تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

هشدار دیرهنگام سازمان هواشناسی به مردم/ اورژانس تهران: مردم از خانه بیرون نیایند+تصاویر

  • کد خبر : 56721
  • 11 مهر 1393 - 21:28
هشدار دیرهنگام سازمان هواشناسی به مردم/ اورژانس تهران: مردم از خانه بیرون نیایند+تصاویر

یک کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به کاهش دید افقی، از یک سو به رانندگان هشدار داده می‌شود تا دقت بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر با توجه به پایین آمدن کیفیت هوا، از بیماران درخواست می‌شود تا از منزل خارج نشوند.

به گزارش کمال مهر، سازمان هواشناسی تهران از وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران خبر داد که همچنین پیش بینی شده است سرعت باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

گودرزی کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری، بعدازظهر بارش پراکنده و در ارتفاعات استان با باد و گرد و خاک همراه است.

وی در ادامه افزود: و فردا، نیمه ابری، گاهی وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و روز یکشنبه، صاف، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، هم اکنون آب و هوای استان البرز در شرایط طوفان به همراه گرد و غبار شدید است که این باد شدید در تهران ممکن است تا حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز افزایش یابد که به همراه رگبار ، رعد و برق و غبار خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی، باد شدید در کرج حدود ۴۷ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد که پس از عبور از شهریار و اندیشه به تهران رسیده است.

گفتنی است، این طوفان همچنین موجب کاهش دید افقی می شود.

امیرحسین نقشینه با اشاره به شکل گیری توفان در اطراف تهران اظهار داشت: این توفان با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت در شهریار شکل گرفت و باعث بروز گرد و خاک در این محدوده شد.

این کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به جهت گیری آن، توفان مذکور به سمت تهران در حرکت است و در محدوده مهرآباد تهران باعث کاهش دید افقی شده و دید افقی در تهران به ۵۰۰ متر رسیده است.

گرد و غبار تهرانی ها را غافلگیر کرد+عکس

وی افزود: با توجه به کاهش دید افقی، از یک سو به رانندگان هشدار داده می‌شود تا دقت بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر با توجه به پایین آمدن کیفیت هوا، از بیماران درخواست می‌شود تا از منزل خارج نشوند.

گرد و غبار تهرانی ها را غافلگیر کرد+عکس

نقشینه در پایان به بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌بارش‌های اخیر تا استان قزوین پیش آمده و پیش بینی می‌شود تا این بارش‌ها در استان تهران نیز تاثیر گذار باشد.

سرعت طوفان در تهران به ۵۰ کیلومتر رسید

احد وظیفه با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در تهران و بروز پدیده گرد و غبار اظهار داشت: هم اکنون سرعت وزش باد در تهران به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه انتظار می‌رود در نقاط مختلف سرعت وزش باد متغیر باشد، افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود در برخی مناطق سرعت وزش باد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد.

گرد و غبار تهرانی ها را غافلگیر کرد+عکس

وی یادآور شد: البته بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وزش باد با سرعت مخرب در پایتخت پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی خاطرنشان کرد: تا یکی دو ساعت آینده وزش باد فروکش می‌کند و از غلظت گرد و غبار کاسته می‌شود.

طوفان سه استان کشور را در نورید

حسین درخشان با اعلام هشدار وزش شدید باد ، گردو غبار همراه با رگبار و رعد و برق شدید در تهران گفت: بنا بر اعلام هشدار هواشناسی در استان‌های قزوین، البرز و تهران شاهد وزش باد شدید، گرد و غبار همراه با رگبار، رعد و برق و بارش شدید باران خواهیم بود.

هشدار دیرهنگام سازمان هواشناسی به مردم/ اورژانس تهران: مردم از خانه بیرون نیایند

وی از اعلام آماده باش نیروهای امدادی دو استان ذکر شده خبر داد و گفت: امدادگران به منظور آمادگی در برابر طوفان و گردو غبار شدید در حال آماده باش هستند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش امدادگران سه استان در پی بروز توفان خبر داد.

اورژانس تهران: مردم از خانه بیرون نیایند

‘رضا دهقان پور’ گفت : کسانی که مشکلات تنفسی و یا سابقه بیماری ریوی دارند حتما از حضور در فضای آزاد خودداری کنند.

وی اظهار کرد: اکسیژن هوا در شرایط گرد و غبار کاهش یافته و شهروندان باید از فعالیت جدی پرهیز کنند تا دچار مشکلات نشوند.

هشدار دیرهنگام سازمان هواشناسی به مردم/ اورژانس تهران: مردم از خانه بیرون نیایند

رییس مرکز اورژانس تهران از آماده باش نیروهای این مرکز خبر داد و افزود: نیروهای این مجموعه در آمادگی کامل قرار دارند تا خدمات لازم را به مصدومان احتمالی آلودگی هوا ارائه دهند.

وی اظهار کرد: تاکنون کسی براثر وجود مشکلات گرد و غبار به اورژانس مراجعه نکرده است.

کاهش دید رانندگان با وزش باد شدید و گرد و غبار در تهران

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: وزش باد شدید و بروز گرد و غبار در استان های تهران، البرز و قزوین و آزادراه های تهران- کرج ، کرج- قزوین موجب کاهش دید رانندگان شده است.

بر اثر بارش باران و وزش طوفان در سه راه بلده واقع در در جاده هراز، ریزش سنگ در این محدوده گزارش شده است.

بارش باران و همچنین ریزش سنگ در جاده چالوس به کرج محدوده مرزن آباد و دیزین، موجب ترافیک سنگین شده است.

هشدار دیرهنگام سازمان هواشناسی به مردم/ اورژانس تهران: مردم از خانه بیرون نیایند

اتوبان ساوه به تهران ، آزاد راه تهران- قم و بزرگراه صالح آباد به علت وزش باد شدید و طوفان موجب کاهش دید رانندگان شده است.

بارش باران در استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل- زنجان – گیلان مازندران- همدان- قزوین- و البرز موجب لغزندگی جاده شده است.

همچنین محور چالوس به کرج در محدوده مرزن آباد از ساعت ۱۷ امروز تا ۲ بامداد یک طرفه خواهد بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x