تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

مدیر کل ارشاد:حمایت از پایگاه های خبری بدون مجوز برداشته شد

  • کد خبر : 56937
  • 12 مهر 1393 - 13:00
مدیر کل ارشاد:حمایت از پایگاه های خبری بدون مجوز برداشته شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایگاه های خبری بدون مجوز هیچگونه حمایتی حتی در صورت داشتن شاکی نمی کند.

به گزارش «کمال مهر»؛’سید موسی حسینی کاشانی’ روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تا پیش از این بنا به دلایلی ، ادارات ارشاد اسلامی سایت ها خبری بدون مجوز را جزو خانواده مطبوعات می دانستند، لیکن با ابلاغ دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، این چتر حمایتی از این پایگاه ها برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه بار برای دریافت مجوز به پایگاه های خبری و سایت ها هشدار داده شده است ، گفت: در مرحله نخست حدود ۲۰ پایگاه مدارک خود را به اداره کل ارشاد اسلامی تحویل دادند و در مراحل بعدی ، تعدادی در فضای مجازی نام نویسی به عمل آوردند.

حسینی کاشانی-مدیرکل ارشاد البرز

حسینی کاشانی-مدیرکل ارشاد البرز

حسینی کاشانی گفت: تاکنون فقط حدود چهار سایت و پایگاه موفق به دریافت مجوز شده اند.

وی پایگاه های خبر مهرتابان، کمال مهر، شهروند نیوز و ارغوان نیوز را پایگاه های دارای مجوز برشمرد و گفت: در صورت شکایت از پایگاه خبری بدون مجوز به هر دلیل، فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها هیچگونه حمایتی از آنها نخواهد کرد بلکه این سایت ها توسط وزارت ارشاد فیلتر و بسته خواهند شد.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ پایگاه خبری فعال در استان وجود دارد، بیان داشت: در صورتیکه برای پایگاه های دارای مجوز مشکلی پیش بیاید حمایت وزارت ارشاد را خواهند داشت.

***حمایت وزارت ارشاد از نشریات بیمه کننده خبرنگاران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرپرستی های نشریاتی که خبرنگاران خود را بیمه می کنند اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در صورتیکه سرپرستی ها لیست واقعی از خبرنگاران بیمه شده خود را ارایه دهند، همراه با هزینه یارانه نشریه، هزینه بیمه را نیز به این نشریه پرداخت می کنند.

وی در ادامه به بیمه تکمیلی این خبرنگاران نیز اشاره کرد و افزود: همچنین در مرحله دوم این طرح، تمام کسانی که از این طریق بیمه شده باشند، بیمه تکمیلی آنها نیز انجام می شود.

***چند خبر خوش برای اهالی مطبوعات و رسانه

حسینی کاشانی که چندی قبل نوید چند خبرخوش را برای رسانه ای های استان داشت، یکی از این خبرها را سه برابر شدن یارانه دریافتی نشریات دانست و گفت: شرط این افزایش یارانه، قلم زدن این نشریات بر اساس سیاست های وزارت ارشاد است که این سیاست ها منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری همچون عدم کنترل جمعیت، اقتصاد مقاومتی و یا بحث های قرآنی و … است.

همچنین اعلام شرایط دریافت کارت خبرنگاری وزارت ارشاد برای علاقمندان به داشتن این کارت یکی دیگر از خبرهای خوش حسینی کاشانی بود که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت وزارت ارشاد مدارک مورد نظر را ارسال کنند.

وی گفت: هر خبرنگاری که علاقمند به دریافت این کارت باشد، وزارت ارشاد نظر ارشاد استان را هم درخصوص فرد مورد نظر جویا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توزیع آگهی های دولتی را به مطبوعات محلی را از دیگر تصمیمات وزارت ارشاد دانست.

انتهای پیام /*

منبع:ایرنا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x