنوان «گردان آمرلی استوار» و تشکیل یک پادگان در این شهر به منظوز آموزش نیروهای مردم که تحت آموزش قرار گرفته و ذیل تیپ نظامی العباس و ابسته به عتبه مقدسه عباسیه دسته بندی خواهند شد. این اقدام برای جلوگیری از تکرار ماجرای محاصره آمرلی و کمک برای آزادسازی مابقی نقاط عراق صورت خواهد پذیرفت.
۲٫    بخش خدمات عمومی و فضای سبز عتبه مقدسه نیز متعهد شده است تا در خیابان‎ها و ورودی و خروجی این شهر اقدام به درختکاری نموده و نمای ظاهری شهر را از حالت یک شهر جنگ زده خارج کند.
۳٫    این عتبه متعهد شده است تا بواسطه رایزنی با وزارتخانه‎های دولت عراق، پروژه بازسازی شهر آمرلی را در دستور کار قرار دهد از سوی دیگر با ترغیب صاحبان ثروت و متمولین عراقی برای کمک به بازسازی این شهر، کمپین بازسازی آمرلی را راه‎اندازی کند.
هدف عتبه عباسیه از این طرح، روحیه بخشی به مردم آمرلی و کمک به آنها برای خودکفایی در امر اداره شهر و همچنین تامین امنیت شهر آمرلی عنوان شده است، طرحی که با استقبال گسترده و ویژه مردم ترکمن این شهر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x