تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حمله ساپورت پوشان به فرهنگ پوشش/ قانون ساماندهی مد و لباس هم نتوانست وضعیت پوشش را سامان دهد

  • کد خبر : 57081
  • 14 مهر 1393 - 10:05
حمله ساپورت پوشان به فرهنگ پوشش/ قانون ساماندهی مد و لباس هم نتوانست وضعیت پوشش را سامان دهد

امروز یکی از معضلات اجتماعی در جامعه ایران موضوع بی حجابی و یا بدحجابی توسط زنان در سطح جامعه است موضوعی که امروز کم کم به یک معضل اجتماعی بدل شده و بسیاری از نهادهای فرهنگی را برای حل آن به تکاپو واداشته است.

به گزارش کمال مهر، به نقل از بوتیا، معضلی که بعد از توصیه ها و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی و یا جنگ نرم دشمن، مسئولین را از یک خواب طولانی بیدار کرد تا در قانون ساماندهی مد و لباس به فکر چاره ای برای حل این مشکل اجتماعی بیندیشند.

 

قانون ساماندهی مد و لباس در ایران

قانون ساماندهی مد و لباس در سال ۸۵ به تصویب رسید قانونی که آیین نامه اجرایی آن بعد از گذشت حدود دو سال در سال ۸۷ به تصویب کمیسیون فرهنگی مجلس رسید تا در ادامه آن، کارگروه ملی مد و لباس تشکیل شود اما همه این تلاش ها و حتی تشکیل بنیاد ملی مد و لباس در سال ۹۱ که وظیفه اجرایی کردن طرح ها و مصوبات این کارگروه و تولید و حمایت از طراحان و تولید کنندگان مد و لباس ملی و اسلامی را بر عهده داشت نیز نتوانست مسئولین فرهنگی کشور را به هدف مورد نظر خود برساند و جلوی پیش رویی سریع فرهنگ غربی را در جامعه بگیرد.

تلاش های مسئولین در برگزاری نمایشگاه های مد و لباس ملی و اسلامی ، برگزاری همایش ها، نشست ها و میزگردهای تخصصی و غیر تخصصی ، برگزاری دوره های آموزشی عفاف و حجاب برای خانواده ها و حتی قانون برخورد با بدحجابان و راه اندازی اورژانس اجتماعی نیز نتوانست جلوی این تهاجم فرهنگی و قطار سریع عرضه لباس و مد غربی را در ایران بگیرد.

 

 حمله ساپورت پوشان به فرهنگ عفاف و حجاب

از سال ۹۱ با ورود مدهای جدید در قالب ساپورت و شیوع فرهنگی مسموم و کاملا مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی در قالب تهاجم ساپورت پوشان جامعه ایرانی با معضل جدیدی مواجه کرد و آن حذف شلوار از زیر مانتوی بانوان است برندی از جنگ نرم دشمن که فرهنگ عفاف و حجاب در بین دختران جوان و زنان را مورد هجمه قرار داده است.

تهاجمی که بیش از یک مد و لباس به یک توطئه از سوی دشمنان ایران برای حذف حجاب شبیه است.

توطئه ای که قانون حذف حجاب در زمان رضا شاه را در ذهن ها تداعی می کند و امروز به نظر می رسد وقتی دشمن نتوانسته در قالب یک قانون به فرهنگ و حجاب دختران ایران حمله کرده و آن ها را مجبور به برداشتن چادر کند تلاش می کند تا آرام آرام و با استفاده از فیلم ها و برنامه های ماهواره های غربی، بی صدا، به فرهنگی اسلامی دختران و زنان ایرانی حمله کرده و حجاب را از سر آنها بر دارد.

این تهاجم از حمله مغول ها بدتر به نظر می رسد حمله مغول جسم ها را مورد هجمه قرار داده بود و تهاجم فرهنگی مغض ها را زیر شمشیر توطئه های خود نابود می کند.

ورود ساپورت پوشان در سال ۹۱ در خیابان های تهران زنگ خطر ورود یک فرهنگ مبتذل ، غرب زده و کاملا مغایر با فرهنگ ملی را در ذهن ها تداعی می کند این کالای غربی که سال ۹۲ و به صورت آزادانه وارد سبد خرید بعضی از خانواده های ایرانی در تهران و دیگر استان ها شد ضربه ای مستقیم و زهرآلود بر پیکره اعتقادات دینی ملت ایران وارد کرد.

ساپورت هایی با رنگ های مختلف و گاه با رنگ پا که به نظر می رسید بانوی ساپورت پوش غیر از مانتو چیز دیگری بر تن ندارد معضلی است که امروز شدیدا خانواده های ایرانی را تهدید می کند و والدین را در تربیت فرزندانی پاک، عفیف و البته اجتماعی دچار مشکلات عدیده ای می کند .

 

بدحجابی یک جرم دینی است

آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان معتقد است: بدحجابی در جامعه اسلامی یک جرم دینی است.

این یک حقیقت انکار ناپذیر است که کسانی که آگاهانه و یا حتی به دلیل بی خبری و فقط برای خود نمایی و از ترس مهجوریت در جامعه راهی جز بی حجابی برای ورود به جامعه و معرفی خود و استعدادهای شخصی ندارند بدتر از مغول ها به ایران حمله کرده اند و بسیاری از مشکلات جامعه همچون تجاوزها، بالارفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق و بی وفایی ها حاصل اینگونه حرکات غیر اخلاقی در جامعه است.

این موضوع تحرک، اندیشه و برنامه ریزی بیشتر کارشناسان، مسئولین، صاحب نظران و اصحاب رسانه را می طلبد که هر چه سریعتر برای حل ان چاره اندیشی کنند.

 

راهکار مناسب برای مبارزه با این جرم دینی چیست؟

بعضی ها معتقدند تذکرلسانی و بعد برخورد فیزیکی و در نهایت برخورد قانونی و قهری راهکاری مناسب برای حل مشکل بی حجابی در جامعه است.

مهدی شفیعی رییس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان می گوید: گشت های ویژه تذکر لسانی و ارشادی در سطح استان تشکیل شده و در چارچوب موازین قانونی و اجرایی طرح حجاب، با بدحجابان برخورد می شود.

وی با اعلام آماری در این خصوص می گوید: تاکنون به هزار و صد بدحجاب در کرمان تذکر لسانی داده شده است.

هرچند که ما مخالف با تذکر لسانی و ارشادی در جامعه نیستیم و معتقدیم نخستین مرحله امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است اما باز هم به همه مسئولین قانون گذار و مامورین نظامی و انتظامی یادآور می شویم که این قوانین و این برخوردها هنوز گره کور بدحجابی و بی حجابی در جامعه را باز نکرده و به نظر می رسد امروز معضل بدحجابی از چارچوب تذکر لسانی گذشته و حل آن نیازمند راهکارهای تازه و تاثیرگذار است.

 

راهکارها

راهکار ما عفو اسلامی برای فرزندان ایران است که شاید ناآگاهانه و به دلیل فرهنگ غلط وارد این حیطه شده که توسط ماهواره ها و بوق های استکباری نواخته می شوند و حقیقت حجاب را به درستی درک نکرده اند .

امروز جامعه نیازمند فرهنگ سازی برای تذکر دوستانه، عاشقانه ، رودر رو با لسانی نرم ، قلبی دلسوز و با نگاهی محبت آمیز است.

راهکار حل مشکل بدحجابی پذیرش بدحجابان در آغوش گرم جامعه به عنوان گروهی از این مردم است تا در کنار یکدیگر آرام و بی صدا فرهنگ محبت و دوستی را به جامعه تزریق و جوانان را به دامن پر مهر اسلام باز گردانیم.

امروز وظیفه خطبا و سخنرانان گفتن زیبایی های حجاب در قالب فلسفه زن مسلمانان و ارائه الگوی مناسب لباس و مد اسلامی و ایرانی مطابق با خواسته هاو تمایلات جوانان و در قالب طرح ها و رنگ های شاد اسلامی و ایرانی است.

به نظر می رسد دیگر دوره برخوردهای فیزیکی به پایان رسیده و حل مشکل بدحجابی نیازمند فرهگ سازی و یک اجماع عمومی و ملی برای ریشه کن کردن معضل تهاجم فرهنگی غرب است البته نباید فراموش کرد رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند اعتقادی راسخ، یقینی مطمئن و قدوم مستحک از سوی مجریان و مسئولین است.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x