تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

  ماهرترین ضربه آزاد زن جهان کیست؟

  • کد خبر : 57375
  • 18 مهر 1393 - 2:03
  ماهرترین ضربه آزاد زن جهان کیست؟

به طور حتم متخصص‌ترین ضربه آزاد زن جهان را باید مردی از یوگسلاوی سابق نامید.

به گزارش  کمال مهر، “سینیشا میهایلویچ” متولد ۲۰ فوریه ۱۹۶۹ با ۴۵ سال سن دست کم بیش از ۷۵ ضربه آزاد منتج به گل در رقابت های باشگاهی ومبلی داشته که یکی از ان ها گل مشهور وی به “نیما نکیسا” است.
“سینیشا میهایلویچ” با وجود این که مدافع اخر به شمار می رفت اما به دلیل ضربات ازاد باورنکردنی که حتی یکی از انها از فاصله ۴۵ متری و یکی دیگر از انها از روی کرنر به ثمر نشست.
“سینیشا میهایلویچ” فوتبال حرفه ای خود را از بوروویوگسلاوی اغاز کرد و در ۴۱ بازی ۵ گل به ثمر رساند که ۳ مورد آنها از روی نقطه ضربات ازاد بوده است.
میهایلویچ پس از ان به ویودینا در سال ۱۹۸۸ پیوست و طی ۲ سال در ۷۳ بازی، ۱۹ گل به ثمر رساند. وی در سال ۱۹۹۰ به ستاره سرخ بلگراد پیوست و درخشش خود را به مسئولان تیم ملی یوگسلاوی سابق با ضربات ازاد دیدنی در رقابت های اروپایی و به ثمر رساندن ۹ گل نشان داد.
وی پس از رساندن ستاره سرخ بلگراد به فینال جام باشگاه های اروپا در سال ۱۹۹۲، به آاس رم در رقابت های کالچو پیوست و در ۵۴ بازی تنها یک گل به ثمر رساند و تاریک ترین نقطه وی در زندگی در جمع جالوروسی ها رقم خورد.
در سال ۱۹۹۴ میهایلویچ به سمپدوریا پیوست و در ۱۱۰ بازی طی ۴ فصل ۱۲ گل به ثمر رساند و برای بار دوم نیز به فینال جام باشگاه های اروپا رسید. اما نقطه عطف وی به پیوستن این ستاره درخشان ضربات ازاد در سال ۱۹۹۸ به لاتزیو برمیگردد. عضویت وی در جمع فیروزه ای پوشان رمی خوش یمن بود و در جام جهانی ۱۹۹۸ خوش درخشید و برترین ضربه ازاد زن جام ۹۸ فرانسه لقب گرفت .حتی زمانیکه دلاورمردان فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ در حال خلق شگفتی در مقابل یوگسلاوی سابق با تساوی۰-۰ بودند ناگهان  سینیشا میهایلویچ در دقیق ۷۵ با ضربه ازاد دیدنی دروازه نیما نکیسا را گشود.
وی ۶ سال دیدنی را در لاتزیو گذراند و هر افتخاری را در سطح اروپا و ایتالیا کسب کرد به گونه ای که وی با ضربات ازاد دیدنی سهم مهمی در قهرمانی بیانکوچلستی ها در سال ۲۰۰۰ و قهرمانی جام در جام اروپا و حتی سوپر جام اروپا برابر منچستر یونایتد قدرتمند داشت.
پیوستن وی به لاتزیو بدترین خاطره هواداران دیگر تیم رمی آاس رم است . پس از بحران مالی لاتزیو، وی با توجه به رابطه خوب با مانچینی سرمربی آن زمان اینتر میلان  به جمع نراتزوریها  پیوست. میهایلویچ در اواخر دوران حرفه ای خود در جمع ابی پوشان میلانی طی ۲۵ بازی ۵ گل به ثمر رساند .
میهایلویچ در ۶۳ بازی ملی ۱۰ گل که ۹ تای ان از روی ضربه ازاد بود به ثمر رساند و حتی کاپیتان و سرمربی صربستان نیز شد .
انتهای پیام./
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x