تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

۴ ورزشی که شما را باهوش می کند

  • کد خبر : 57353
  • 17 مهر 1393 - 15:30

“تکواندو” یکی از ورزش های رزمی است که در المپیک و بازی هایی آسیایی وجود دارد و ما از جمله مدعیان آن هستیم. درتکواندو علاوه بر تمرکزی که باید در زدن ضربه ها داشته باشید باید نگاهی نیز به دفاع داشته باشید.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، انجام ورزش های قهرمانی در دراز مدت می تواند باعث سربلندی یک میهن و کسب افتخارات جهانی شود. یک ورزشکار می تواند در رشته های مختلف مشغول شده و پس از چند سال به مسابقات بزرگ جهانی برود اما سوای هر کدام از افتخارات شخصی و ملی برخی ورزش ها روی هوش انسان هم تاثیر به سزایی دارند. در ادامه ورزش هایی را معرفی می کنیم که باعث افزایش هوش انسان ها می شود.

پینگ پونگ

در این ورزش شما باید با تمرکز بسیار زیادی که روی توپ داشته باشید بتوانید حریف خودتان را مغلوب کنید. محققان به این نتیجه رسیده اند که این ورزش چون سلول های مغزی را بسیار به کار میگیرد می تواند باعث افزایش هوش شما شود. دقت در انتخاب جهت توپ به همراه عکس العمل های سریع یکی از دلایل افزایش هوش به وسیله این ورزش است.

تکواندو

“تکواندو” یکی از ورزش های رزمی است که در المپیک و بازی هایی آسیایی وجود دارد و ما از جمله مدعیان آن هستیم. درتکواندو علاوه بر تمرکزی که باید در زدن ضربه ها داشته باشید باید نگاهی نیز به دفاع داشته باشید. این باعث می شود تا ذهن شما همزمان به دوکار مشغول باشد و از همین رو میزان استفاده از ذهن بالا می رود و هوش شما نیز افزایش پیدا می کند.

شمشیربازی

در مسابقات شمشیر بازی ورزشکاران باید عکس العمل های بسیار سریعی را از خودشان نشان بدهند و این امر نیازمند یک ذهن بسیار سریع دارد. افرادی که در این رشته کار می کنند پس از مدتی قدرت گیراییشان افزایش پیدا می کند و همچنین سریعتر از همیشه عکس العمل از خودشان نشان می دهند.

کانو

قایق سواری و رشته های آبی همگی برای سلامت بدن بسیار عالی هستند و همه آن ها به نوعی در پرورش اندام های شما نقش دارند. در این میان رشته کانو از همه آن ها برای افزایش قدرت مغز بهتر است. در این رشته شما باید در کنار عکس العمل های سریع تکنیک های لازم برای تقسیم قدرت در طول مسیر را نیز بلد باشید و این موارد همه باید در یک لحظه تصمیم گیری شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که افردی که در این رشته فعالیت می کنند میزان هوش بالاتری دارند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x