تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس دروغ است/ سایت فردو باید ظرفیت غنی‌سازی خود را حفظ کند

  • کد خبر : 56729
  • 11 مهر 1393 - 21:31
اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس دروغ است/ سایت فردو باید ظرفیت غنی‌سازی خود را حفظ کند

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: اظهارات سخیف کامرون نباید سبب …

اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس دروغ است/ سایت فردو باید ظرفیت غنی‌سازی خود را حفظ کندبه گزارش کمال مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نمازجمعه تهران، در خطبه دوم به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما از این مذاکرات در چارچوبی که مقام معظم رهبری فرمودند با رعایت خطوط قرمز‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: خط ما خط ولایت است و به همه مسئولان مذاکره‌کننده خداقوت می‌گوییم که بتوانند این مسئله را به جایی برسانند. خطوط قرمز ما اولا ظرفیت غنی‌سازی به اندازه‌ای که مورد نیاز کشور است باید حفظ شود و نیازمان را نیز ما خودمان و نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کند و نه دیگران.

آیت‌الله خاتمی تحقیق و پژوهش در عرصه هسته‌ای و ادامه آن را از دیگر خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و گفت: فناوران هسته‌ای ما باید در این عرصه بتوانند تلاش خود را ادامه دهند؛ سایت فردو مثل سایت نطنز باید ظرفیت غنی‌سازی خود را حفظ کند. باید ماهیت آب سنگین اراک محفوظ بماند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید خروجی مذاکرات هسته‌ای رفع همه تحریم‌ها به صورت همزمان باشد، تصریح کرد: حرف ما یک کلمه است و آن کلمه این است که عزت ایران اسلامی باید حفظ شود؛ این حرفی که بعضی‌ها گفتند که هر توافقی بهتر از عدم توافق است اسمش پذیرش ذلت است، توافقی که توام با ذلت باشد یک توافق ننگین و و غیرقابل قبول ملت است، عدم توافق با عزت بر توافق ننگین این چنینی شرافت دارد.

وی به اظهارات ضدایرانی کامرون نخست‌وزیر انگلیس اشاره کرد و افزود: او دروغ می‌گوید، به دروغ برنامه هسته‌ای ما را متهم کرد، به دروغ ما را متهم به حمایت از تروریست کرد و به دروغ گفت که ما با مردم و ملت‌مان بد تا می‌کنیم. همه آنچه که در خودشان بود را به ما نسبت داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نباید این اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس موجب نادیده گرفته شدن اظهارات و اقدامات مفید رئیس‌جمهور محترم کشورمان در سازمان ملل شود، تصریح کرد: این اقدامات و اظهارات مفید رئیس‌جمهور جای تشکر و سپاس دارد. البته سخنگوی وزارت خارجه پاسخ اظهارات کامرون را داد و علاوه بر آن رئیس‌جمهور محترم نیز در بازگشت از سفر نیویورک و روسیه جواب نخست‌وزیر انگلیس را داد.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم انتظار به جایی داشتند که رئیس‌جمهور در نطق‌شان در سازمان ملل جواب اراجیف نخست‌وزیر انگلیس را می‌داد، اما به هر حال با قدری تاخیر ما از اینکه از سوی ایشان این اظهارات محکوم شد، تشکر می‌کنیم.

وی به اقدامات خصمانه انگلیس علیه ایران در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پرونده انگلیس نزد ملت ما بسیار سیاه است. از اول اشغال سرزمین فلسطین تا به امروز پرونده سیاه ننگین حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی را دارد؛ لندن پایه‌گذار گروه‌های تروریستی است. القاعده، طالبان و داعش ساخته و پرداخته آنها و هم‌پیمانان آنهاست.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه گفت: انگلیس از تولیدکنندگان سلاح کشتارجمعی بوده و هست. انگلیس پرونده ننگین توطئه روی کار آمدن پهلوی پدر و پسر را دارد. انگلیس در انحراف نهضت مشروطه در خط مقدم بودند. در فتنه ۸۸ و تحریک رژیم بعث صدام پرونده بزرگی دارند و ملت ایران هیچ‌گاه این جنایت‌ها را فراموش نخواهند کرد. آنها روباه پیر استعمار بوده، هستند و خواهند بود و ملت ایران هیچ احتیاجی به آنها ندارند، بلکه آنها به ایران نیاز دارند.

آیت‌الله خاتمی با انتقاد از ذوق‌زدگی و استقبال برخی از روزنامه‌نگاران داخلی از ملاقات نخست‌وزیر انگلیس با رئیس‌جمهور کشورمان، گفت: من اظهار تاسف خود را از این تریبون از ذوق‌زدگی برخی از روزنامه‌نگاران در خصوص ملاقات رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر انگلیس ابراز می‌کنم.

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به این دسته از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌های داخلی، اظهار داشت: به کجا می‌روید؟ طوری تیتر زده‌اید که انگار سالیان سال، هل‌هل می‌زدید و ثانیه‌شماری می‌کردید برای ارتباط با این دولت استعمارگر.

وی با اشاره به تیترهای برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی در حمایت و استقبال از ملاقات رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر انگلیس، گفت: آدم احساس می‌کند اینها بی‌قرار هستند برای رابطه با استعمارگران. جالب این است که بعد از اینکه آن اظهارات سخیف را نخست‌وزیر انگلیس انجام داد، برخی از روزنامه‌نگاران این اظهارات را سانسور کردند. به جای اینکه دل‌بسته به دین و استکبارستیزی‌تان باشید، دل‌بسته به این جنایتکاران حامی جنایتکار شده‌اید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه من مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌ها دیدم که این آقا با همین ادبیات گفته که ما باید فراموش کنیم حرف‌های نخست‌وزیر انگلیس را، اظهار داشت: او گفته که کامرون قطعا تحت فشار صهیونیست‌ها این حرف را زده است. مگر قرار است تحت فشار قرار می‌گیرند فحش به ایران دهند. این اظهارات در حقیقت همراهی با همان اظهارات موهن است. راه درست این است که آن قدر اعتراضات ادامه پیدا کند و آن قدر مرگ بر انگلیس طنین‌انداز شود که آنها مجبور به عذرخواهی شوند.

امام‌جمعه موقت تهران به ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا اشاره و تصریح کرد: این ائتلاف فریبکارانه و ریاکارانه است و اهداف شیطانی زیادی را دنبال می‌کند به دلیل آنکه اولا گروه‌های تروریستی تولید خود آنهاست و ریگان روزی بن‌لادن را قهرمان ملی نامید و وزیر خارجه سابق آمریکا به صراحت گفت که ما داعش را درست کردیم برای مقابله با جهان اسلام. کیست که این واقعیت را نداند. علاوه بر آن هدف براندازی نظام سوریه است، آن هم یک نظام قانونی، هدف دست انداختن در استقلال و تمامیت عراق بوده، تاکنون بیش از ۱۲ نقاط زیرساختی و اساسی سوریه بمباران کرده‌اند.

وی ادامه داد: در عراق به جای آنکه داعش را بزنند ارتش را می‌زنند، اینها ۳ سال  هزینه‌ و خرج کردند تا اینکه در سوریه به موفقیت برسند اما نتوانستند موفقیتی کسب کنند و حالا می‌خواهند آن چیزی که با ۳ سال جنایت نتوانستند به دست آورند با تشکیل ائتلاف به دست آورند. این ائتلاف تجاوز آشکار به عراق و سوریه است. اسمش اشغالگری است، بی‌اجازه یک دولت قانونی وارد یک کشور شدند. از جهت تمام اصول اساسی حقوقی محکوم است.

آیت‌الله خاتمی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی از نیروهای خدمت‌گذار اسلامی استکه کارهایش از عناصر توسعه امنیت است و باید از این اقدامات تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم این گام‌ها را استوارتر و با جدیت بیشتر بردارد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به معضل کمبود آب در کشور گفت: همه می‌دانند که ما در عرصه آب مشکلاتی داریم و حتی تعبیر به وضعیت قرمز می‌کنند. مردم ما مسلمان هستند و باید براساس آیات قرآن اصراف را کنار بگذارند. ریخت و پاش نکنند.

وی با بیان اینکه امروز هم تکلیف شرعی و هم تکلیف ملی در جهت دوری از مصرف بی‌حد آب گفت: باید اصلاح سیستم آبیاری در کشور اصلاح شود. ۹۰ درصد آب ما صرف کشاورزی می‌شود که اگر تنها ۱۰ درصد آن اصلاح شود ۱۰ درصد به آب شرب مردم افزوده می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر خواندن نماز باران در کشور گفت: باید اقدامات معنوی نیز در حل مشکل آب صورت بگیرد متاسفانه در جامعه ما نماز باران به کلی از ذهن‌ها رفته و مغفول واقع شده است. از مومنین و همه علما درخواست می‌کنم که این سنت خدا را زنده نگه دارند البته بعضی‌ها نگرانند که اگر نماز باران بخوانند باز باران نخواهد آمد اینکه نگرانی ندارد ما وظیفه داریم که وظیفه‌مان را انجام دهیم و اگر خدا مصلحت بداند دعای خود را مستجاب خواهد کرد.

امام‌جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی گفت: ما از این مدال‌آوران تشکر می‌کنیم امیدواریم همانطور که در عرصه بدنی قهرمان شدند بتوانند در عرصه معنوی و ارتباط صمیمانه با خداوند نیز قهرمان شوند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تاکید بر رعایت قانون در زندگی اجتماعی، بهترین قانون را قانون خدا عنوان کرد و گفت: براساس قانون خدا باید از ولایت فقیه اطاعت کرد چون منصوب امام زمان است و از قوانینی که در نظام اسلامی می‌گذرد باید اطاعت کرد چون پشتوانه تایید ولایت فقیه را دارد.

وی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ قانونمداری باید مسئولان و مجریان قانون نیز خودشان در خط مقدم اجرای قانون باشند و خود را مستثنی از اجرای قانون ندانند. باید عرصه را بر قانون‌شکنان تنگ کرد و نباید به آنها فضای باز داد که در قانون‌شکنی جری شوند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر در عرصه پارتی‌بازی، گفت: در عرصه پارتی‌بازی اولین کسانی که باید نهی از منکر کنند همیاران و همکاران است. آنها به کسانی که رشوه می‌گیرند تذکر دهند که این نان عاقبت ندارد و نان حرامی است.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x