تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

ثمره زندگی زناشویی موفق در سایه علاقه‌ی همیشگی

  • کد خبر : 56841
  • 12 مهر 1393 - 8:55
ثمره زندگی زناشویی موفق در سایه علاقه‌ی همیشگی

یک روانشناس گفت: در هر مرحله از زندگی زناشویی گذراندن وقت کیفی و مفید با هم و توجه به نیازهای یکدیگر موجب ازدیاد علاقه و عشق بین زوجین می‌شود.

کمال مهر:مهین عیوض‌زاده روانشناس گفت: متأسفانه اکثر زوجین در آغاز آشنایی و دوران نامزدی به نیازهای یکدیگر توجه نشان می‌دهند اما در دوران زندگی مشترک از میزان توجه به یکدیگر کاسته و برای هم وقت زیادی نمی‌گذارند.

وی افزود: در زندگی مشترک افراد بیشتر به فکر تغییر یکدیگر هستند زیرا در حد لازم نیازهای هم را برآورده نمی‌کنند.

این روانشناس ادامه داد: در این صورت زوجین با تهدید، سرزنش، شکایت از هم به فکر تغییر یکدیگر هستند که همین مسئله موجب فاصله‌ی بیشتر بین آنان می‌شود.

وی اظهار کرد: توجه بیش از حد به مسائل اقتصادی می‌تواند در ارضای نیازهای شخص اختلال ایجاد کند و این شاخصه موجب سست شدن پایه‌های زندگی می‌شود.

عیوض‌زاده تصریح کرد: ادامه این وضعیت طی سالیان منجر به افسردگی زوجین و کناره‌گیری از یکدیگر و در نهایت محیطی ناسالم برای رشد کودکان می‌شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه همکاری و همفکری نداشتن زوجین در زندگی، ازدواج را زیر سؤال می‌برد، خاطرنشان کرد: شناخت نیازهای خود و همسر و رعایت و احترام به حق و حقوق یکدیگر لازمه زندگی مشترک است و بهتر است زوجین توسط روان‌شناسان قبل از ازدواج به یادگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های زندگی بپردازند چرا که زندگی مشترک تقاضای با هم بودن در تمام شرایط را می‌طلبد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x