تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

ماجرای بذل و بخشش عتیقه‌جات آقای بهاری و آخرین بازمانده / ضدانقلاب فحش نیست!/ تلاش مطهری برای سوال از روحانی

  • کد خبر : 57380
  • 18 مهر 1393 - 2:07
ماجرای بذل و بخشش عتیقه‌جات آقای بهاری و آخرین بازمانده / ضدانقلاب فحش نیست!/ تلاش مطهری برای سوال از روحانی

 این هفته از خیابان یک طرفه “اصلاحات” رد شدیم و به موزه عتیقه‌جات آقای بهاری رسیدیم که جدیدا مثل اینکه خبر رسیده قصد بذل و بخشش آن را دارد!

به گزارشکمال مهر، امروز خیلی خوشحال هستیم که میتونیم دومین بسته “خبر تو خبر” رو خدمتتون ارائه کنیم. امیدواریم این بسته خبری، مورد پسند شما دوستان خوب قرار بگیره.

این هفته هم از همه جا براتون خبر آوردیم. تنوع خبری این هفته ما، نسبت به هفته گذشته، بزنم به تخته! بیشتر شده و سعی کردیم از تمرکز بر روی یک موضوع خودداری کنیم چون همیشه تلاش کردیم کلیشه ای صحبت نکنیم تا حوصله شما عزیزان سر ریز! نشه.

شروع “خبرتوخبر” این هفته با موضوع وحدت اصولگرایان هست. به هر حال هر چه قدر جلوتر میریم بحث وحدت جریان اصولگرایی مهم‌تر میشه و باید مقدم بر دیگر موضوعات بهش بپردازیم.

وحدت با “مصباح”…آری یا نه؟

این روزها اصولگرایان خیلی تلاش می‌کنند که پای پایداری‌ها، این جبهه تازه به جرگه احزاب پیوسته را به میدان وحدت باز کنند. وحدتی که توسط پدر معنوی این جبهه یعنی آیت الله “مصباح‌یزدی” به طور قاطع رد شده است.

در همین ارتباط، “محسن غرویان”(استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌ خمینی) در گفتگو با خبرگزاری “ایلنا” با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح‌یزدی اعتقادی به وحدت ندارند، بیان داشت: من با شناختی که از آیت الله مصباح‌یزدی دارم؛ معتقدم که هر کسی از اصولگرایان باید راه خود را برود و تلاش در رابطه با وحدت پیرامون مصباح‌یزدی کاری بیهوده است، چرا که او اعتقادی به وحدت ندارد.

“ابوالقاسم رئوفیان”(دبیر کل حزب ایران زمین) هم در گفتگو با خبرگزاری ایلنا درباره وحدت اصولگرایان با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار داشت: به نظر من تنها در صورتی بحث محوریت آیت‌الله مصباح یزدی به نتیجه خواهد رسید که معجزه‌ای اتفاق افتاده باشد. به نظر من تنها اگر این اعجاز رخ بدهد وحدت اصولگرایان پیرامون مصباح یزدی شکل می‌گیرد.

“صاحب حجتی”(عضو جامعه اسلامی مهندسین) در گفتگو با “باشگاه خبرنگاران”، گفت: در حال حاضر اصولگرایان از محوریتی که بتواند تفکرات مختلف اصولگرایی را دور خود جمع کند، بی بهره‌اند.

وی همچنین با نام نبردن از فرد خاصی، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد و جریان‌ها در میان اصولگرایان در خلاف جهت مسیر وحدت حرکت می‌کنند.

اما از طرفی دیگر حجت‌الاسلام “محمدناصر سقای‌ بی‌ریا”(سخنگوی جبهه پایداری) در گفتگو با خبرگزاری “میزان” از جلسات مستمر آیت‌الله مصباح‌یزدی با حجت‌الاسلام “سید رضا تقوی” پرده برداشت و گفت: جبهه پایداری از ابتدای شروع کار خود، وحدت با اصولگرایان را سرلوحه کاری خود قرار داده است.

همایش وحدت اصولگرایان

همایش سراسری اصولگرایان همزمان با “جشن بزرگ ولایت” روز شنبه ۱۹ مهر ماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و با حضور طیف‌ها و احزاب و تشکل‌های مختلف اصولگرایی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط  “حسین ابراهیمی”( عضو جامعه روحانیت مبارز) در گفتگو با خبرگزاری “فارس”، گفت: اصولگرایان با این نشست‌ها به یکدیگر نزدیک شوند و بتوانند جریاناتی که تا به حال به هم نپیوستند، به یکدیگر بپیوندند.

وی افزود: این همایش به هیچ عنوان انتخاباتی نیست و رویکرد آن همگرایی اصولگرایی است.

شوخی ائتلاف

“قدرت‌الله علیخانی”(نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی) در گفت‌و‌گو با “ایسکانیوز”، ائتلاف “هاشمی”، “ناطق نوری” و “خاتمی” برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی را شوخی دانست و اظهار داشت: شأن و جایگاه آقای هاشمی اجل بر این است که در این مسائل وارد شود. آقای ناطق نوری هم در این مسائل ورود پیدا نمی‌کند.

بدون ائتلاف هم برنده هستیم!

“محسن مهرعلیزاده” همان کسی است که خیلی‌ها معتقدند، اگر وی به همراه “مصطفی معین” از صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ کناره‌گیری می‌کرد، وضعیت اصلاح‌طلبان در آن انتخابات بهتر می‌شد.

اما حالا و بعد از گذشت ۹ سال از تشتت آرا در میان اصلاح‌طلبان، معاون دولت “محمد خاتمی” در گفتگو با خبرگزاری “ایسنا”، صحبت هایی را درباره انتخابات مجلس دهم، حرکت قطار اصلاحات بر روی ریل‌های دوم خرداد و شهرداری تهران، مطرح کرد.

گزیده صحبت‌های مهرعلیزاده:

*قطعا اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آتی، لیست واحدی خواهند داشت؛ گرچه با توجه به فضایی که در جامعه به وجود آمده و رویکردی که مردم در انتخابات سال گذشته نشان دادند حتی اگر اصلاح‌طلبان لیست واحدی هم معرفی نکنند همچنان شانس موفقیت بیشتری دارند.

*من بر این باور نیستم که آقای “خاتمی” به دنبال خلق جریان جدید اصلاح‌طلبی با مشی اعتدال هستند،بلکه معتقدم که مواضع اخیر ایشان در ادامه همان مواضعی است که آقای خاتمی از جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۷۶ تاکنون مطرح کرده‌اند.

*در مورد شهرداری تهران با بنده صحبت‌هایی انجام گرفت و از من برنامه‌ای خواسته شد؛ اما در روند انتخاب کاندیدا پس از اینکه نظرات مختلف جمع شد، اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که فرد دیگری را به عنوان کاندیدای شهرداری خود مطرح کنند.

حمایت از چهره‌های معتدل اصولگرا

“مصطفی کواکبیان”(رئیس حزب مردم سالاری) در گفتگوی تفصیلی با “باشگاه خبرنگاران” درباره پشت پرده مسکوت ماندن طرح قانون احزاب، احتمال حضور “محمدرضا عارف” در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و حمایت اصلاح طلبان از اصولگرایان، صحبت هایی را به میان آورد.

گزیده صحبت‌های کواکبیان:

*نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشتم و مضرات طرحی(طرح سه ماهه قانون احزاب) که در مجلس مطرح بود را گوشزد کردم و حتی با برخی از نمایندگان مجلس از جمله “غلامعلی حداد عادل” تماس برقرار کردم و خواهش کردم که این طرح فعلا  مسکوت گذاشته شود و در نهایت با اخذ ۱۳۲ رای این طرح از سوی مجلس مسکوت ماند.

* پیش‌بینی کردیم که در آینده از عارف برای حضور در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دعوت کنیم چرا که معتقدیم تنها راه چاره‌ای که اکثریت مجلس را بدست آوریم، انجام درون تشکیلاتی اصلاح طلبان است و اگر قرار باشد که لیست‌های مختلفی منتشر شود باید پیش بینی کنیم که پیروز انتخابات نخواهیم شد.

*در برخی شهرها مجبور می‌شویم که از چهره‌های معتدل اصولگرا حمایت کنیم و این اقدام ما به این دلیل است که از ورود چهره‌های افراطی به مجلس دهم ممانعت کنیم و این یک نکته است؛ گاهی مجبوریم در یک شهر از کسی حمایت کنیم که اقل‌الضرر است تا اکثر‌الضرر؛ و این اقدام اشکالی ندارد،‌ بلکه یک کار سیاسی است.

احترام “خاتمی” برای من واجب است اگر وی هم بخواهد لیست بدهد حتما از کانال یک حزب یا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید این کار را بکند و از آن طرف برای شخصیتی همچون “محمدرضا عارف” هم احترام قائلم. او هم باید از کانال یک حزب به عرصه انتخابات وارد شود. بنیاد فلان- خیلی مورد احترام است اما ما باید به فکر تقویت احزاب در کشور باشیم.

بازمانده

در روزهایی که اکثر قریب به اتفاق اصولگرایان، در اظهار نظراتی هم‌نوا، ساز پایان دوران احمدی‌نژاد را می‌نوازند، تنها بازمانده‌ای که در قاموس دفاع از وی، شجاعانه برخواسته و در قالب مصاحبه‌های پرتکرار، در عالم رسانه خودی نشان می‌دهد،”عبدالرضا داوری” است. وی که در حال حاضر، مدیر مسئول روزنامه “شهروند” است، این بار و در گفتگو با پایگاه خبری – تحلیلی “پیام نو”، حرف‌های دور از انتظاری را درباره نوع تعامل جبهه پایداری با احمدی‌نژاد مطرح کرد.

وی گفت: این جبهه پایداری است که از احمدی‌نژاد دعوت می کند و به آن نیازمند است و نه برعکس.
داوری افزود: مضاف بر اینکه همه اقشار جامعه، اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان دوره‌های مختلف مجلس و نیز چهره‌های سرشناس اصلاحات با آقای احمدی‌نژاد دیدار دارند.

این در حالی است که هفته گذشته، “داوری” در گفتگو با خبرگزاری “ایلنا”، خطاب به اصولگرایان درباره بازگشت به قدرت، گفت:  اصولگرایان اگر می‌خواهند مجددا به قدرت بازگردند باید دعا کنند تا آقای احمدی‌نژاد راضی به کاندیداتوری شود!

بابک بی بهانه!

چندی پیش وزارت دارایی انگلیس با استناد به حکم دادگاه اتحادیه اروپا، شش فرد و موسسه از جمله اموال و دارایی‌های آقای هزار چهره نفتی! را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد. در پی رفع این تحریم‌ها، امیدواری‌هایی برای ایجاد گشایش در پرونده “بابک زنجانی” ایجاد شده است.

در همین ارتباط، “عزت‌الله یوسفیان ملا”(عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی) در گفتگو با روزنامه “ایران”، اظهار داشت: قطعا این حکم، منجر به گشایش‌هایی در این پرونده می‌شود چرا که برخی کشو‌رهای اقماری اتحادیه اروپا مثل تایلند و مالزی به دلیل پیروی از اتحادیه اروپا و تحریم‌های اعمال شده از سوی این اتحادیه، از همکاری در این پرونده خودداری می‌کردند.

توقعی از وزرا نداریم!

حجت‌الاسلام “مرتضی آقاتهرانی”(دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی) در گفت‌وگو با خبرگزاری “تسنیم” با بیان اینکه در داخل و خارج از مجلس هرکس در هر کجا در موضوعی نظری خلاف نظر دولت دارد، وی را به جبهه پایداری منتسب می‌کنند، گفت: به طور مثال گفته می‌شود پایداری وزیر علوم را استیضاح کرد و یا هر نماینده‌ای حرفی از سؤال و یا استیضاح وزیری می‌زند، وی را منتسب به جبهه پایداری می‌کنند.

آقا تهرانی تاکید کرد: توقع خاصی از وزرا نداریم و فقط دلمان می‌خواهد کارها و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

دست و دلبازی جدید “آقای بهاری”

رئیس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام “سید حسن خمینی”(تولیت آستان حضرت امام خمینی) مجموعه هدایای دوران ریاست جمهوری خود را به این موزه و آستان اهدا کرد.

البته معلوم نیست که این هدایای بخشیده شده، چه مقدار از آن دو هزار و ۲۸۳ قطعه‌ای را شامل می‌شود که اوایل تابستان ۹۲ به ساختمان “لادن” و بعدا به “ولنجک” منتقل شده‌‌اند.

راهی برای فتنه نمانده اما…

“محمدرضا باهنر”(نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با روزنامه “اعتماد” از پایان دوران فتنه‌گران، عدم جذابیت احمدی‌نژاد! و حداکثر تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت، صحبت‌هایی را به میان آورد.

گزیده صحبت های باهنر:

*من فکر می‌کنم راهی برای بازگشت اینها(موسوی و کروبی) به نظام وجود ندارد. اما یک کسی مثل آقای خاتمی بالاخره نقش ایشان در جریانات فتنه، نقش بالایی بود. اینها باید جبران شود. اگر جبران نشود و با سکوت برگزار شود، جور درنمی‌آید.

*دوران شخص احمدی‌نژاد تمام شده است. یعنی اسم این فرد دیگر جذابیت و رأی‌آوری ندارد.

*ما نگرانیم که دوباره سهل‌انگاری شود و تندروها بیایند و میدان را از دست اصلاح‌طلبان معتدل بگیرند.

*در اصولگرایان هم معتدل و هم تندرو داریم و خیلی‌ها تصور می‌کنند که جریان معتدل اصولگرا باید به اصلاح‌طلبان معتدل نزدیک شود، اما بنده نظرم این است که باید حداکثر تلاش‌مان را بکنیم تا اصولگرایان به اتحاد برسند.

ندای حمایت “خرازی” از خاتمی

“صادق خرازی”، سفیر اسبق ایران در فرانسه که با همراهی نسل دوم اصلاح طلبان با خود، نامش را با ندای تحول خواهی در جریان اصلاحات، بر سر زبان‌ها انداخت، این بار و در گفتگو با روزنامه “الحیات”، بار دیگر حمایتش را از رئیس دولت‌های هفتم و هشتم ابراز کرد و گفت: “خاتمی” به رهبری، قانون اساسی و ولایت‌فقیه در نظام سیاسی معتقد است. او بسیاری از حوادث سال ۲۰۰۹ را تأیید نکرد.

خرازی برای “خاتمی” سنگ تمام گذاشت، آنجا که وی را “رئیس بلامنازع جریان اصلاحات” برشمرد.

خرازی بیان داشت: خیلی‌ها در باتلاق حوادث ۲۰۰۹ فرو رفتند. برخی دچار اشتباه شدند، همانگونه که اصلاح‌طلبان شدند، باید از درس‌های آن حوادث بیاموزیم تا آینده را بسازیم. معتقدم تنها راه‌حل کار در سازمان‌های مدنی و نه خیابان است.

حمایت “سید احمد خاتمی” از دولت!

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، روز دوشنبه(۱۴ مهر) در دیدار با حجت‌الاسلام”داوود نمازی”(مشاور وزیر کشور در امور روحانیت)، اظهار داشت: من مظلومیت دولت را می بینم. ما حق نداریم به بهانه اینکه نخست‌وزیر انگلیس حرف نامربوط زده، رئیس‌جمهور کشورمان را بکوبیم. این درست نیست.

از دوم خرداد تا پشتیبانی به شرط چاقوی اصلاح طلبان!

نام “ابراهیم اصغرزاده”، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گره خورده است. مردی که گفته حاضر است به خاطر این کار عذرخواهی کند! اما حالا و در گفتگویی با روزنامه “اعتماد”، از همه جا گفت و گفت. از ۲ خرداد ۷۶ تا پشتیبانی به شرط چاقوی اصلاح‌طلبان از دولت یازدهم.

گزیده صحبت‌های اصغرزاده:

*پیروزی غیرمنتظره دوم خرداد، پرده از بی‌اعتمادی عمیق مردم به نخبگان راست و شکاف فی‌مابین برداشت.

*جریان دوم خرداد به هر قیمت در قدرت ماندن را به پیگیری مطالبات واقعی ترجیح داد و این آغاز انحراف بود.

*دولت قبل با ساده‌سازی مساله به ابتدایی‌ترین روش در توزیع نقدینگی و جذب رأی دست زد. شخص او به تنهایی که این کار را نکرد، اندیشه حامیان و استادان معنوی‌اش این اعتماد به‌نفس را به او بخشیدند.

*اگر دولت روحانی بشکند اصلاح‌طلبان می‌شکنند. چون دولت روحانی فرصت برای تحرک نیروهای اصلاح‌طلب فراهم ساخته است و هرچه او با مقاومت در برابر افراطیون بازدارندگی ایجاد کند امکان مانور بیشتر به اصلاح‌طلبان می‌دهد.

*به نظرم اصلاح‌طلبان پشت دولت یازدهم را خالی نخواهند کرد. البته پشتیبانی اصلاح‌طلبان از “حسن روحانی” مشروط است.

برخورد با ناخلف!

حجت‌الاسلام “رسول منتجب نیا”(قائم مقام حزب اعتماد ملی) در گفتگو با روزنامه “آفتاب یزد” صحبت‌هایی را درباره نوع عملکرد استانداران دولت یازدهم، وضعیت کنونی اصلاح‌طلبان و حتی فرزند ناخلف اصولگرایان!، بیان داشت.

گزیده صحبت‌های منتجب‌نیا:

*ما استاندارانی داریم که انصافا خیلی بد عمل می‌کنند. در برخوردشان با اصلاح‌طلبان و عامه مردمی که به آقای روحانی رأی دادند.

*اصولگرایان باید بپذیرند که جریان انحرافی بچه خودشان بوده و جدا از آن‌ها نبوده است.

*اصولگریان اگر جریان انحرافی را فرزند ناخلف می‌دانند، پس بگذارند با دوستان فرزند ناخلف برخورد بشود یا اینکه جریان انحرافی را فرزند ناخلف نمی‌دانند پس باید بپذیرند که مردم را فریب داده‌اند.

*نیروهای اصلاح‌طلب را بیاورند و در سمت‌های کلیدی بگمارند. تسامح هم نکنند و ترسی هم نداشته باشند.

*۸ سال تمامی اصلاح‌طلبان را از صحنه حکومت خارج کردند.

ضد انقلاب فحش نیست

“حسین قدیری ابیانه” که نامش با کشور چکمه و جریان گرویدن “ادواردو آنیلی”، سوپر میلیاردر ایتالیایی به دین مبین اسلام گره خورده است، در مصاحبه با برنامه “شاهد عینی” شبکه افق سیما، صحبت‌های کمتر شنیده شده‌ای را از اظهارات فرزندان “هاشمی رفسنجانی” درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ مطرح کرد.

گزیده صحبت‌های قدیری ابیانه:

*فرزندان آقای هاشمی معتقد به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ نبودند ولی در تبلیغاتشان می‌گفتند. به نظرم آن‌ها معتقد نیستند که تقلب شده است، چون تقلب یعنی اینکه شما در شمارش آرا دست ببرید. نمی‌شود دولت آقای خاتمی شمارش کند و وزارت کشور آن‌ها باشد، آقای احمدی‌نژاد رأی بیاورد. شدنی نیست.

*فائزه هاشمی حرف‌های بیجا زده است. من می‌گویم او یک عنصر ضد انقلاب است. بعضی‌ها می‌گویند فحش نده، من می‌گویم ضد انقلاب فحش نیست. صفتی است که مناسب ایشان است. پس ضد انقلاب به چه کسی می‌گویند؟

*یک موقع هست شما حرف رکیکی می‌زنید اما یک وقت می‌گویید، طرف ضد انقلاب است، یعنی نه ولایت را قبول دارد، نه هیچ چیز دیگری را و حتی روز عاشورا می‌آیی و مردم را علیه نظام می‌شورانی. بچه‌های آقای هاشمی اینطوری هستند.

مطهری – رفع حصر – قسمت…

هرگاه صحبت از رفع حصر سران فتنه به میان می‌آید، “علی مطهری” جزء اولین نفراتی است که از این اتفاق استقبال می‌کند. دیدگاه‌های وی درباره حوادث تلخ سال ۸۸، یادگار استاد شهید “مرتضی مطهری” را به یک اصولگرای با “تفکرات خاص” تبدیل کرده است تا جایی که شائبه‌های زیادی درباره قرابت اصلاح‌طلبان و ارائه لیست مشترک آن‌ها با وی برای انتخابات آتی مجلس دهم، در محافل مختلف سیاسی به وجود آمده است.

اما این بار علی مطهری خواسته خود مبنی بر آزادی گردانندگان حوادث سال ۸۸ را طی نامه‌ای با دکتر “حسن روحانی” در میان گذاشته است.

مطهری در این نامه که سایت مثلث آن را منتشر کرده آورده است: گرچه پیشرفت‌هایی در سیاست خارجی از نظر رفع توهم ایران‌هراسی و ارتقاء جایگاه سیاسی کشور در دنیا و نیز توفیقاتی در حوزه اقتصاد مانند ایجاد ثبات اقتصادی و مهار تورم و خروج از رکود حاصل شده است لکن در بخش سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی که مشتمل بر حقوق ملت است و البته از وعده‌های انتخاباتی شما نیز بوده است توفیقی نداشته و همواره منفعل بوده‌اید، بلکه طرف مقابل برای آنکه ثابت کند که با انتخابات ۹۲ هیچ سیاستی در این حوزه تغییر نکرده است، گاهی به اقداماتی تندتر از گذشته دست زده و با سکوت جناب‌عالی مواجه بوده است.

به نظر می‌رسد که خط و نشان علی مطهری برای رئیس‌جمهور جدی باشد؛ چرا که وی در گفتگو با “ایسکانیوز” اظهار داشت: تمام تلاشم را برای سوال از رئیس‌جمهور انجام می‌دهم.

از همراهی هفته گذشته شما دوستان، خیلی خیلی خیلی سپاسگزاریم. نظراتتون به دستمون رسید ولی یه نکته مهم! اونم اینکه در نظراتی که برامون ارسال می‌کنید، سعه صدر بیشتری به خرج بدین. بسته “خبرتوخبر” منعکس‌کننده اخبار احزاب کشور در طول یک هفته است. پس بیایم به دیدگاه‌های سیاسی همدیگه بیشتر احترام بذاریم. قطعا حمایت شما دوستان خوب، مارو در کاری که تازه شروعش کردیم تشویق و ترغیب می‌کنه…

تا هفته بعد به خدا می‌سپاریمتون
راستی “عید سعید غدیر” هم پیشاپیش به همه حق‌طلبان مبارک باشه…یاعلی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x